• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    SCHIZMA
    SCHIZMA --- ---
    RATTKIN: na starý skla asi v pohodě - tam neřešíš rychlost, že jo. :) ale obecně je pomalá a bez stabilizace. Jestli by pro hraní s těma starejma nebyla víc v pohodě i A7R.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Ad mrizka - Potes koste teda :-( Jaky je to pls objektiv, jestli na nej tez fotim?

    Hele jsem na LR zvykly a nevyplati se mi prejit, protoze pouze FB a IG. Budu zkouset On1, az vyjde pouzitelny update na X-H1 (pry asi za mesic).

    Budu ho zkouset hlavne z te strany, jestli mi to umozni rychle prechod z LR a jestli tam najdu vse, co v LR pouzivam.
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Tohle je fotka, kdy jsem si X-T20 bral na zakázky k mým 5D a zkoušel si s ním fotit - koketoval jsem s myšlenkou, že bych na Fuji fotil svatby. Fotím hodně k večeru při západu slunce a tak jsem měl mřížky celkem všude :)) Blbý je, že ta mřížka je vidět i na fokám zmenšených na 2048 px. Zbavit se jí lze např. přidáním digitálního zrna.

    Zmenšená fotka + výřez 1:1.



    Jinak zpracování RAF čistě v LR je slepá cesta. Doporučuju Iridient X na převod do DNG a pak až LR. Ale jak píšu, vadí mi i ta ztráta detailů a akvarelová struktura. Nicméně je to jen můj subjektivní dojem. Vím, že hodně fotografů s Fuji svatby a zakázky fotí - např. Jona Peterson - a fotky ladí různými presety tak, že nějaká ostrost je jim stejně u prdele a lidem to nevadí :))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHIZMA: proč bys nebral tu původní Sony A7?
    uvažuju o ní pro starý skla, tělo je hodně levné
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    sony proužky jsem měl občas na a6000, třeba často se sigma 50mm f1.4 EX - ta stará, nikonová s adapterem.

    teď na a6300 jsem to měl snad jenom jednou. teď fotím třeba hodně z Nikkor 100mm f4 macro a tam jsem to neměl ani jednou. nebo na Samyang 35 a 50mm f1.2 taky bez problémů.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Je to zakon schvalnosti.

    Dal jsem si na objektiv polarizak, abych omezil odrazy v oknech. Na nejlepsim zaberu mi to udelalo na tech oknech blaznivou mapu (poloha tech oken vuci slunicku se postupne menila, protoze to bylo na lodi).

    Ale nu coz, jak se tim nezivim a fotim si jen pro radost, tak je mi to nastesti burt.

    Alespon mam ponauceni pro priste, ze holt pri foceni s polarizakem roste riziko, ze se neco nepovede.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Do slunka se prostě nefotí. ;-) Né, to byl pokus o vtip.
    Chápu to, mřížku jsem míval taky na některých fotkách, když jsem si Fuji před rokem pořídil a fotil s ním leccos kolem sebe ("honeymoon efekt duhového poníka"). A že zrovna jako naschvál na těch několika záběrech, které jinak byly z té série nejlepší. Ale prý třeba poslední série X-T2 (X-Pro2 nevím) to už mají konstrukčně vyladěnější a X-H1 je ještě dál, aby těm mřížkám zamezilo. Vzpomínám si, že mřížka se objevila např. až po celkem drastické úpravě fotky v Capture One (přidáním kontrastu, zvýšením světelnosti, ostrosti, clarity či jiného barevného podání a dalších pomocných fičur mezi nástroji).
    Krajinu moc nefotím, není to můj obor, resp. detaily z toho stejně nelovím. Ale s Capture One mám slušné výsledky, které pro mé potřeby celkem stačí.
    Pleťovky na koncertech raději moc neřeším. Prostě jen ať to buď nevypadá úplně blbě, nebo ať to naopak nevypadá až moc dokonale (někdy je lepší spíše vyzdvihnout světelné efekty či barvy světel). Atp.
    SCHIZMA
    SCHIZMA --- ---
    LAUNCHER: Dost často se mi to stávalo s a6000 při focení do protisvětla se starejma sklama (Meyer Optik Gorlitz) na plnou díru. Takže úplně ojedinějel jev to není, ale musí se tomu jít celkem dost naproti. Tím to samozřejmě neomlouvám.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    S LR a RAF mě to docela štve - mám LR 5ku. Updatoval jsem co šlo, ale nic platné. Teď funguju ručně přes DNG converter. Asi ještě existuje novější ne-cloudová verze, která to umí rovnou, ale to se mi zatím nechtělo.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: EGGH: Jinak ten avizovany fix mrizky u Sony je koukam oprava kazdeho jednoho RAW pres web-based SW. Nic moc teda. Doufam ze se jim to neprojevuje moc casto.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Ad pletovky - Zkus stahnout RAW samples pro novejsi Sony treba na DPreview.com a porovnat si to. Budu rad kdyz napises k cemu jsi dospel.

    "Akvarelova struktura detailu zejmena u vegetace" - 1) Je to potreba bud omezit spravnym nastavenim sharpening (LR) nebo jinym SW. To co zbude me tez stve, ale udajne pri takovem zvetseni, kdy to je uz videt, mas na bayeru taktez nepouzitelnou kvalitu. Nezkousel jsem, pisu jen jak jsem slysel.

    2) Nicmene muj osobni nazor je, ze kdyby Fujifilm vycouval z X-trans, bylo by to dneska pro vsechny lepsi. Ten prinos X-trans jestli dneska nejaky je, tak uz pri 24mpx velmi maly. A zaroven si pak clovek neni jisty, jestli problem co ma by mel i na bayeru nebo ne. A nevim jak kdo, ale ja chci od fotaku hlavne to pohodli a jistotu, takze X-trans zrovna mne nepomaha.

    Na tu "mrizku" jsem jeste nenarazil (X-E1, X-T1, X100T, X-H1), coz ale nic neznamena - muzu proste fotit v jinych podminkach - ja treba vubec nefotim v klubech jako kluci nize. Ale prijde mi, ze prave ta mrizka se resi vice u Sony nez u Fuji.

    Viz napr.:

    Sony 'striping': here's the fix: Digital Photography Review
    https://www.dpreview.com/news/6974141509/sony-striping-heres-the-fix


    Pokud clovek potrebuje ultimatni pletovku, tak se domnivam ze zrovna GFX bude ten pravy system, alespon to tvrdi lide, kteri tam presli ze vsech moznych systemu, vcetne Fujifilm XF nebo Sony FE.
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: To by mě zajímalo porovnání. Protože zrovna s pleťovkou a se zelenou u Fuji dost bojuju a nemám srovnání se Sony. Na Sony jen točím a videa pak stříhá kolega. Pak mi vadí problém s protisvětlem, kdy leze ven mřížka - u X-T20. No a nakonec ta akvarelová struktura detailů. Věřím ale, že to časem Fuji vyladí a v této dobré výře nakupuju další a další objektivy :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHIZMA: Ad napr. LR a simulace - dodas libovolny Fujifilm RAW. Je jedno jakou simulaci jsi mel nebo nemel nastaveno na fotaku. V editoru vyberes jakou simulaci chces.
    SCHIZMA
    SCHIZMA --- ---
    LAUNCHER: jasně, pleťovka bývá/bývala Sony vytýkaná často. Já s barvama problém nemám a nikdy neměl. Takže ani nemůžu posoudit rozdíl.

    Eternu můžu s X100F leda závidět a VSCO období už je naštěstí za mnou. :) Hele a blbá otázka (používám Capture One) - LR umí Fuji simulace vytáhnout z RAWů?

    Jo a na Sony fotím výhradně do RAWu, na Fujině primárně do jpg s RAF zálohou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHIZMA: Ad barvy - nize nebudu porovnat vubec JPEG, budu porovnat pouze RAW. Do JPEG nefotim.

    1) Muze byt, ze se Sony uz s barvami zlepsilo, ale zive si pamatuji fotku z restaurace, foceno mnou na Sony RX1, kde jsem v PP lovil pletovku moji zeny snad 30 minut. Ze stejne restaurace na X-H1 nebo na X-T1 uplne v pohode. Vsechno mimo pletovky jsem ze Sony nejak zvladnul, ale s tema pletovkama to bylo spatny. Tohle mi bohuzel tu RX1 dost znechutilo. Ale jak rikam, mohlo se Sony od te doby polepsit, bylo by potreba to prezkouset.

    2) Ty simulace jsou pro me zasadni, zejmena Classic Chrome a ted nove paradne neutralni Eterna. Vubec nefotim v JPEG, toto delam az v PP v editoru, podporuje to napr. LR a On1. Mozna by toto slo u Sony resit napr. pomoci VSCO, ale tezko rict.

    Dulezite: Vyse uvedene plati pro moje oci, nevylucuji ze nekdo to muze mit treba i obracene. Barvy jsou subjektivni zalezitost.
    SCHIZMA
    SCHIZMA --- ---
    P4INTER: používám jak Sony (a6000 a teď A7III), tak Fuji (X100F). Když si odmyslím cenovky a marketingovou vatu (plus výkřiky, že Fuji-jpg jsou super - což sice jsou, ale kolikrát už proběhly různý srovnávací testy z různejch foťáků a rozdíly fakt nebyly až tak velký), tak Sony má obtížnější ovládání a šílený menu (zvlášť teda u tý A7, na kterou jsem si zatím nezvykl), Fuji se ovládá intuitivně. Fuji má výhodu filmových simulací a vůbec je potěšení s tím fotit, Sony je "techničtější". Ono se to docela blbě popisuje a vysvětluje. Já mám Fuji víc na zábavu (i když x100f je teda docela specifická), čímž ale neříkám, že se Sony zábava není. Jen je trochu jiná. Ale porovnávám dva úplně jiný foťáky, takže to ber s rezervou (už kvůli tomu, že třeba vůbec neznám Fuji objektivy - FF na Sony umí být pekelně drahý). Jinak tu úplně původní A7 bych nebral.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: I like shooting gigapixel photos to record events. The final image doesn't represent one moment, but rather many different moments. This provides a better overall feel of what it was like to be there. When I say many different moments, the final gigapixel image is made up of more than 110 50 megapixel images, shot on a Fujifilm GFX 50s with a 250mm F4 lens. The result is a 2.3 gigapixel file.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Behind the scenes of Drew Gardner's gigapixel shot of British royal family: Digital Photography Review
    https://www.dpreview.com/...y?utm_source=self-desktop&utm_medium=marquee&utm_campaign=traffic_source

    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    James Copley z Electro Deluxe [Jazz Open Ostrava 2018 – 02.–08.06.2018]
    X-Pro2 | XF50-140mmF2.8 R LM OIS WR
    ƒ/2.8 | 140.0 mm | 1/250 | ISO 2000 | Capture One 11+Photoshop CS6

    Album:
    https://www.flickr.com/photos/152259822@N05/albums/72157698025970625
    Jinak skvělá šou - to mi občas bylo líto, že nemůžu s lidmi trsat taky. :-)))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    P4INTER: já mám Sony APS-c a6300 a kromě chybějícího aperture ringu musím zmínit i pofidérní elektronický fokus-by-wire, který můžu přirovnat snad jedině k pokusu ovládat závodní hry na pc klávesnici. Já jsem oboje vyřešil tak, že fotím na manuální objektivy (samyang a staré skla) které jsou velmi levné, často jsou i kompaktní.
    další sony nevýhoda je menu, které snad japonci dělali při sledování porna s chobotnicemi, jinak si to nedokážu vysvětlit, ale do menu se nemusí chodit často (jinak rychlost odezvy je velmi dobrá, jen je to nesmyslně organizované)

    Takže levné tělo, plno levných objektivů, výborný iso výkon a celkově skvělá obrazové kvalita, 11 fps. asi nejhorší ovládání ze všech značek, ale po ochození a6000 jsem zůstal a přešel na a6300, protože to tak hrozné není.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam