• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTCZ/SK hiphop, rap a trap
    o českym a slovenskym hiphopu, rapu, trapu a grimu, hlavně novinky, ale i starší oblíbené kousky... diskuze o scéně ;) lehký přesah do reggae povolen
    všechny ostatní země sem: [ HIP-HOP :: městská subkultura - malujeme, rapujeme, scratchujeme, breakujeme, stahujeme! ]

    pokud chcete vložit info o nějakém koncertu nebo party, vložte do prvního řádku slovo AKCE, pro snadnější filtrování..
    rozbalit záhlaví
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    MATT: pak je tu ta paralela s literaturou nebo poesií - když zůstáváme u rapu (protože hiphop a rap, jak si mnozí zaměňují, není to stejné) tak je tu ta rozličnost stejná, jako u tý poesie - je tu éra těch který chtěj být ekvlibristy - žonglovat s jazykem posouvat jeho hranici, vymyšlet slova - pak jsou tu obsahovci - kterým jde především o sdělení uvnitř a nehledí tolik na to jak to "vypadá", pak sousty těch mezi tímhle, který si vůbec neuvědomují že je něco jako forma a obsah, a nakonec třeba nová generace "refrénistů" kterým vlastně stačí krátkej hook dokola, protože je v něm celý sdělení, případně to víc odráží spotřební prostředí ze kterého vycházejí (exkluzivní je ne něco umět, ale něco vlastnit). atd.
    Ale sorry moc sem se rozjel, pod dojmem toho že ondraasovka tu obhajuje hakis a venkovku.


    LAYUP: když si poslechnu třeba věci z šuplíku deconstrukted-club nebo i hyperpop, tak je evidentní že i producenti jinéých třeba mnohem více zasyflených novo-žánrů, rádi po téhle technice sahají.


    HONZA09: tak to si definoval uplně bezchybně toho ideu :D
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    LAYUP: Idea má nějakej kredit? Já myslel, že si z něj všichni dělali srandu od samého začátku a nikdy to moc k poslouchání nebylo, to co dělal za muziku. Že byli lepší i ty Indy a Wich tenkrát než IdeaFatte.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    LAYUP: Tomuhle se říká overproduced ne? 10 vrstev na vokálech :)
    LAYUP
    LAYUP --- ---
    Tak autotune je jenom jeden z toolů, kterej se dá použít dobře nebo špatně ne. Takovej Baracuda to má někdy strašně přepálený, že se to nedá poslouchat, ale zároveň se to dá udělat i pěkně. Ale je toho víc, vrstvení, vytváření harmonií, dneska má jeden vocál třeba i 10 vrstev, což samozřejmě nelze zahrát naživo, proto se už ani neřeší playback řekl bych. Dneska je běžný si pustit plnej track a jen přes to opakovat fráze.

    Jinak v sobotu jsem hrál v Bike Jesus a byl tam Tk27 a Idea, tak doufám, že si vemou něco z toho jak zní současná klubová hudba, ty trapový beaty jsou úplně vyčpělý.
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    MATT: no, to je přece zřejmý...a?
    MATT
    MATT --- ---
    rap o rapu, docela tematický ;))

    //nelen opakovat refren dokola, to neni skladba hotova//

    LUZER & TPEG - Nelen Rap + Andr01d (OFFICIAL VIDEO)
    https://www.youtube.com/watch?v=ltOHZwo11bs
    MATT
    MATT --- ---
    ONDRAASOVKA: že kvalita muziky tolik nezavisí na použítý technologii a naopak moredni technologie nedělaj kvalitní muziku (i kdyz treba neco zamaskujou).
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    MATT: a co z toho vyplývá? :)
    MATT
    MATT --- ---
    ONDRAASOVKA: před pětadvaceti lety jsem takhle hejtil veškerou elektronickou muziku ;)) pak jsem začal jezdit na techno a skládat ve fruity loops ;))
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: Taky jsem nebyl nikdy velkej fanda tyhle kapely.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: myslim, že indy a wich je ale v pohodě nejhorší českej hiphop v celý jeho široký historii
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    LACIF: dávám palec za "no a co".

    Jasně, tak to je legiti - za mě třeba 99% moderního umění je tenhle případ - je mi jedno kolik za tím je snahy, jakej je motiv nebo co je smysl - protože vysledek je totální hovno. (u současnýho umění to mám ale zase jinak).

    Mně spíš vadí takovej ten částečně agistickej názor na to, že ten člověk něco neumí tak to musí nějak nastavovat. To dřív říkal můj fotr o rapperech obecně - že neuměj hrát na nástroje, tak si musej pouštět tu hudbu předehranou.

    Ale spíš se to snažím pochopit a vidět ty epochy a důvody - proč něco teď ale předtím ne a tak.
    Proč tu není Crunkcore ale vedle toho v klidu Emo-rap, proč numetal je pro většinu lidí sprostý slovo, ale Red zed je nejúspěšnější českej umělec současnosti a tak.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    Indy a Wich - Léto
    https://youtu.be/l9HJblwbsJU


    DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
    https://youtu.be/Kr0tTbTbmVA
    LACIF
    LACIF --- ---
    Za mě posluchače - 99% vocoder/autotune věcí zní, jako když ten MC proste je kastrat a nemá koule. Je mi fakt jedno, kolik za tím je skills s tím efektem nebo s prací s hlasem. Proste mi to připomíná Smouly.

    Radegaster - No a co - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?v=Pva2Y4D3uKA&pp=ygUGUmFwIGN6
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    k týhle debatě /možná pro někoho jen na okraj - je to spíš takový úsměvný/ - když pominu dobu Manželů, a uplnýho dřevního proto-rapu, kterej ani nevěděl že rap je, tak mi přijde že první generace rapperů u nás, strašně ráda vyplňovala pozici strážců stylu - tedy měla představu o jasné definici toho, jak to má vypadat. Ve skutečnosti si myslím, že neexistuje a neexistovala žádná cesta, kam by se rap nemohl vydat, a teda ty jejich obsahy textů jsou spíš o tom, že oni sami tápou, co že vlastně to je. A - když už jim někdo zatleskal - tak to musej teď střežit, jak fakin gatekeepeři svatej grál.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: tady jde spíš o ten signifikantní zvuk - ten přístup je uplně jinej - dřív se dával naodiv ten "živej element" - swingující rythmus, rytmický nepřesnosti, který vznikali nedokonaleou kombinací živejch nástrojů a starejch automat-bubeníků - k tomu částečně produkce na páskách (třeba typicky manželé v čechách tam je tahle produkce zdokumentovaná přímo). Kdežto v modrením trapu jde všechno "jako na drátkách" - tedy v tý >normie< podobě - je to především o totální přesnosti rytmu a mixu.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: Nn, řekl jsi tak jak to je, já chtěl jen zmínit ten Memphis a že "moderní" zvuk, je jen vykrádání starejch osvědčenejch postupů. Což se teda netýká jen rapu, ale je to víceméně všude, furt a dokola.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: napsal sem snad něco jinýho? ne, jen že desetiletí předtím 90 - 00 se rap komerčního stříhu (jakým je dnes NIK a spol.) díval spíš po světýlkách disko koule (což neznamená že tam 808 nebyla přítomná :D) ale spíš šilhali na takovej ten diskotékovej vyhlazenej zvuk.

    ONDRAASOVKA: podle mě je zvyšuje, protože umět mimo normální přednes ještě přednes s autotunem je abilita navíc. To že v otázce NIKa je to spíš jinak je další věc.

    Já reagoval především na ten konflikt, kdy někdo neví zda (cituji) používá "VOKODÉR" (přičemž myslí autotune - live-pitch/harmony corrector) a nebo je to jeho barva hlasu a způsob presentace.

    Já třeba u Nika, i když to obsahově je spíš odpad, nějak trávím alespoň ty reálie prostředí-místa, který znám
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: 808 se v hip hop používalo odjakživa. Trap a Phonk není nic jinyho než RIP off zvuku Memphisu.

    DJ Spanish Fly - A.B.C.D.E.F.G. (Don't Fuck With Me) (1993)
    https://youtu.be/LxTWWXTbLcM
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: ne, mluvím o tom, co tu popsal Lopik.
    A pocit z výsledků je samozřejmě otázkou vkusu. přijde mi ale, že masový využívání týhle techniky mj. obecně snižuje nároky na kumštýřský kvality interpreta. když si k tomu přičtu lyrický kvality např. Niktenda, tak se dostávám do spirály přemýšlení nad tím, čím podobný rapeři imponujou ostatním:) a samozřejmě stejně jako Tekkit chápu že to je můj problém, ne jejich:)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: no, já ale nesouhlasil jen s tvrzením, že používá autotune aby zakryl svoje nedokonalosti v kýžené vokální interpretaci textu - rapu.

    moderní zvuk -myslíš moderní zvuk vokálů, nebo celku - myslíš sample pack tr-808 - dvanáct zvuků z osmdesátých let který po mileniu developovaly zvuk trapu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam