Google tvrdí (jde tedy o roční příjmy).
These 10 countries have the highest-paid general cargo truck drivers (U.S. dollars).
Switzerland: $70,452.
Australia: $53,951.
Belgium: $50,462.
Norway: $47,572.
United States: $47,130.
Germany: $46,871.
Netherlands: $46,865.
Austria: $46,217.
Srovnejte si s cenou kamionu (a jeho nákladu) sami.
Dále jsem našel:
How much does an Uber driver earn in different countries?https://gmdirecthire.co.uk/blog/how-much-does-an-uber-driver-earn-in-different-countriesŘidič Uberu bere v Indii 3 libry za hodinu. To je plus minus kilo. Amortizaci taxíku v městském provozu tedy odhaduju na víc, než kilo za hodinu, ale můžu se mýlit. V USA je to až pětkrát tolik - což je zhruba to, co jsem řekl, autopilot může vytlačit řidiče Uberu v USA, ale asi ne v Indii.
Samozřejmě, pokud výrobci,vývojáři a provozovatelé různých AI pro samořídící auta chtějí shrábnout globální trh úplně globálně, je možné, že jako vedlejší efekt budou kromě řidičů v bohatých zemích vytlačeni řidiči z trhu i v chudých zemích. Může to mít nečekané důsledky: můžem si třeba myslet, že když zanikne (relativně) nekvalifikované dobře placené pracovní místo na Západě, že se tím sníží motivace ekonomických běženců - ale zánik (z našeho hlediska) špatně placených pracovních míst v rozvojových zemích může motivaci ekonomických běženců zvýšit. Zaměstnáme je u nás všechny, aby programovali ještě lepší AI? Nebo se ta lepší AI už dokáže naprogramovat a zlepšovat sama? :-)