• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    PRAASHEK: Tak to zní docela dobrodružně. Kdysi jsem párkrát zkusil nějakej takovej obskurní shop, kde mi teda poslali kod. Většinou to dopadlo tak, že kod neprošel a pak jsem si pokecal s jejich helpdeskem :)
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PSY_CHAOTIC: ajo, EA to stáhlo jak ze steamu tak z EA shopu. Co jsem se díval na dva "obskurní shopy", tak je tam sice možnost koupě za 77,- Kč, ale není to serial numero, ale dostaneš nový EA účet (dostaneš u/p), na kterém bude hra aktivovaná.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    PRAASHEK: No vypadá to dobře, jen je problém, že koukám, na steamu to nevedou. Legálně to lze pořídit jen na obskurních shopech (nepočítám alzu, i když :)) a trochu pochybný je to, že EA klient mi to taky nenajde.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PSY_CHAOTIC: určitě si dej Bad Company 2 - má to i dost zábavné postavy, krom toho, že gameplay jako takový sám o sobě nemá chybu
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    PRAASHEK: Jo to jsem hrál a dohrál. Parádní akce
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PSY_CHAOTIC: eště jsem teď rozjel Titan Fall 2 (single) a baví moc
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    PRAASHEK: O tom jsem taky uvažoval, ale tak daleko do historie jsem se zatim neodvážil :)
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    A parádní single byl třeba u Battlefield Bad Company 2.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PSY_CHAOTIC: dobrej single byl hned u prvního Modern Warfare (s názvem Call of Duty 4: Modern Warfare :)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Call of Duty®: Modern Warfare® 3 (2011)/7,5h/#dohrano
    Chtěl jsem si zase zahrát nějakej epickej akčnák, tak jsem dal šanci sérii Call of Duty. Je ale fakt těžký odfiltrovat díly, kde neni SP jen taková parodie a spíš prodlouženej tutorial a ještě těžší je vyznat se v jednotlivých názvech. Nějaký číslování tady nehraje roli a klidně stejnej název zopakujeme deset let poté. Vzal jsem teda zhruba nejstarší, co jsem měl odvahu zkusit a hurá na to. Graficky už to docela skřípe, v některejch mapách je těžší se vyznat a vůbec tam vidět nepřátele. Ale jinak je to zase klasická přehnaná akce, to jsem tak nějak čekal a byl docela spokojenej. Jen co mě zase klasicky naštvalo je volba obtížnosti. Zkusil jsem to rozehrát na hard, že přinejhoršim snad obtížnost snížim, když bude zle. Většinou to bylo akorát, ale občas se našly místa, kde to bylo přehnaný a nemohl jsem přes to projít. V jednom takovym jsem to vzdal, protože byla jasná volba, bud to projdu a hru dokončim anebo na to kašlu. Takže snížena obtížnost na normal a najednou mi to přišlo až trapně jednoduchý, až teda na ty kritický úseky. A docela mě překvapilo, že už nešlo obtížnost zase zvednout. Finále bylo klasicky přepálený, ale to jsem tak nějak čekal :) Ve výsledku fajn akce, ale teda za 7 a půl hodiny konec??! Za plnou cenu mi to přijde docela výsměch. Proto se moc neženu ani do některejch novějších dílů, kde za 70 euro dostanu ještě menší porci SP??
    GEE
    GEE --- ---
    Murder by Numbers/Steamdeck/30 hodin/ #dohrano
    Vizuální novela s Picrossem! Po cestě z práce s hlavou jako balón ideální záležitost. Čtyři detektivní případy pěkně odsejpají, picross části mají dobře zpracovanej systém nápovědy i pro nováčky.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Odin Sphere Leifthrasir (2016) / PS5+Portal / 37 hodin / #dohrano

    TL;DR Moje sedmá platina. Juch.

    Vanillaware - to jsou epické fantasy příběhy, ručně malovaná grafika, nádherná hudba... a hlavně George Kamitani. Tenhle pán založil Vanillaware poté, co v roce 1997 jeho první obdobně koncipovaná hra Princess Crown na Saturnu eufemisticky řečeno neměla úspěch (vyšla jen v Japonsku a i tam to byl totální propadák). Odin Sphere je duchovní nástupce Princess Crown, původní verze se zjevila v roce 2007 na PS2, způsobila nemalé pozdvižení a získala hromadu cen za různé věci (design, příběh, hudba, nejlepší RPG atd.). Já ji tehdy ovšem nehrál, jako první věc od Vanillaware jsem před pár lety potkal až Muramasa: The Demon Blade, což je ale ovšem víceméně to samé. Kamitani totiž dělá pořád dokola jednu a tu samou hru - což mi nijak nevadí a naopak to oceňuju. Protože jedině opakování je cesta k dokonalosti :-)

    Když jsem nedávno na PSN kupoval v akci Dragon's Crown Pro, tedy zatím poslední zářez do Vanillaware portfolia, všimnul jsem si přitom, že v PS Plus Extra je zrovna k dispozici Odin Sphere Leifthrasir. To je HD remake, který deset let po původní verzi vyšel na PS3, PS4 a Vitu. Nebylo co řešit - pustil jsem se do hraní a už předem jsem věděl, že nebudu litovat. Tohle totiž opravdu není jen remaster, ale opravdu remake. Co jsem se tak díval na srovnávací videa, tak by mě původní Odin Sphere asi moc nebavilo. Hodně strategie, hodně plánování kouzel a výroby lektvarů, hodně zvláštní soubojový systém... Leifthrasir je oproti tomu neuvěřitelně akční a dynamický, na obrazovce chvílemi není přes bojový chaos nic vidět, ale lektvary si můžete míchat klidně uprostřed něj - ovšem zároveň je tu víc klidnějších pasáží ke zkoumání a hledání zbraňových upgradů, což já moc rád. A pořád je to to krásně malované a ozvučené fantasy RPG s košatým příběhem, na jaké jsme od Vanillaware zvyklí.

    Příběh je opravdu rozsáhlý a komplikovaný. Vlastně postupně čtete pět pohádkových knih (to je prvek z Princess Crown), přičemž v každé z nich hrajete za jinou hlavní postavu a vždycky se s ní prokoušete šesti lokacemi až "finálnímu" bossovi. Následně se vám odemkne další kniha, s ní další postava a s tou zase procházíte těch samých šest lokací. Každá postava má jinou zbraň, jiné schopnosti a jiný životní problém. Jde ale hlavně to, že se příběhy všech pěti knih navzájem prolínají (hra na to má dokonce samostatný graf), párkrát dokonce bojujete proti té hlavní postavě, za kterou jste v některé z předchozích knih sami hráli. Dohromady tyhle střípky tvoří něco, co se před vámi začne skládat až v poslední, šesté knize. Ta se ale objeví až po dohrání všech samostatných příběhů oněch pěti postav a rozprostře před vámi další pokračování příběhu, o kterém jste do té doby neměli ani tušení. A samozřejmě - ani to ještě není konec :-)

    Mimchodem, ty konce: konců je pochopitelně několik. Úplně poslední bossfight je vlastně série pěti po sobě jdoucích obřích bossfightů, u kterých si můžete vybrat, se kterou z pěti odehraných postav každý z nich absolvujete. Pozornější a zkušenější už jistě tuší, že na základě vaší volby kombinace postavy a bosse se odemkne jeden ze dvou možných konců. Ale jen ti nejpozornější během hraní zjistí (studováním desítek nalezených kousků textů dávných proroctví), že existuje ještě konec třetí, takzvaný true ending. Za jeho získání je samozřejmě trofej a pokud ho chcete dosáhnout, budete muset finální pětifight hrát minimálně čtyřikrát s různými kombinacemi postav... Inu, Japonci! Btw všechny texty jsou v angličtině, ale dabing výrazně doporučuju původní, tedy japonský. Ta atmosféra za to stojí. A japonská výslovnost jmen hlavních postav jakbysmet. Gwendolyn, Cornelius, Velvet - to prostě musíte slyšet!

    Další tofeje jsou za snědení všech jídel v putovnní restauraci, kterou si můžete přivolat na odpočinkových místech mezi souboji. Jenže těch jidel je šedesát, musíte k ním nejdřív najít recepty a pak ještě ingredience, přičemž některé se dají jen koupit a jsou ukrutně drahé... Takže musíte grindit. To ale musíte stejně, protože další trofej je za vylevelování jakékoli z postav na max. A další jsou za získání všech zbraňových upgradů, tentokrát ale pro každou z postav. No, nenudil jsem se :-) Třešničkou na dortu je pak nová lokace, která se na mapě odemkne po dohrání hry. V téhle lokaci musíte postupně porazit všech třicet (!) bossů, se kterými jste se během hraní hry setkali. To by nebylo nic tak hrozného, akorát že to musíte udělat v jednom zátahu. Protože když z lokace odejdete (třeba nakoupit suroviny pro lektvary), tak pak musíte celý tenhle multifight jet znovu od začátku! Jenom tahle trofej samotná mi zabrala tři hodiny...

    Protože jsem už starý muž, hrál jsem to celé na easy, ale ani tak to místy nebylo nic jednoduchého. Nicméně jsem si to strašně užil a už se moc těším na Dragon's Crown Pro. U něj ale HLTB ukazuje na completionist 75 hodin a to upřímně řečeno nevím, jestli budu ochoten dát. Uvidíme, dám tomu šanci.





    GEE
    GEE --- ---
    Star Wars Jedi: Survivor/PS5/34 hodin/ #dohrano
    Tohle je jedna z mála soulsovek, kterou jsem ochoten kvůli settingu hrát. Naštěstí i druhý díl je k hráči spíš vstřícný, míst na meditaci je dost a tak se člověk moc nevrací. Prvních 80% jsem si moc užil - explorace Kobohu je výborná a neustále se otevírají nový oblasti, který se vyplatí zkoumat. Předposlední (příběhový) boss mi ale dal zabrat natolik, že jsem po dvou dnech snažení snížil obtížnost a s otráveným výrazem to dojel.

    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    Tactical Breach Wizards / 14 hodin / PC #dohranoAleProjduSiToZnovasKomentaremVyvojaru
    Tvorbu Toma Francise sleduju už od Gunpointu a nejnovější díl defenestrační trilogie nezklamal. Typický suchý humor, solidní puzzlo-taktická tahová strategie,ale nejvíc žeru tu takticko-kouzelnickou estetiku.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: OK, tak to bych nedal :-)
    TAP
    TAP --- ---
    DEEFHA: To ne, tady se musíš spolehnout na uši, jestli mi rozumíš
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: Hmmm, tak to ovládání by mě právě dost zajímalo. Já to hrál na Xboxu a úplně si to nedokážu představit hrát bez gamepadu... Má iPad nějaké vibrace? Při přetáčení se mi dost hodily, jestli si rozumíme.
    TAP
    TAP --- ---
    DEEFHA: Mým fotrovským hracím sešnám aktuálně nevyhovují jiné než mimo domácí prostředí přenosné a snadno kamuflované metody handheldové.
    Ipad verze, podobně jako můj poslední zářez tady, KRZ, je volně dostupná k Netflixu. Ovládání příjemně taktilní. Na konzoli bych se k tomu teď bohužel vůbec nedostal, takže si nezoufám, snad to omlouvá aspoň 13" úhlopříčka
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TAP: Jeden z mých nejintenzivnějších herních zážitků. Ovšem nevěděl jsem, že je verze pro iPad! Manon Gage si dle mého zaslouží obrazovku co největší :-)
    TAP
    TAP --- ---
    Immortality / 12h / iPad #dohrano

    V době, kdy se videohry snaží předstírat, že jsou vlastně jen nextgen iterace Kinoautomatu, kdy známkou pokroku je vytíženost teraflopů vaší herní sestavy a kdy posledním mystériem vyprávěných příběhů jsou nevydropované ultimátky ze seasonpassů, přijde Sam Barlow, posadí vás před střihačský pult, hodí před vás 20 krabic s filmovým materiálem a řekne, tady to mi seřaď.

    Nejlepší je před hraním vědět co nejmíň, tak jen dodám pár osobních dojmologií. Netušil jsem, že mě tahle hra vyděsí tak, že ji na pár týdnů odložím, netušil jsem, že jde videohrou vyznat lásku filmu jinak, než že budu předstírat, že jsem vlastně taky režisér (v kůži Johna Kojimy) a nevěřil jsem, že mě formule "herec hraje herce, co hraje, že hraje" dokáže dostat do větší imerze než 4k@60fps AAA blockbuster (kecám, v tohle jsem ještě doufal)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam