KAERO: no, jako připomínku to chápu - ale z čistě praktického hlediska - zrovna těžká auta budou ta poslední, která podle mě budou plně svěřena automatice zcela bez dohledu liidského faktoru.... tam je potenciální způsobená škoda nejvyšší....
Kdybych měl tu připomínku k taxíkům formulovat zcela exaktně: ano, existuje pár zemí, kde cena pracovní síly řidiče taxíku výrazně převyšuje amortizaci toho auta za provozu. Ale v naprosté většině světa mají zatím problém přesně opačný: téměř určitě existuje obrovské množství světové populace, které umí řídit auto, které si přitom vydělává podstatnně méně, než je amortizace vozidla (v daných zemích). A někde tuty vede dělící linie mezi tím, jestli někdo bude ochoten investovat do dražšího samořídícího auta, nebo ne... zkrátka jde o to, jak velkou část provozních nákladů to sníží.
No a u těch kamionů bude ale poměr nákladů na mzdu řidiče vs. na samotné vozidlo daleko podobnější taxíkům v rozvojových zemích... takže? Daleko víc, než do samořidiče by se vyplatilo investovat třeba do úspor paliva nebo do fleet managementu (aby auta nejezdila půlku cest prázdná, apod.). Navíc tam určitě není jen v roli řidiče, ale i údržbáře a osoby odpovědné za náklad. Jistě, nějaký vývoj tam bude, ale zrovna v té logistice podle mě samořízení není takový megatrend.... kdyby mzda řidičů hrála takovou roli, určitě by se to nějak projevilo v překládce nákladů na železnici, kde celý vlak zaměstná jediného strojvedoucího... ale zjevně je ve hře víc faktorů než jen řidiči...
#offtopic