QWWERTY: je to zajímavý, ale škálovat to na něco většího než moped by byl asi docela problém, i kdyby se výrobci dokázali dohodnout...
výměna akumulátorů byla ve hře vždycky, zejména olověné ani nešlo nabíjet rychle, tak si lidi představovali obchodní modely hlavně podle vlastní olověných akumulátorů.
pointa trochu je, že samotná hodnota tvého vozidla se trochu odvíjí od toho, jak v jakém stavu máš akumulátory, po jakém počtu použití, apod. Takže vlastnictví samotné elektromobilu, pokud baterie nejsou tvoje a furt se mění, v podstatě úplně mění tu ekonomiku: měníš na autě něco, co je dražší, než zbytek auta. Proto asi tenhle obchodní model relativně dobře škáluje směrem k mopedům (výrobci elektrokol se bohužel nedokázali domluvit a různě si to designujou), ale podle mě u elektromoiblů se to prosadit nemůže.
Dobíjecí stanice před panelákama dávaj smysl, pokud to bude pomalé dobíjení na HDO za nižší cenu, než rychlonabíjení. Zdá se, že jsme tu mírně offtopic ale Tesla o výměna batterybacku uvažovala a pak z toho ustoupili směrem k rychlodobíjení. Ono to ale dává smysl, rychlonabíjecí stanice současně mohou mít vlastní battery packy a přispívat ke stabilizace sítě oběma směry (odběr špiček i vyrovnávání velké zátěže...)