• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: Njn, s Uncharted byly i PS3 bundly. To se prodávalo samo :-)
    TOFI
    TOFI --- ---
    SUCZKER: Uncharted2 byla hra kvůli které jsem si kdysi šel koupit ps3 :-)
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    DEEFHA: Uncharted 2 za mě jedna z nejvíc her, nejšílenější moment, když vtrhnou do toho jakoby Káthmándú, nebo co to má představovat, všude povstalci a obrněný vozy a dál nebudu spoilovat...

    Ve čtyřce je pak nesmírně zábavná ta automobilová honička (opět bez spoilerů)

    Zajímavý, že tu dvojku jsem dohrál až jako poslední
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Jo, to je ono, teď právě jsem to našel. Díky! Tohle jsem si prostě ne a ne, nedokázal zapamatovat :-D
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Slyším "ludonarrative disonance"?
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    BIMBAS: Je fakt, že teď hraju trojku a tam docela čumím, jak pěkně to vypadá. Jsem hodně zvědavý na čtyřku, tu budu hrát v remasterované PS5 verzi a očekávám neočekávané :-)

    Jinak to násilí vs. prezentovaný charakter postavy - tohle se řešilo i u toho Tomb Raider rebootu, hlavně u prvního dílu. Tam je taky Lara dvacetiletá pomlácená žoužel, která právě přežila pád letadla, snaží se přežít a ještě nikdy nikoho nezabila... A za pár minut už čistí levely s lukem a šípy jako Rambo junior :-D Nějak se tomuhle jevu i říká, teď to nedokážu najít, ale četl jsem na tohle téma celou studii někde.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    DEEFHA: neexistuje herni serie, kde jsem se vic zastavoval a kochal se. Je to skvela serie. Jedine co me lehounce vzdy mrzelo, ze v cut scenach je to pomerne rozumny a citlivy chlap a kazdou chvili vycistis plac od nepratel. Moc se tam zabiji
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Martha is Dead/8 hodin/#dohrano
    Tohle je taková zvláštní hra. Mám rád walking simulatory, ale tady mi ta hratelnost nějak moc nesedla. Chvílema je to takový trochu otravný, sem tam neintuitivní, vcelku pěkná grafika, ale ty bugy, trhání obrazu i na nadupaný sestavě! Zachraňuje to příběhová stránka a atmosféra, kdy silnej příběh hru asi nejvíc táhne. Zvláštní střídání, kdy chvíli je to taková nuda o ničem a najednou blik cvak a přijdou největší masakry. Závěr si už jede spíš v těch masakrech. Celkově je to docela síla a teď abych si dal na vyvážení něco hodně pohodovýho..
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    GEE: Budu muset pro srovnání mrknout na ty původní PS3 verze, jak to vlastně tehdy vypadalo. Třeba by mě to bývalo tak nezaujalo, kdybych to hrál už tehdy. Slyšel jsem, že zvlášť jednička měla svoje mouchy, který se v rámci remasteru podařilo dobře vychytat.
    TAP
    TAP --- ---
    DOGGY: Tak to každopádně. Ale jsou někdy chvíle v životě před telkou, kdy ty blockbustery člověk žere jak arašídový křupky a nemůže s tím prostě přestat.
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    TAP: tak nejak jsem to mel tez..akorat cim dyl jsem hral, tim min me to bavilo, jak ty herni mechaniky byla stejna
    GEE
    GEE --- ---
    DEEFHA: já ti závidím, že si to můžeš projít poprvý. Užívej. Kdysi jsem kupoval PS3 kvůli Heavy rain,u téhle značky jsem ale zůstal kvůli Uncharted a Naughty dog hrám...
    TAP
    TAP --- ---
    DEEFHA: Tři Unchartedy jsem tenkrát dál asi za týden, když jsem si pořídil PS4 během pandemie. Čtyřku jsem nedohrál, pustil jsem ji na hard, protože mi přišlo, že to všechno klouže moc hladce a z jedný střílecí scény jsem už se živ nevyhrabal.
    Pointa je, že jsem z toho zapomněl už úplně všechno :).
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Uncharted 2: Among Thieves Remastered (2009/2015) / PS5+Portal / 12,5 hodiny / #dohrano

    Dvojku jsem rozehrál prakticky ihned po závěrečných titulcích jedničky a už po několika okamžicích mi bylo jasné, že mám tu čest s další lepší dvojkou. Víte co myslím: God of War II, Bayonetta 2, Rise of the Tomb Raider, Batman: Arkham City - to všechno jsou druhé díly sérií, které jsou (nejen) podle mě lepší než jednička a často i než další pokračování. Všechno je v nich větší, barevnější, lesklejší, je toho víc, akce je divočejší, hudba víc burácí, příběh je řádně epický a celé to trvá déle... Tak přesně tohle je Uncharted 2.

    Jednička byla jen takový předkrm na rozjezd, tohle je prostě deseti- až dvanáctihodinový akční film (podle toho, jaké jste dřevo). Čeká vás slušná zápletka, nádherné exteriéry, užijete si sugestivní kameru, několik nezapomenutelných scén a hnusně obtížný finální suboj (a to i když jsem hrál jako obvykle na normal). Příběh se na začátku odehrává ve dvou střídajících se časových rovinách, z nichž jedna slouží víceméně jako tutoriál, což je dost zajímavý přístup. Naskriptované (cut)scény, které jsou doslova na každém kroku, jsou prokládané někdy dost šílenými přestřelkami (vlak! vrtulník! tank!), hledáním cesty dál, řešením jednoduchých rébusů a postupem do další části. Opakujte asi dvacetkrát a máte hotovo.

    Celé je to samozřejmě lineární, nemůžete nikde zabloudit a k tomu konci se prostě nějak prokoušete. Je to ale extrémně zábavné, hra vás nenechá ani na chvíli vydechnout a budete pořád zvědaví, co vás čeká v následující kapitole a jak to nakonec celé dopadne. Na samotném konci jsem byl tak zaměstnaný vším tím, co se kolem mě dělo (ten zmiňovaný souboj je sice opravdu nepříjemný, ale vlastně to ještě není úplný konec), že jsem dočista zapomněl screenshotovat. PS5 to sice dělá samo při získání trofeje, jenže hra končí stylově filmovou zatmívačkou a výsledek tedy vypadá podle toho...

    Přidávám tedy aspoň jednu momentku z dřívější části hry, kdy jsem ještě měl čas hrát si s fotomódem (za to je mimochodem taky trofej). Chrám je sice pěkný, ale jak říká Chloe na konci: You're gonna miss this ass... :-D

    Tak schválně, čím mě překvapí trojka?





    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    DEEFHA: Hidden Gem je ohledně CZ/SK herních podcastů i Arcade Watch na kterou tam má Tap link. Poslouchám je poslední rok a něco a zatím nezklamali, páč do toho jdou srdcem.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: Dobře ty! To vypadá na hidden gem :-)
    TAP
    TAP --- ---
    Felvidek / 8h / PC #dohrano

    Slovenské středověké JRPG, kde J znamená Jožko.
    Náročné čtení podruhé, tentokrát proto, že je celá hra psaná jakousi pseudostarovýchodňárštinou, jejíž luštění je samo o sobě taková minihra. Hodně vtipná záležitost, někdy jen tím, že je to slovenská hra, někdy tím, že vůbec něco takovýho vzniklo defacto u dvou kluků v pokojíčku, někdy svým vlastním humorem plným smyslu pro nesmysl.
    Českým éterem to prolítlo jak vánek, tak tu nechám i pár linků

    hovor s tvůrci
    Felvidek post mortem | AW Podcast 100
    https://youtu.be/2Yf3CzQ7yco


    OST by Marcel Gidote's Holy Crab
    Marcel Gidote's Holy Crab – Felvidék (OST)
    https://youtu.be/-mRG2K4sf38?t=205


    TAP
    TAP --- ---
    Kentucky Route Zero / 15h / iPad #dohrano

    Gabriel García Kafka na cestě za ? s náklaďákem plným harampádí, pečlivě napsaná divadelní video-hra, hipster vizuální novela, perla nalezená v FM šumu, mezi časem zúčtování a koncertem pro 3 lidi v zaplivaným baru vedle dálnice Nula.
    S Netflix subscription free appka, všude jinde za pár šlupek.

    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy XV/Steamdeck/34 hodin/ #dohrano
    Zatímco při prvním dohrání čerstvě po launchi na PS4 jsem byl milosrdnej, podruhé si kritiku neodpustím, A to i přesto, že se všema změnama a DLC by podle všeho měla být lepší.

    První polovina má svoje kouzlo a boyband v openworldu jsem si vlastně docela užil. Zvlášť takhle na handheldu jsem si chrochtal.

    Ta druhá - čistě lineární polovina - ale nezestárla dobře. Zvlášť, když mám tak v čerstvý paměti Rebirth. Hlavní problém vidím v soubojovým systému, kterej je tak zjednodušenej, až není zábavnej.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Broken Age / 8h / Gamepass / #dohrano
    Dneska mi vypršel Gamepass, už jsem ho neprodlužoval, protože se chci soustředit na dohrání her, které mám koupené.
    Poslední, co jsem dohrál z půjčovny, byla tahle adventura. Je skvěle napsaná a přestože můj první dojem byl hrozný, věřil jsem, že Tim Shafer má něco za lubem a bude to pecka - a nepletl jsem se.
    Na rozdíl od třeba Grim Fandango a Full Throttle je grafika stylizovaná trochu večerníčkovsky a kdo začne hru za Shae, může nabýt dojmu, že je to hra pro děti.
    Pak se ale objeví temné tóny a docela závažná témata, hra má nečekaně hlubokou myšlenku. To s grafickým podáním dost kontrastuje.
    Za mě je Broken Age možná nejlepší point&click adventura od Double Fine, ale ocení ji asi jen fandové Shaferova stylu her.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam