• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) vs. hloupí a zlí trollové, co proti nim vystupují
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    FORTRESS: To jsou fakt blbci, tohodle pustit do telky.. Takovy energie se narvalo do marnyho presvedcovani, ze pirati nejsou zadny neomarxisti ani vlastne levicaci a pak to takovej jantar jeste s tim samolibym usmevem za dve sekundy vsechno uplne zazdi..
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    FORTRESS: uz to lita po sockach... Pirati fakt velmi dumyslne pracuji na tom, aby svou kampan letos proste a jednoduse podelali :-)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    USA woke rétorika v podání Profanta kterou jsem ještě neslyšel. Imbecily z nyxu teď zanedbejme.

    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    DANYSEK: pustili se do valky kterou prakticky nemeli sanci vyhrat... :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no byt tebou se zabyvam preferencemi Piratu... nebot se nabizi tradicni otazka - kde soudruzi z NDR udelali chybu... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ty jo, ty poslední preference Spolu, to snad nasvědčuje, že UFO si vzal moji radu k srdci a uvědomil si, že jeho veřejně deklarovaná podpora pro TOP a spol. je pro ně spíš polibek smrti :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ano, mame jednu z nejhustsich siti... ale kdyz se stane jakakoliv mimoradnost, jsme ponekud v prdeli, ze... u Decina podemlety propustek a kontejnery razem nemaji kudy projet. Protoze alternativni trasy se zdaji "zbytecne", zeano. Jasne, ty kontejnery se muzou nahazet na kamiony... :D Stejne tak i tebou zminena pry zbytecna trat... ma vyznamny odklonovy potencial (v minulosti aktivne vyuzivany). Rozhodne to neni trat odnikud do nikam - ja chapu, ze pro tebe je stredobod vesmiru na prazskem Brevnove, ale svete div se - i mimo Prahu ziji lide a kupodivu nejezdi jen do Prahy. To, ze tyhle alternativy neumime vyuzit - ba co hure, rovnou je nechavame chatrat je pribeh sam pro sebe. Aneb to je furt reci o ekologicke zeleznici, ale v praxi delame vse pro to, aby vse cestovalo po silnicich :D At uz zbozi v kamionech, nebo lidi v 15 let starych ojetych autech. A ocividne se s timhle pristupem ztotoznuji i Pirati.

    CD se o nic snazit nebudou, pokud nebude zajem verejneho sektoru. Ze prakticky vsecko mimo vlaku Praha-Ostrava je ztratovy je znamy fakt a to co tam jezdi jezdi jen v dusledku kompenzaci z verejnych rozpoctu (stejne jako jizdne i v Praze tvori minoritni cast prijmu celeho DPP, ze). Ale to si holt hosanci musite ujasnit, co chcete :-) Jestli tedy kracet ve slepejich ODS z 90.let, kterou tak radi kritizujete... nebo byt jini. Zatim se vam dari spis to prvni, tedy byt jak ta stara dobra ODSka v devadesatych, aneb zlikvidovat co se da... :D

    Samozrejme cesta, jak cenu snizit je skrze skutecne otevrene souteze. Ale to se nedeje, a i prazske magistratni vedeni vymeklo a radsi prikleplo kseft CD a o zadnou soutez se ani nesnazili. Narosdil treba od Usteckeho kraje, kde CD z mnohych relaci vystipali jini dopravci.

    ANO mozna v parlamentu predhodilo teoretickou legislativni moznost... ale fakticky v StC kraji tem tratim zatlouka hrebik do kraje krajska samosprava. V momente, kdy tam vlaky prestanou fyzicky jezdit zacnou ty trate proste chatrat, vybaveni se zacne rozkradat... a nakonec to dopadne jak uz mnohe trate, kde se "docasne" zastavil provoz (a jeho pripadna obnova bude sakra nakladnej problem). Tentokrat ale uz nebudou moct Pirati rikat, ze za to muze ta zla ODS - tentokrat to ponese jejich vlastni rukopis ;-) Jen proto, ze se kratkodobe se "usetri" 40 milionu rocne (v rozpoctu kraje, ktery cely dela 31 miliard, z toho na tu dopravu jde 4,8 miliardy... takze realne jde o drobny)...

    XCHAOS: pripoje v ramci integrovaneho dopravniho systemu... jsou ehm, starosti ROPIDu, pripadne IDSK... ti to maji vymyslet, aby to fungovalo... :-) Chapu, ze mas pifku na CD, ale tohle je fail nekoho uplne jinyho, ze to nefunguje :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (poslední věta předchozího je zmatená... mám na mysli "hodnotu přípojů". prostě je problém, že jak se některé regiony přeorientovaly úplně na auta, tak se tam asi ani nestane, že by někdo třeba cestoval po republice a využil lokálku kvůli přestupu, protože prostě si lidi navykli jezdit autem všude. tenhle trend nejde zvrátit všude, ale třeba v Německu už před lety jezdily celé vagóny optimalizované jen pro cyklisty, protože prostě vzít si kolo někam vlakem je vlastně o hodně jednodušší, než autem... a i popojet kolem na vlak a PAK do práce dává smysl, nemusí se zamykat na nádraží... tzn. kdyby se třeba PID vrhl na vození kol po celém SČK a nejen 0+B... no nic, když ten trh chtějí ztratit, já to nezastavím...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: co kdyby se ČD teda s těma kompenzacema chytly za nos, a na tratích bez objednané dopravy nabídly lepší výkony za nižší ceny? můžou třeba inovovat vozový park, co by to zvládl jezdit rychleji.. nevím

    některé z těch lokálek na sever od Prahy jsou asi fakt trochu odnikud nikam, třeba jedna, co objíždí Velvary (ne přímo trať do Velvar). máme jednu z nejhustších železničních sítí v Evropě, ale bohužel občas je hustá v místech, kde niikdo v podstatě už nežije.

    ale o část těch tratí by se ČD snažit mohly, protože koneckonců jsou to _jejich_ přípojné spoje. Když jsem si kupoval lístek do Alp, platil jsem 495 tam i zpět, při koupi týden dopředu.... prostě se mi nechce věřit, že lepší marketing by ty přípojné spoje nějak nedokázal využít, a vůbec otázka jízdního řádu je zajímavá... existuje dogma, že první vlak musí jet ve čtyři, ale fakt netuším, jaká je obsazenost spojů v těchto časech, když dělný lid stejně jezdí autobusama (ten co nemá na auto nebo nechce autem).

    Každopádně blbá je na tom jen nekonzistence, kdy se nejdřív všichni obořej na ANO, že to chce rušit, a pak to zrušej sami, protože jinak to nejde. ČD evidentně na cenu přípojů nehrajou (ale v soutěžích přicházej o jeden rychlík za druhým)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: ale k veci... argumentace Boreckeho byla zhruba nasledujici: Loňské tržby klesly kvůli pandemii o 30 procent, což jen v linkové autobusové dopravě činilo přes 300 milionů Kč, a to bez vyčíslení dopadů pro obce. Výběr jízdného na území Prahy poklesl oproti předpokladu o 31 procent, což představuje 1,2 miliardy Kč. "Takovýto propad nedokážeme pokrýt z vlastních rozpočtů,“ uvedl Borecký.
    To je presne vec, kterou ale ta kompenzace z ministerstva ale resi, zeano...

    Vliv na krajsky rozpocet to ma. Teda v soucasnosti spise negativni - podle dodatku c.6 z 28.6.2021 kraj uz nejake kompenzace kvuli C19 Ceskym draham uz sam poskytnul. Asi 61 milionu navic oproti zakladni smlouve. Takze nejspis na tom vydelaji jen ty kraje, kde nebyli tak horlivi, jako pani radni z PirSTANu :-) Je to stejne s vama prdel, na jedny strane fnukate, jak stat nic neda... ale ocividne jste s ministerstvem o tech kompenzacich vlastne na kraj ani nejednali - asi abyste mohli fnukat, jak od statu nic nedostanete. Ta kompenzace s EK se resi od lonskeho zari, "vyhodnou" smlouvu s CD uzavrel kraj letos.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: z pohledu krajskeho rozpoctu... ehm, jediny co zjevne dokazete je skrtat v obecne prospesnejch sluzbach.... asi aby bylo na jiny ptakoviny, ze? :-)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: jaký má dopad kompenzace dopravcům na krajský rozpočet?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Stredocesky kraj musi zdrazovat a rusit vlaky v dusledku vypadku prijmu kvuli pandemii... oh wait!

    Stát rozdělí 800 milionů korun osobním železničním dopravcům za ztráty z pandemie. Zatím jen za tři měsíce - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/stat-rozdeli-800-milionu-korun-osobnim-zeleznicnim-dopravcum-za-ztraty-z-pandemie-zatim-jen-za-tri-mesice-88261/

    Hosi, az i tohle na vas vytahne Havlicek... to chci videt, jak se budete pak kroutit :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: v ramci predvolebni kampane otevrit debatu o kontroverznim kroku, ktery v dusledku muze stat politicky body... no, to se mate fakt cim chlubit :-) Ono ne nadarmo se rika "dvakrat mer, jednou rez".

    No, realne se za asistence Piratu dela totez, co se delo za devadesatek, ktery tak radi kritizujete:-) A dodnes mam v pameti ty tabulky, kdy se vykazovaly i naklady, ktere realne vlastne ani nebyly. A vynosy se realne meri taky slozite - tu a tam nekdo poscita lidi ve vlaku (mimo jine scitani bezelo i za pandemie, kdy lidi nikam moc nemohli) a pak se udela magicky vseobjimajici prepocet. Jasne, ze nektere spoje jsou prazdnejsi - ale to jsou i nektery tramvaje v Praze, kdyz na to prijde... ale pokud ma byt hromadna doprava atraktivni, nemuze jet spoj jednou za den.

    S cenou listku - jak je jiz u tebe tradici - pravdu nemas. Tarif PID je stejny jak pro vlaky, tak i autobusy. Cenove tak listek do Dobrise stoji stejne. Je samozrejme nesmysl porovnavat dva ruzne tarify (PID a TR10 CD). A delka cesty - ano, vlak tech 55 km po kolejich jede hodinu a pul (s prumernou cestovni rychlosti 36km/h) je spis vec infrastruktury. Ona D4 (presneji I/4, protoze dalnice v Jilovisti konci) taky neni az tak "bezvadna" alternativa... stoji to tam docela casto a kolem Cukraku od Jiloviste ku Praze je dopravne takovy solidni SPOF, ktery objedes jen s obtizemi (pres Dobrichovice anebo Bratrinov).

    A jen tak mimochodem, na dopravu uz davno nemaji monopol CD... :D Ostatne v Usteckem kraji to zvladli presoutezit a na mnohych ramenech jezdi nekdo jiny - a levneji nez ty CD. Ale tuhle pasaz jste v Praze taky nezvladli ;-) O tom, ze casto jezdi s vecma konstrukcne modernejsimi (nez je "rekonstrukce" M152 do podoby dnesnich RegioNov) nemluve. Protoze soutousi z ROPIDu holt obecne moc "alternativni" dopravce nemusi - a je to videt jak na zakazkach pro DPP, tak i pro ty CD. :-) Kdyz to shrnem, Pirati vlastne radi podporuji predrazene netransparentne hospodarici firmy... jen proto, ze je vlastni verejny sektor.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: debaty si otevirej na diskusacich, kde muzes ovlivnovat, kdo ti prispeje a kdo ne, ale politika je prace a nestaci temata jenom otevirat. ty temata musis taky uzavrit s nejakym vysledkem. ale chapu, ty rad oteviras temata a jeste radeji pises hrozne dlouhy romany k tem tematum. :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: pokud v politické straně otevřeš debatu a ostatní členové se do ní vůbec zapojej, neudělal si zrovna málo. (což bys ale věděl jen, kdyby místo příslušníka globálního krypto-trolletariátu byl členem nějaké politické strany, oh wait... v takovém Německu je členství občanů ve stranách úplně běžná věc, protože oni fakt něchtějí dalšího Hitlera a na demokracii věří, ale holt my máme ta východevropská specifika a hru na demokracii jsme svěřili několika oligarchům..,)

    Každopádně jsem se díky tomu dozvěděl, že výše dotace v přepočtu na jednoho cestujícího na trati z Březnice do Rožmitálu dosahuje 80000 Kč :-))) což už by bylo nejen levnější je vozit taxikama, ale levnější by bylo koupit jim ojeté auto nebo dokonce i elektrokolo :-) Což se nedivím, na té trati jsem jel sna jednou a vlak byl samozřejmě prázdný, protože je to stejný případ jako Dobříš - nádraží 2km od centra.... a dojezdový čas do Prahy ještě výrazně nepříznivější.

    Každopádně, nějaké řešení hledat chci - např. si myslím, že tarify ČD by se měly odvíjet od vzdálenosti vzdušnou čarou, ne od počtu zatáček na trati (je absurdní, když při téhle výši dotací po té trati pak nikdo nejezdí, kvůli pár korunám drařšímu lístku - třeba lístek do Dobříše stojí na 2x delší trase, kterou ale vlak jede 3x déle, cca 2x víc než na autobus - vícméně, ČD by fakt měli přehodnotit svoje tarify nikoliv směrem k megaslevám pro důchodce a studenty, ale směrem k tomu, aby na dotovaných tratích nejezdily dráž než autobusy, protože si tím podřezávaj větev, na které sedí.

    Jako,kdyby jen nepatrně upravily ty tarify, tak by pak pochopitelně i jen prosté zdvojnásobení cestujících (třeba že v motoráku pojedou kromě 1 člověka 2) okamžitě vedlo k poklesu toho přepočtu dotace na cestujícího na reálnější čísla :-) takže jen kvůli nějaké pitomé vnitřní cenové politice a pár kourám přijdou o miliony na provozních dotacích.. tohle by podniikatel nikdy neudělal, tohle dokáže jen úředník :-)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: a uzavrel jsi ji s nejakym vysledkem, nebo se porad zvani? vis xchaosi rozdelat praci umi kazdej, ale neco dokoncit, to uz byva dost velky problem. :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    k lokálkám jsem otevřel debatu...
    https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f=550&t=57914
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: jo presne tohle piratum v kampani moc nepomaha.... kazdy kdo umi pouzivat mozek si musel uvedomit, ze Bartos ponekud mlzi az dokonce lze....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    kdyz sef-pirata nachytaj, jak si trosicku vymysli... :D
    S Krpálkem jsem se pral v mladších žácích, tvrdil Bartoš. Zkreslená vzpomínka, byl to někdo jiný, otočil - Echo24.cz
    https://echo24.cz/a/SguTM/s-krpalkem-jsem-se-pral-v-mladsich-zacich-tvrdil-bartos-zkreslena-vzpominka-byl-to-nekdo-jiny-otocil
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jinak krachujici dopravni podnik, rikas...? :-) Ono to s tim krachem tak horky nebude, vid? :D

    DPP vypsal soutěže za dvě miliardy na dodávku 253 nových naftových autobusů - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/dpp-vypsal-souteze-za-dve-miliardy-na-dodavku-253-novych-naftovych-autobusu-88156/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam