• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BLACKHEAD: pokud by mel na mysli upadek bile rasy, asi by to ve svym autismu nejak primo rekl. myslim ze to mini obecne, global population decline
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TOXICMAN: koukala jsem i na wikipedii k tematu, ale stale nerozumim. dobre, spousta starych lidi dejme tomu zemre v chudobe, .. nebo co je nejhorsi scenar. stale to neni totalni existencialni hrozba jako AI nebo klima, takze nadale nechapu. neco mi asi unika

    MRAKY: prave to neni poprve, co to Musk zminuje jako zasadni problem. (ale nepamatuju si kde)
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    YMLADRIS: tak ta seance je takova super obecna. :)) moc hloubku bych v tom nehledal. Nicmene narust lidi v duchodovem veku prinese novy druh problemu. Jen si predstav, jake asi bude mit tato skupina pozice/naroky. A jejich schopnost ovlivnovat politiku bude umerne narustat s jejich podilem ve spolecnosti. uz ted je to docela desive :)
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    YMLADRIS & TOXICMAN: A vice prilezitosti pro pristehovalce, kteri IMO na populacni utlum moc netrpej...

    Kdysi jsem cetl, ze kdyz si do evropy poustime ty pristehovalce, jako jsou arabi, asiate a pod. a kdyz si nepohlidame populacni krivku, tak treba nemci v nemecku budou do dvaceti let v minorite, protoze kdyz mas statisticky na jeden par 1.2 ditete a jina narodnost ma 3.5 ditete na par, tak zkratka zjistis, ze o generaci pozdeji je jich vic. Ale ne jen vic nez predtim, ale najednou vic nez te "domaci" populace.

    Ne vsechny narody v Evrope maji stejna cisla, ale typicky plati, ze ve "vyspelych" zemich se rodi mene deti. A kdyz ti tam pak namigrujou lidi z mene vyspelych zemi , tak se proste namnozej vic.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    YMLADRIS: tak spousta se toho vysvětluje např v tom článku, co odkazoval
    U.S. Population Growth, an Economic Driver, Grinds to a Halt - WSJ
    https://www.wsj.com/articles/u-s-population-growth-slows-birth-rate-decline-economic-risk-11627231536?ns=prod/accounts-wsj

    ale taky uplně nevím, proč největší hrozba... spíš jedna z hrozeb
    méně dětí, populace stárne, více důchodců na jednoho produktivního, větší náklady na zdravotnictví, méně lidí to vývoje/vědy atd.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TADEAS: opakovane nechapu, proc population decline je podle EM nejvetsi hrozba pro lidstvo, a az po nem je AI (o klimatu nemluve).

    pochopil to nekdo, muzete mi to vysvetlit?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MARSHUS: tak zrovna to brždění elegantně řeší rekuperace (kterou ale ne každý elektrický dopravní prostředek elegantně zvládá, tady je právě Tesla hodně napřed)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QWWERTY: ano, v Číně už na prdítka skoro nenarazíš, všechno co má 2-3 kola jezdí na elektřinu, protože se prostě probrali. Na druhou stranu, většinou to nabíjejí prostě prodlužovačkama ze zásuvky...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QWWERTY: myslim ze v tom roku 1900 si to spalovacie auto taky nemohol dovolit kazdy, nez sa masovo rozsirili tak to bolo niekedy po 2. svetovej, takze odhadom tak 50 rokov a stredna trida to bol neexistujuci pojem
    PER2
    PER2 --- ---
    MARSHUS: no otazka je realita a hra se slovickama, papirove muze vyjit cokoliv...
    Calculated both on a per-mile basis and over the entire vehicle life cycle, this abraded mass far exceeds that of the PM that a diesel vehicle is allowed to emit through the exhaust pipe within all standards and limits.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    PER2: prave je toho dost I castecne protoze SUV a elektroauta jsou tension. Bohuzel ted nemam k ruce ten vyzkum
    PER2
    PER2 --- ---
    MARSHUS: rekl bych ze vyfukovy plyny budou o trochu jinej level jinde nez castice z brzd a pneumatik, nehlede na to, ze u elektroaut ty brzdy zas tak moc nepouzivas
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    QWWERTY: auto se ti vyplati vice jak kun jenom v nekterych pripadech. Ale vubec nechapu, proc to resime tu .. Musk nikdy nerekl, te postavi 30 Gigafactory, jenok rekl, ze tolik by jich bylo potreba pro plnou elektrifikaci osobni dopravy.
    Moc dobre vedel, ze jakmile s tim zacne, prijde konkurence a to to dokonci za nej.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DZODZO: je rozdil prejit dobrovolne na novou technologii protoze ti to prinasi benefity ("hele, auto se mi vyplati vic jak kun a nemusim se o neho tolik starat") a vynuceny prechod ala "u baraku ti zavedeme nizkoemisni zonu, takze pokud nepatris aspon ke stredni tride, ktera si muze dovolit splatky za novy auto, ktery to splnuje, tak mas smulu"

    XCHAOS: nerikam, ze by se tenhle model nutne musel prosadit u elektromobilu
    ale obecne mi prijde, ze oproti asii cely segment tehle mestska scooter mobility v evrope docela zaostava
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    DZODZO: bohuzel elektroauta resi jen polovinu jedu z provozu a rakovinu porad muzes dostat stejne. zejmena z kovu z brzd + mikroplastu z pneumatik.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QWWERTY: je to zajímavý, ale škálovat to na něco většího než moped by byl asi docela problém, i kdyby se výrobci dokázali dohodnout...

    výměna akumulátorů byla ve hře vždycky, zejména olověné ani nešlo nabíjet rychle, tak si lidi představovali obchodní modely hlavně podle vlastní olověných akumulátorů.

    pointa trochu je, že samotná hodnota tvého vozidla se trochu odvíjí od toho, jak v jakém stavu máš akumulátory, po jakém počtu použití, apod. Takže vlastnictví samotné elektromobilu, pokud baterie nejsou tvoje a furt se mění, v podstatě úplně mění tu ekonomiku: měníš na autě něco, co je dražší, než zbytek auta. Proto asi tenhle obchodní model relativně dobře škáluje směrem k mopedům (výrobci elektrokol se bohužel nedokázali domluvit a různě si to designujou), ale podle mě u elektromoiblů se to prosadit nemůže.

    Dobíjecí stanice před panelákama dávaj smysl, pokud to bude pomalé dobíjení na HDO za nižší cenu, než rychlonabíjení. Zdá se, že jsme tu mírně offtopic ale Tesla o výměna batterybacku uvažovala a pak z toho ustoupili směrem k rychlodobíjení. Ono to ale dává smysl, rychlonabíjecí stanice současně mohou mít vlastní battery packy a přispívat ke stabilizace sítě oběma směry (odběr špiček i vyrovnávání velké zátěže...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: neviem aky tlak, ja ziadny nepocitujem, jedinu paralelu ktoru vidim je historicka zmena z konskeho povozu na spalovacie auta, urcite sa tiez nasli ludia co vtedy hovorili "ale vsak to smrdi!" (lebo konske hovna na ceste nie...) holt technologia zvitazila, ale na dnesnu dobu je uz zastarala, tak ju nahradza nova technologia, ktora nam nesposobuje rakovinu vzdy ked okolo prejde po ulici
    PES
    PES --- ---
    DZODZO: A co je veškerý ten současný i plánovaný tlak na eliminaci spalovacích motorů?

    Jasně, bude to "dobrovolně nedobrovolné" (aneb my víme lépe, co je pro Vás dobré, takže Vás donutíme na e-cars... podobnost s tlakem na "dobrovolné očkování" proti nCoV-19 čistě náhodná - ale identické metody - prostě se to nastaví tak, že bez toho to prostě nepůjde)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: navíc to automobilky ošulej tím stylem, že "prodají" sto tisíc aut dealerům a podobně, takže pak už budou "ojeté"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PES: to je opat taky mytus, ze tu niekto niekoho nuti zbavit sa stareho auta a kupit elektromobil, ten zakaz fosilov sa vztahuje na nove auta, nie je to tak ze ti co budu mat v roku 2035 este nejake ICE, tak im ho pride nejaky iluminat zabavit
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam