God of War: Ascension (2013) / PS3 / 9 hodin / #dohranoLetošní listopad se u mě prostě nesl ve znamení GoW, takže po
jedničce,
dvojce a
trojce musel logicky přijít na řadu i poslední zářez v téhle fantastické sérii. Dějově se sice jedná o prequel jedničky, ale čistě technologicky jde o podobný případ, jako byla dvojka na PS2: ta z tehdy už dosluhující konzole vyždímala naprosté maximum - a přesně to dělá
Ascension na PS3. Pokud mi u trojky občas padala čelist až na zem, tak u
Ascension jsem ten pocit měl prakticky neustále. Začalo už s úvodní sekvencí, to je prostě taková klasika. Kratos chytne a nepustí :-)
Bojové možnosti sice doznaly oproti trojce určitého zjednodušení, ale to není vůbec na škodu: pokud byla trojka místy trochu překombinovaná, tak
Ascension je krystalický akční orgasmus. Kratos je tady navíc ze všech dílů nejobratnější a nejsvižnější, což akci ještě dodává na dynamičnosti. Oproti tomu bohatší jsou možnosti řešení komplikovaných puzzlů: je tu práce s časem, možnost "rozdvojení" Kratose a ke konci hry i bourání magických bariér. Všechny tyhle vychytávky navíc můžete využít i v boji, ačkoli já osobně jsem jim nepřišel moc na chuť.
Ze všech dílů mi tenhle přišel asi relativně nejméně obtížný. K tomu se ovšem váže
taková celkem zajímavá historka.
Ascension jsem rozehrál už před lety na PS3 s CFW, zřejmě abych vyzkoušel něco náročnějšího a ověřil si, že mám správně nastavené tresholdy pro chlazení. Hrál jsem to docela dlouho, ale pak jsem se v jednom místě zaseknul na dlouhém souboji a prostě jsem se nedokázal prokousat dál. Pár dnů jsem to zkoušel, pak jsem si dal týden pauzu, pořád to nešlo, tak jsem to vyzkoušel za měsíc a pak jsem to vzdal s tím, že třeba někdy.
No a samozřejmě, že když jsem si teď chtěl
Ascension zahrát, tak jsem nejdřív sáhnul po tomhle letitém sejvu. Jenomže jsem samozřejmě zjistil, že si po těch letech absolutně nepamatuju komba a tak jsem v tom souboji měl ještě menší šanci než tehdy. Koupil jsem teda placku v bazaru, abych si mohl vychutnat trofeje, a rozehrál jsem to celé znovu od začátku. Jak jsem byl nažhavený a bylo to celé v rámci pár dnů, inkriminovaným mistem jsem tentokrát prošel bez větších problémů. A zjistil jsem, že to bylo skoro na konci hry :-) To vědět tehdy, tak se ještě chvíli snažím.
Ovšem to celé má trochu jiné rozuzlení. Inkriminovaným zásekem samozřejmě byla nechvalně proslulá část
Trials of Archimedes, na které si prý po releasu hry vylámala zuby celá řada nejen svátečních hráčů. Sony tedy postupně sérií patchů upravovala obtížnost tak, až na ni hráči přestali řvát. Když jsem tehdy hrál tu hacknutou verzi, tak jsem tenhle patch zjevně aplikovaný neměl. Zatímco když jsem teď do PS3 vložil origo placku, stáhlo se asi pět giga updatů a najednou to šlo... Toliko k mým "zlepšujícím se" schopnostem...
Konec historky :-)
Ještě mám v plánu zahrát si na PS3 HD remastery těch dvou "malých" GoW her, které vyšly na PSP (a které jsem na tomhle geniálním kapesním strojku dohrál před lety). Nicméně tahle
HD Classics God of War Collection Volume II se shání ještě o něco hůř než
Volume I s prvními třemi díly, taky mnohem víc stojí a já si chci dát na chvíli od GoW oddech... Ale až se mi ji podaří sehnat, rád si s Kratosem zase zablbnu. Bude mi chybět... Tyhle hry už prostě asi nikdy nebudou v kurzu. Škoda.