• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    PAVEL_BRODSKY
    PAVEL_BRODSKY --- ---
    LONESTAR: Já teda ne.
    Fuj.
    Kolo.
    Na ledovce.
    Brrr...

    Chodím do práce pěšky... ;-)
    (mám to celkem blízko)
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    hele, městští ekoaktivisti - prej vám v Práglu nejezděj tramvaje...
    doufám, že jste všichni přesedli na bicykly :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: třeba řím... když došlo obilí z egypta, tak se počet obyvatel snížil na dvacetinu a trvalo dalsich patnáct set let než se to srovnalo
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: pokud není obležený, ne. a právě mluvím o městech, která vznikla do začátku 20.století: ta jsou většinou na místech, kde se protínaly před-ropné dopravní trasy (přístavy, řeky, mosty přes řeky, železnice...)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: každý město bez dopravy a zásobování skončí během pár let. V historii je příkladů vic než dost.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: ano, tomu se říká nadsázka :-) navíc to byla narážka na web osel.cz který to má přímo v názvu.

    každopádně, pro města založená před cca rokem 1900, která si zachovala aspoň nějakou původní strukturu zástavby, by peak oil mohl být přiměřeně utopický. no ale to není hlavní téma tohohle klubu...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: gmo tahali sezonni tovarny a solární panely po peak oilu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: protože dojet až na místo nějaké schůzky autem je známka sociálního postavení, ne? sockou přece jezdí jen, ehm.. socky.

    každopádně nějaká známka umožňující neomezený vjezd do centra je jen část problému: ti, co si jí zaplatí, jí pak budou chtít využívat o to agresivnější. nakreslení čáry, kolik má jít do údržby a rozvoje komunikací (různé ty Blanky) a kolik má jít do bezplatné MHD (aby ti, kdo šetří ostatním čas a místo tím, že jedou MHD, nebyli šikanováni), je zase jen část řešení.

    problém je prostě ten, že město - zvlášť místa v jeho centru - dnes nemají žádnou zvláštní funkci kromě toho, dávat na odiv společenské postavení těch, kteří tím centrem disponují. jakékoli přirozenější funkce, potřeby a uspokojování potřeb lze hledat mimo město: ve městě je trh deformován sám sebou, asi stejně, jako gravitace v černé díře.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: šlo o obří geneticky modifikované veverky běhající ve šlapacích mlýnech! :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: (lehce offtopic, ale přeci jen to souvisí) úřady stále častěji komunikují pomocí datové schránky - dokonce jí už firmy musí mít povinně
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LONESTAR: A proč by měli pracovně jezdit přes centrum, když to můžou objet nebo zaparkovat a dojet si tam kam potřebují MHD. Je to jen o vození línejch prdelí to mi nikdo neveme.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KEIKIN: jakože se řidiči setkávaj na tajnejch jednáních o půlnoci na dálnici v motorestu a planujou diverzní akce za účelem zvýšení průjezdnosti Prahy?
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    KEIKIN: ty si opravdu myslíš, že nerezidenti jezdí pres centrum města jen proto, že nemají nic zábavnějšího na práci?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LONESTAR: Do centra a pouštět jenom zásobování a rezidenty. AŤ mi nikdo neříká, že v centru se rychlej přesuneš autem než kombinací METRO-tram...Jako autoloby je jedna z největších. A centrum beru jako historické jádro.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    KEIKIN: jo oni tam jezděj z plezíru, protože je baví nasírat uvědomělé aktivisty, že?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    OMNIHASH: sérií vhodných opatření postupně naučit řidiče nejezdit do centra autem.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KEIKIN: a jak si to jasánek představujete? Xchaosův plán s gmo (geneticky modifikování osli) už znám a stále čekám na reálnější myšlenku
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Dneska jsem poslouchal debatu z Blanky. Je šílené kolik peněz se prostavělo a vlastně doprava vyřešena není. Nejlíp tam mluvil ten mladý architekt o plánování. A tak bývalý primátor. Proč vlastně stavět velkokapacitní přivaděče k jádru aglomerace, když většina z nás auta v centru nechce. To budeme pořád budovat nová a nová parkovací místa, protože bude přibývat aut ?
    Byla by to pěkná utopie, město bez aut.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: nj, ale vem si, že na úřady pořád musíš chodit osobně. I do banky občas musíš. Pořád zatím musí být analogová možnost vše vyřídit přes papíry. Si vem že dojde k dlouhodobým výpadkům proudu..Byjsme byli nahraní.
    Homeworking je náročnější než chodit do kanclu. Doma tě manželka/partnerka nenechá vysedávat u PC :-))))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: to není turismus, ale adventní nákupy :-)

    jde o to, že "pracovní síly" byly v kancelářích potřeba v 19.století, možná ještě v éře toho Bati, ale od 60.let 20.století to začíná být absurdní: je to nějaká forma duševní hygieny, ale stejnou práci jde dělat z domova, jako z kanclu.

    až na to, že když se manažeři na někoho jiného nemohou dívat, jak tu práci dělá, neuznávají to jako práci. je fakt, že dokopat se "dobrovolně" do nějaké práce např. v rámci homeworkingu je téměř nemožné... tzn. lidi věnují obrovské množství úsilí do vytváření prostředí, které v ostatních vytváří stres a donutí je "něco" dělat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam