• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    JEZINKA: A to je dobře! :)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    TOMASZ: to je fakt divná reakce, a nemám chuť na ní nijak odpovídat. hezký den.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    JEZINKA: Chápeš, že v současné chvíli se zdejší auditorium dělí na ty, kteří to chápou a povětšinou se jim to i líbí, a na ty, kteří ne a nelíbí? Jestliže Ti to někdo z té první skupiny tady po lopatě na plný koule vysvětlí, toto uspořádání se změní. První skupině se to líbit přestane, zatímco druhou, ačkoli to možná začne chápat, to k líbení nepřiblíží.

    A jak k tomu nakonec přijde chudák autor, že mu to tady celé rozšlapeme jen proto, abys to pochopil i Ty? ;)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    NATASHA: tak tomu nerozumím. pro mě moc enigmatický vysvětlení.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JEZINKA: Diskurs vs. intercourse, hlásí inťoš ve mně. A básník doplňuje: kterak hlava překáží ptákům v letu.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JEZINKA: Já o tom, prosím, uvažuji. Jen jsem chtěla zamachrovat kontracitací básně, která je vystavěna na podobném principu, ale zaboha nevím, kde sakra je.

    Nicméně chlapi to sem dobře nasolili. Mám radost.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Nezáviď! ;)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    NATASHA: já ho neznám. co je to za příběh? docela by mě to zajímalo, protože mě to třeba nic neříká...
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    KONZUM23: nádhera. to je přímo do místního výběru :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Je moc fajn, že po skoro dvou letech máme zas něco do výběru. ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JANEQ: Tak jsem se s odstupem usnesla, že je to prostě výborný. Ten tón mě baví.
    Příběh, který zná každý, ale vyprávíš ho docela po svém.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JANEQ: Sisemsipředělala, a jinak je to výborný. Na první čtení. Uvidím, co to udělá ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    JANEQ: Akorát to "si" nesedí ke zbytku textu... ;)
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    tak aspoň se
    shodneme na Proustovi
    že nemá cenu hlídat ceny
    dalších myslitelů

    viděla si nás odplouvat
    mě a lodě
    táhneme za vranami do Malmö

    důrazně odmítám šoustání
    za účelem kompromisu v našich debatách
    důrazně odmítám Prousta
    jako mírotvůrce dnešního rána.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    no tak se tu mějte, bylo mi ctí :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Pardon...

    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CORWEX: S tím charakterem písňového textu je to pravda. Ale mně přijde, že v první strofě to coby text, který si na nějakou "hoch" poesii určitě nehraje, celkem obstojí i jen ke čtení - ten obraz se zrnky písku by byl sám o sobě opravdu hodně otřelý, ale bere-li se v návaznosti na to, že "v bezčasí se milujem", určitou míru enigmatičnosti má. A pak přijde ten zpívající chlápek s křídly na střeše, který už sám o sobě není úplně z arsenálu těch největších triviálností.

    A na tom trojverší, co cituješ, mě neruší tolik ten skok - abych upřesnil, co jsem psal, přijde mi víc, že z toho trčí, že se chce zachytit celková vymknutost situace, vlak nebo jinej prostředek řítící se bez řízení a ples či jiná veselice v pozdní fási jsou asi dvě věci, co se k tomu nabízej úplně nejvíc, tak se po nich sáhne, šoupnou se tam, je to furt totéž, bez vývoje a pomocí klišé. Jo, v písňovém textu se to snese mnohem spíš, můžou to taky zachránit jiný aspekty písně, ale je to z mýho hlediska škoda - kdyby se to vylepšilo, mohl by to být text, který neurazí ani bez hudby a při hudbě se před ním jako před celkem nemusí vůbec "přivírat uši".
    (Po tý úpravě předposledního verše, co jsme navrhoval, se to podle mě zas dá i přečíst tak, že to zní vlastně celkem zajímavě.)
    CORWEX
    CORWEX --- ---
    JEZINKA: Mně přijde, že na zhudebnění už myslíš, poslední tři verše určitě půjdou líp ufrázovat, než vypadají napsané. Plus by v písňovém textu líp obstály všechny ty ne až tak svěží obrazy, a hlavně skákání mezi nimi, které myslím dosahuje vrcholu v trojverší "a po neznámé trase / na tomhle zpitém plese / jsme podivní smuteční hosti".
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    JEZINKA: Díky, to je fajn, že tam ta Magnolie vyvolava jeste neco dalsiho ...
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: ježiš pardon, chtěl jsem napsat, že by ten předposlední verš rytmicky imho šel, kdyby tam bylo "...se tak podobá...", ne "...se podobá..." :-/
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    JEZINKA: No mně ta minulá nepřišla horší, myslel jsem, že bylo jasné, že tam přinejmenším určité "docela fajn" jádro vidím - nejen v tomto druhém případě. ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam