• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    TAP: tak nejak jsem to mel tez..akorat cim dyl jsem hral, tim min me to bavilo, jak ty herni mechaniky byla stejna
    GEE
    GEE --- ---
    DEEFHA: já ti závidím, že si to můžeš projít poprvý. Užívej. Kdysi jsem kupoval PS3 kvůli Heavy rain,u téhle značky jsem ale zůstal kvůli Uncharted a Naughty dog hrám...
    TAP
    TAP --- ---
    DEEFHA: Tři Unchartedy jsem tenkrát dál asi za týden, když jsem si pořídil PS4 během pandemie. Čtyřku jsem nedohrál, pustil jsem ji na hard, protože mi přišlo, že to všechno klouže moc hladce a z jedný střílecí scény jsem už se živ nevyhrabal.
    Pointa je, že jsem z toho zapomněl už úplně všechno :).
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Uncharted 2: Among Thieves Remastered (2009/2015) / PS5+Portal / 12,5 hodiny / #dohrano

    Dvojku jsem rozehrál prakticky ihned po závěrečných titulcích jedničky a už po několika okamžicích mi bylo jasné, že mám tu čest s další lepší dvojkou. Víte co myslím: God of War II, Bayonetta 2, Rise of the Tomb Raider, Batman: Arkham City - to všechno jsou druhé díly sérií, které jsou (nejen) podle mě lepší než jednička a často i než další pokračování. Všechno je v nich větší, barevnější, lesklejší, je toho víc, akce je divočejší, hudba víc burácí, příběh je řádně epický a celé to trvá déle... Tak přesně tohle je Uncharted 2.

    Jednička byla jen takový předkrm na rozjezd, tohle je prostě deseti- až dvanáctihodinový akční film (podle toho, jaké jste dřevo). Čeká vás slušná zápletka, nádherné exteriéry, užijete si sugestivní kameru, několik nezapomenutelných scén a hnusně obtížný finální suboj (a to i když jsem hrál jako obvykle na normal). Příběh se na začátku odehrává ve dvou střídajících se časových rovinách, z nichž jedna slouží víceméně jako tutoriál, což je dost zajímavý přístup. Naskriptované (cut)scény, které jsou doslova na každém kroku, jsou prokládané někdy dost šílenými přestřelkami (vlak! vrtulník! tank!), hledáním cesty dál, řešením jednoduchých rébusů a postupem do další části. Opakujte asi dvacetkrát a máte hotovo.

    Celé je to samozřejmě lineární, nemůžete nikde zabloudit a k tomu konci se prostě nějak prokoušete. Je to ale extrémně zábavné, hra vás nenechá ani na chvíli vydechnout a budete pořád zvědaví, co vás čeká v následující kapitole a jak to nakonec celé dopadne. Na samotném konci jsem byl tak zaměstnaný vším tím, co se kolem mě dělo (ten zmiňovaný souboj je sice opravdu nepříjemný, ale vlastně to ještě není úplný konec), že jsem dočista zapomněl screenshotovat. PS5 to sice dělá samo při získání trofeje, jenže hra končí stylově filmovou zatmívačkou a výsledek tedy vypadá podle toho...

    Přidávám tedy aspoň jednu momentku z dřívější části hry, kdy jsem ještě měl čas hrát si s fotomódem (za to je mimochodem taky trofej). Chrám je sice pěkný, ale jak říká Chloe na konci: You're gonna miss this ass... :-D

    Tak schválně, čím mě překvapí trojka?





    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    DEEFHA: Hidden Gem je ohledně CZ/SK herních podcastů i Arcade Watch na kterou tam má Tap link. Poslouchám je poslední rok a něco a zatím nezklamali, páč do toho jdou srdcem.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: Dobře ty! To vypadá na hidden gem :-)
    TAP
    TAP --- ---
    Felvidek / 8h / PC #dohrano

    Slovenské středověké JRPG, kde J znamená Jožko.
    Náročné čtení podruhé, tentokrát proto, že je celá hra psaná jakousi pseudostarovýchodňárštinou, jejíž luštění je samo o sobě taková minihra. Hodně vtipná záležitost, někdy jen tím, že je to slovenská hra, někdy tím, že vůbec něco takovýho vzniklo defacto u dvou kluků v pokojíčku, někdy svým vlastním humorem plným smyslu pro nesmysl.
    Českým éterem to prolítlo jak vánek, tak tu nechám i pár linků

    hovor s tvůrci
    Felvidek post mortem | AW Podcast 100
    https://youtu.be/2Yf3CzQ7yco


    OST by Marcel Gidote's Holy Crab
    Marcel Gidote's Holy Crab – Felvidék (OST)
    https://youtu.be/-mRG2K4sf38?t=205


    TAP
    TAP --- ---
    Kentucky Route Zero / 15h / iPad #dohrano

    Gabriel García Kafka na cestě za ? s náklaďákem plným harampádí, pečlivě napsaná divadelní video-hra, hipster vizuální novela, perla nalezená v FM šumu, mezi časem zúčtování a koncertem pro 3 lidi v zaplivaným baru vedle dálnice Nula.
    S Netflix subscription free appka, všude jinde za pár šlupek.

    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy XV/Steamdeck/34 hodin/ #dohrano
    Zatímco při prvním dohrání čerstvě po launchi na PS4 jsem byl milosrdnej, podruhé si kritiku neodpustím, A to i přesto, že se všema změnama a DLC by podle všeho měla být lepší.

    První polovina má svoje kouzlo a boyband v openworldu jsem si vlastně docela užil. Zvlášť takhle na handheldu jsem si chrochtal.

    Ta druhá - čistě lineární polovina - ale nezestárla dobře. Zvlášť, když mám tak v čerstvý paměti Rebirth. Hlavní problém vidím v soubojovým systému, kterej je tak zjednodušenej, až není zábavnej.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Broken Age / 8h / Gamepass / #dohrano
    Dneska mi vypršel Gamepass, už jsem ho neprodlužoval, protože se chci soustředit na dohrání her, které mám koupené.
    Poslední, co jsem dohrál z půjčovny, byla tahle adventura. Je skvěle napsaná a přestože můj první dojem byl hrozný, věřil jsem, že Tim Shafer má něco za lubem a bude to pecka - a nepletl jsem se.
    Na rozdíl od třeba Grim Fandango a Full Throttle je grafika stylizovaná trochu večerníčkovsky a kdo začne hru za Shae, může nabýt dojmu, že je to hra pro děti.
    Pak se ale objeví temné tóny a docela závažná témata, hra má nečekaně hlubokou myšlenku. To s grafickým podáním dost kontrastuje.
    Za mě je Broken Age možná nejlepší point&click adventura od Double Fine, ale ocení ji asi jen fandové Shaferova stylu her.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Uncharted: Drake's Fortune Remastered (2007/2015) / PS5 / 9 hodin / #dohrano

    Ten můj zlozvyk hrát všechno v úplně špatném pořadí a o patnáct let později! Tohle je opravdu moje úplně první setkání s Uncharted, přísahám :-) Přitom na PS3 mám na plackách celou trilogii (a zrovna první díl dokonce dvakrát, jak jsem nedávno zjistil) a remasterovanou Nathan Drake Collection dávalo Sony za Covidu zadarmo... Tolik let si říkám, že se do toho konečně pustím. Mezitím jsem dohrál posledních šest Tomb Raiderů, přičemž hlavně u rebootu z roku 2013 se inspirace Uncharted hodně zmiňuje (konečně vím proč) a takhle zpětně mi třeba Underworld přijde naopak zase jako inspirace pro Uncharted... No, ono se to nakonec vždycky nějak složí dohromady, stačí tomu jen dát čas.

    Ačkoli jsem měl nutkání hrát to na PS3 (abych věděl, jak to tehdy šlapalo a jestli to bylo fakt tak kulervoucí na tom HW), nakonec jsem myslím celkem rozumně sáhnul po zmiňovaném PS4 remasteru a hrál ho na PS5. Získal jsem tím jednak možnost hrát z postele na Portalu (čehož jsem nakonec nevyužil, protože jsem měl na víkend volnou hlavní televizi), ale hlavně naprosto bleskové loadingy. Při pohledu na moje statistiky níže je jasné, že jsem si tím ušetřil hromadu času a nervů :-) Totiž - byl jsem celkem nemile překvapený, jak moc je potřeba v téhle hře střílet. Prakticky pořád! Můj vnitřní explorer se těšil na puzzly a hledání pokladů v ruinách, místo toho jsem prakticky nedal kvér z ruky.

    A že tohle opravdu není moje krevní skupina, to je vidět opět níže na "krásném" padesátiprocentním hit-ratiu :-D Jako jo, až na pár záseků (zasraný generátor v tom bunkru, tvl!) to nebylo až zas tak hrozné, ale třeba ta zmiňovaná rebootovaná Tomb Raider trilogie mi v tomhe směru přijde trochu víc vyvážená. Absence mapy mi nevadila, jednička Uncharted je vlastně jen chytře vymyšlený koridor. Dost mi to připomínalo Enslaved - nonstop akce, skvěle navržené levely, chemie mezi hlavními postavami, skvělá hudba, rozumná herní doba... Během těch tří session, které jsem hraní věnoval, jsem se celou dobu skvěle bavil. A na rozdíl od Enslaved nemusím tesknit, že se nedočkám pokračování.

    Protože do dvojky jsem se pustil hned dneska a kromě zbytku trilogie mám před sebou ještě Legacy of Thieves Collection :-)





    GEE
    GEE --- ---
    The Callisto Protocol/PS5/10 hodin/ #dohrano
    Vážení tohle bylo velký překvapení. Čekal jsem těžkej průměr, ale odcházel jsem nadmíru spokojenej. Mám rád survival horory, kde se nejdřív střílí a až pak přemýšlí. Kromě toho to celý skvěle vypadá. Jasně - Dead space dělá snad všechno líp, takže mnohou kritiku chápu, ale i tak by byla škoda Callisto Protocol opomenout. Na launchový technický problémy jsem už nenarazil.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Elden Ring + DLC Shadow of the Erdtree/92hod/Steam/ #dohrano
    40 hodin zakladní hry jsem rozjel před pár měsíci abych byl připraven na DLC, které mi trvalo cca 55 hodin...
    už se zase těším s čím přijdou z FromSoftware přiště (já vím, je to všechno skoro jako přes kopírák, ale přes to to milujeme ne?) :D

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Halo: Infinite / 18h / Gamepass / #dohrano
    Po odmítnutí Halo 5 fanoušky se xbox pokusil dát jim, co chtějí. Problém je samozřejmě v tom, že fanoušci nikdy nevědí, co chtějí, ale myslí si, že přesně ví, že to není to, co dostali.
    Infinite je návrat ke kořenům, zase hrajeme Master Chiefa prozkoumávajícího mimozemský prstenec. Líbilo se mi zasazení do složitého Halo lore (v rámci možností a zajímavého příběhu). Zároveň ale bylo jasné, že kampaň musí splnit další parametry, aby byla přijatelná i dneska. Open world byl v Halo: CE omezený na pár semi-open úrovní stavem tehdejší techniky. Tady se střídají mise v otevřeném světě a lineární průchody Forerunnerskými prostory. Na obojím je vidět snaha přidat obsah a herní dobu za každou cenu. První Halo má velmi krátkou kampaň, která ale neobsahuje skoro žádnou vatu. Když jsem v něm narazil na nepřátele, vždycky bylo vidět, že neco hlídají, nakládají, někam jdou, zrovna bojovali s někým jiným, číhali na mě, prostě za tim byl smysl. Ten v Infinite chybí.
    Víc bych ocenil kratší a víc organickou kampaň, ale i tak jsem spokojený.
    Nakonec jsem se pokusil udělat screenshot a něco se nepovedlo, tak aspoň takhle.

    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    KAOZZ: ach tenhle klenot jsem rozehrál asi třikrát do velmi pokročilé fáze hry a pokaždý mě zastavil jinej gamecrashing bug, kterej nešel vyřešit/obejít:) takže dohrát je to skutečně achievement, gg! :D
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    Divine Divinity / Steam / 72 hodin / #dohrano

    Loni na jaře jsem se v rámci svých nespočetných herních restů konečně dostal k Divinity: Original Sin a i přes poměrně bombastickou story hraničící s kýčem (což mi obvykle celkem vadí) jsem se skvěle bavil a hra se probojovala mezi moje oblíbené tituly, zejména díky skvělé hratelnosti. Na to konto jsem se letos na jaře nějakou dobu odhodlával pokračovat druhým dílem, který by měl být ještě lepší, ale jeho rozsah mě nějakým způsobem odrazoval tak dlouho, že jsem místo hraní spíš začal studovat lore Rivellonu a různé background stories (takzvaná herní prokrastinace) a při té příležitosti jsem narazil i na timeline, dle které jsem se s Original Sin trefil do první hry v sérii (obskurní strategii Dragon Commander jsem se v rámci zachování duševního zdraví rozhodl ignorovat), nicméně dalším titulem v řadě není D:OS2, ale první Divine Divinity z roku 2002. Mlhavě jsem si vzpomněl, jak mi o téhle hře před dvaceti lety kámoš básnil, moje OCD mi zavelelo hrát hry dle lorového pořadí, How long to beat mi konejšivě tvrdilo, že za 30 hodin to bude dohrané (že tyhle odhady se mě nikdy netýkají ani vzdáleně jsem si vzpomněl jako obvykle pozdě), takže nic nebránilo v tom, abych se takzvaně odkopřil a pustil se do gameplaye.

    Vzal jsem to poctivě a zodpovědně, přečetl jsem úvodní příběhy v manuálu (ještě v rámci prokrastinačního dojezdu, nicméně bez nich by fakt člověk větší část hry netušil, která bije) a ponořil se do hry. Musím přiznat, že ačkoliv jsem spíš čekal, že se do hry budu trochu nutit, tak mě poměrně rychle chytla podobným způsobem jako Original Sin. Larianí DNA je ve hře zkrátka jasně patrná a s jistým překvapením jsem zjistil, že různé originální nápady, které mě zaujaly v D:OS, jako třeba teleportační pyramidy, mají svůj původ už v téhle jejich prvotině. Potkal jsem dokonce i pár starých známých z D:OS, jako například mága Zandalora, který je tady ovšem o zhruba 1200 let starší. Asi jí hodně zeleniny, nebo nevím. Jak už jsem zmínil výše, odhady herní doby na How long to beat se v mém případě asi musí násobit dvěma, aby to trochu odpovídalo realitě, protože hra nakonec padla za 72 hodin. Nicméně je fakt, že jsem ji prolezl skrz na skrz, takže to spadá spíš do kategorie completionist. Mimo jiné mi vyloženě padnul do noty prakticky nulový level scaling podobně jako třeba v Gothicu, takže když jsem vlezl někam, kde jsem ještě neměl na aktuálním levelu co dělat, tak ze mě zbyl jen mastnej flek (tak to mám nejradši). Leveling postavy je taky realizovaný uspokojivě, takže fakt reálně vnímáte, jak se zlepšujete a váš hrdina postupně tvrdne z fáze máslo na slunci do stavu máslo z mrazáku. Ohledně fauny určené k vykydlení a nabrání cenných expů mi přišlo zajímavé, že neexistuje žádný respawn, takže množství zkušeností/levelů, které lze získat, je natvrdo omezené. Asi proto jsem tedy prolezl fakt všechno, neb jsem povahou lootgoblin, tedy naštěstí jen v RPG hrách. Na druhou stranu je příjemné, že na té stejné cestě nemusíte pořád dokola kosit skupinky nepřátel, které jste předtím zabili už desetkrát. Hodně to přispívá k atmosféře hry v tom směru, že z původně nebezpečného světa plného monster postupně děláte lepší místo k životu.

    Jako obvykle přihazuji nakonec technické okénko. Tradičně jsem hrál Steam verzi přes Proton a musím pochválit, že hra běžela naprosto skvěle. Podle toho, co jsem se dočetl, to dokonce běží líp než na moderních Windows, jako ostatně spousta starých her. Na domácím desktopu s Ubuntu to běželo bez jediné výhrady, ovšem na laptopu s Debianem, na kterém jsem hru dohrával, mi nešly videosekvence nahrané v bink video formátu (respektive šel jen zvuk, místo obrazu byla tma), což jsem zjistil až u finální cutscény. Asi mi tu chybí nějaké knihovny, ale nemám páru jaké. Než abych se v tom nějak vrtal, tak jsem uniklé outro zkouknul na Youtube, takže svůj zážitek tímto považuju za kompletní.

    Další hrou v řadě je Beyond Divinity, která na tuto přímo navazuje. Zatím zvažuji, jestli se do ní pustit, protože existují dva tábory, z nichž jeden hru nesnáší a druhý miluje. První tábor se zdá být znatelně početnější. Tohle dilema v každém případě zodpoví až budoucnost, protože momentálně si od Rivellonu i izometrických RPG obecně hodlám dát delší pauzu. Pokud jste to dočetli až sem, tak klobouk dolů. Díky za pozornost. :)

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    PRAASHEK: uplne zbytecnej koment, ostatne jako vetsina, co vyplodis .)
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    BOBESH: tak holt odteď budeš při hraní zapínat stopky, jinak to nejde
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    DEEFHA: koukal sem ted i na web a jako posledni hranou hru tam mam toho Robina Hooda, coz neni pravda. mozna estli to neni tim vcerejsim vypadkem? kazdopadne sem to bral, ze bohuzel netusim kolik hodin sem kdysi odehral na Ps4 a ted na Xboxu. nez sem to sem napsal, tak sem sel spustit hru, abych se podival do sejvu, ale tam byly taky hovadiny aka 130 dni nebo co .)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BOBESH: No stress, budeš u toho mít v tabulce nulu :-) Jen mi vrtá hlavou, proč to neměří čas... Zjistil jsem, že já to u téhle hry taky nemám, takže se omlouvám za zmatení. Asi to bude záviset na implementaci ve hře, nebo nevím... U všech ostatních čas mám ¯\_(ツ)_/¯
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam