• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAISAKANORM-CORE VÝCHOVA - žádné teorie jsme nikdy nepotřebovali
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    Ještě než si podrobně pročtu posty za dnešek a nějak se vyjádřím - nestíhám, rád bych sem postnul jednu věc, vyvinutou zde na nyxu.
    Jedná se o jistou odpověď Keikinovi, na otázku, co mám(e) proti alternativě.
    Samozřejmě, po přečtení toho materiálu si IMHO každý musí položit otázku, do jaké míry je problém alternativa vs. normcore problémem kopirujícím "problém s Islámem/Romy/atd. . Všude jsou debilové, všude jsou normální lidi.
    Nicméně... zde to je:
    SČSF - Až moc alternativní medicína – Hitparáda top 10 z diskuzních fór
    http://www.scsf.cz/...nauzea/amam/230-az-moc-alternativni-medicina-hitparada-top-10-z-diskuznich-for
    MALKE
    MALKE --- ---
    KOTENCE: Ne, to věru nejsem. Zdá se mi, že nepochopení psaného textu je i tvůj problém, dovol tedy, abych zopakovala, co jsem říkala jinde: dítě (kterému čtyři roky nejsou ani smykem a plynně se též nevyjadřuje) zatím nebylo schopné pochopit rozdíl mezi plenou a jakýmkoliv jiným obalem (kalhoty). Proto na cesty dostává plenu. Má to dva důvody: nelze se spolehnout, že to nepustí rovnou. Důvod druhý - od chvíle, kdy zahlásí, do chvíle, kdy pustí, neuběhne ani deset vteřin. Je tedy poněkud problematické v daném čase například najít místo k zaparkování vozidla, zaparkovat, vyndat dítě z autosedačky, svlíknout ho (i z pleny) a nechat ho vykonat požadovanou činnost.

    Je tedy pro mě momentálně (zima, Kefalín, zima) přijatelnější nechat ho rozlišovat dva stavy: jsem nahý, tehdy chodím na záchod. Jsem venku, tedy mám plenku a čůrám do ní. Trénink kýženého stavu započne v příznivějším počasí, protože promočený kalhoty nejsou nic moc bezva ani na sedačce v autě, ani při převlíkání v +5/-5 stupních.

    Je již dostatečně srozumitelné, že se "čůrám" neozývá z gauče?
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    LYDI: prosím tě, a nevadí ti, že výchovu svého dítěte podřizuješ mustru nějaké ženské, která si svůj titul a specializaci napsychologii dětí vycucala z prstu?
    LYDI
    LYDI --- ---
    MALKE: hele ale podle me ani NA nedovoluje vse, rika, ze decko potrebuje vedeni atd. proste klasicky se rika, ze tam dite smi vse, co neni pravda. jako treba s tim obetovanim - ja fakt nevim, co je obetavejsi, kdyz clovek diteti meni plenu nebo od naroz. posadi na nocnik. me osobne, i kdyz je to take pracne, vic vyhovuje ten nocnik ale ja to za pracne (vetsinou) nepovazuju. nez normalni bych si spis rekla "linym" rodicem a proste bych rekla, ze se mi to celkem shodi s spoustu "alternative" pristupy. i kdyz proste hodne lidi to asi za "lenost" nepovazuje.. mozna i naopak... (ze nosim a nemam kocar atd)
    MALKE
    MALKE --- ---
    LYDI: Jojo, přesně na tohle reaguju. Musím říct, že "obětovaný rodič" mi přišel daleko výstižnější:c)

    My pochopitelně nevíme, jak moc je Marcusíčkova matka šťastná při přebalování, ale ono to skutečně ukazuje na ideologii "za textem". Pointy příběhu jsou dvě: nenechte se zviklat okolím (OK) a centrem všeho je dítě. V mém světě čtyřleté děti do plen dělat nebudou, neb jsou většinou plně schopny ovládat svěrače, a také nebudou vyhazovat odpadky z koše, protože je to baví jako mocenská hra. Chtějí-li hrát mocenskou hru, prosím: radostně hraju "jak dělá pejsek - mňau", "pověsíme se matce na nohy a sledujeme, jak se pokouší jít" nebo "jsme velicí dobyvatelé, stoupneme si na matku a prošlápneme jí hrudník" (tu jsem radostně hrála předevčírem naposled, shledávám ji nadále ohrožující, nějak mi chlapci ztěžkli nebo co) - pravda, aniž bych donedávna tušila o jejich terapeutické funkci, dělám to prostě proto, že to děti zjevně baví. Ale jsou věci, o nichž rozhoduju já, nikoliv dítě, a mezi ty patří, že dítě plynně vládnoucí mateřským jazykem si říká na záchod a odpadky patří do koše.

    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    MALKE: mně to přijde dobré, prostě pastla svoje zkušenosti. Nikomu nic nenutí, je to inspirace. ďábel se skrývá v detailech. I to mazání másla nožem může být rituál s nejrůznějšími konotacemi.
    LYDI
    LYDI --- ---
    MALKE: to reagujes na to "obetavy rodic" ? tahle pasaz z NA mi taky dostala, ale taky podle me sou ti pleny jen hmm prostrednikem k jinemu tematu (pro me osobne pleny nejradsi uz zadne v roce a pul, uvidime jak se bude darit (: ) ... ale spis je to o tom, jak je vztah matka-dite a taky jake presne ma clovek k tomu pristup. proc by najednou ustupovala nejake tete ... na to podle me nic obetaveho neni. jestli to zatim tak delala a nejak ji to neva, proc by to mela menit kvuli tete... (ostatne, co je "obetavy" a jestli zadne "Obetavy" tak proc vubec byt rodicem..)
    MALKE
    MALKE --- ---
    KEIKIN: Přečetl, ale zjevně nepochopil.

    Ad činnost: nevím, jak Eclectice, mně to přišlo vtipné. Asi jako návod, jak mazat chleba máslem. Někdo maže intuitivně, někdo váhá, zda namazat máslem, nebo radši sádlem, či dokonce margarínem, tak si o tom něco přečte. Budiž. Ale vyprávět sáhodlouze na internetech, jak přesně mažu, protože musím zúročit to studium, to mi zkrátka přišlo žertovné.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    KEIKIN: zajímalo by mě, jaké procento rodičů by nenapadlo dítě tu a tam do něčeho zapojit.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ECLECTICA:
    MALKE:
    Tak ale tam jde hlavně o tu činnost ne o tom, jestli se něco plánuje či ne. Rozlišujte povahu a návyky rodičů. Tu samou činnost můžete dělat mlčky, bez přípravy nebo mluvit a připravovat se a kontrolovat. To je přece na každém dle jeho přirozené povahy. Hlavní je to, že dítě dělá podobnou činnost jako rodiče.
    MALKE: přečetl a co ?
    MALKE
    MALKE --- ---
    ECLECTICA: Taky jsem na to koukala. "Dělejte věci společně s dětma, berte ohled na jejich možnosti." Wow.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    Chápu, že si člověk přečte něco o názorech na výchovu, ale pokud se někdo chytne nějakého "systému" a úzkostlivě jej aplikuje na své dítě, považuju to za projev nedůvěry vůči vlastním instinktům a intuici.
    Ve vedlejší diskusi se např. objevil návod, jak postupovat kupříkladu při společném pečení. Možná jsem prostě jen velký flegmatik, ale neumím si představit, že bych proces učení, které s sebou podobné činnosti nesou, podrobně plánovala a neustále kontrolovala (dá se pak vůbec mluvit o výchově nevýchovou?). To, že dítěti vysvětlím, jak se dělá těsto, že se nakonec strčí do trouby, přiděluju mu drobné úkoly, považuju za něco naprosto přirozeného, co se obejde bez manuálu.
    MALKE
    MALKE --- ---
    KEIKIN: Prosím tě, přečti si můj předchozí příspěvek ještě jednou.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    MALKE: ? A zkoušeli jste mu nedávat plenu (v létě). Je jasné, že dítě pročurá/prokaká pár povlečení a oblečení. Ale dítě už je cca od 2, 2,5 let připraveno dát najevo (slovně) potřebu.
    MALKE
    MALKE --- ---
    KEIKIN: Nemám páru, to je moje nová nejoblíbenější pasáž z Naomi.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    KEIKIN: * do školky
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    MALKE: A proč kaká do plen ? Ve třech letech už děti chodí do školy a kakají do hrnce. Tam to bude problém rodičů imho.
    MALKE
    MALKE --- ---
    LYDI: Protože když Marcusíček (dámy prominou) sere ve čtyřech letech do plen, a teta mu NAVRHNE, že by snad, eventuálně, možná, třeba mohl jít ven bez plenky a že za to obdrží bonbón, a když se následně Marcusíček rozbulí a rozhodne, že nejenom že nepůjde ven bez plen, nepůjde ven vůbec, tak matička sklapne podpatky a konstatuje se, že je nutno dodržet dětské právo rozhodovat o svém těle.

    Nejsem Hitler. Ale ve čtyřech letech dítěte, nebrání-li tomu závažné zdravotní okolnosti, je již dávno čas na to, aby matička rozhodla o SVÉM těle, kterému se nechce umývat pokálený zadek.
    MALKE
    MALKE --- ---
    BURROUGHS_: já na děti čas mám relativně dost (jsem na mateřské, sice u toho pracuju, ale zkrátka čas by byl). a do kroužků s nima nechodím zcela záměrně. ta tendence "jenom co se naučí zvedat hlávku, tak na cvičení, od půl roku do hudební školičky, od tří angličtina" mi přijde nezdravá. minimálně do dvou let podle mě úplně stačí pískoviště a prolejzačky. angličtinu bych (s výjimkou rodilého mluvčího v opravdu bilingvní školce, když už to muší bét) "zakázala" do školních let (ať si dělá každej, co uzná za vhodné, ale vono to neumí ani česky a už se to učí blbě cizí přízvuk).

    na to, abychom spolu mlátili doma do dětského piána a halekali Skákal pes, fakt není potřeba školička Yamaha. když pominu svůj soukromý názor, že dítě, které radostně a zaujatě půl hodiny otvírá a zavírá krabici a nakládá do ní korálky, je podnětově saturované až až.
    BURROUGHS_
    BURROUGHS_ --- ---
    GAISAKA: tak myslim ze to ma dost souvislost ne? jestli mas moznost se klukovi venovat a nedelas to tak pak nechapu rozdil mezi normcore (babicka/ jesle/ hrej si sam) a nechavat jak drivi v lese a bejt v klidu protoze to je pohodlnejsi a mam svuj zivot prece :D kdyby sme meli cas a prachy navic tak s nim do nejakyho krouzku chodime klidne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam