Slay the Princess - The Pristine Cut (2023/2024) / Steam Deck / 5 hodin / #dohranoTohle je další z her, o kterých je před hraním dobré vědět pokud možno co nejmíň (podobně jako v případě
Death Come True,
Doki Doki Literature Club!,
Inscryption nebo
Immortality; koukám, že se mi ten seznam pořád rozrůstá...). Takže vám toho moc neřeknu, z čehož budete mít určitě radost :-) A kromě toho ty moje litanie stejně nikdo nečte, takže to bude win-win situace.
1) je to samozřejmě další hra z pomalu končícího IB challenge eventu
Shades of Grey2) zaujala mě už loni, kdy jsem hrál demo a díky němu se hra okamžitě ocitla na wishlistu
3) když řeknu, že to je vizuální novela s tunou textu a roguelite prvky, tak to bude pravda jen částečně
4) neuškodí, když si před případným hraním přečtete něco o
existencialismu a
metafyzice5) až poprvé uvidíte závěrečné titulky, tak si nemyslete, že to máte za sebou; naopak - jak moudře praví jednen z achievementů:
There are no endings, only new beginningsAchievementů má tahle hra 130 a většina z nich je svázaná s nějakým koncem (!). Ano, nevěřil jsem tomu, ale opravdu existuje hra, která má víc konců než
NieR: Automata... A taky je mnohem těžší jich dosáhnout. Prvního konce, ze kterého pochází screenshot níže, jsem dosáhnul po nějakých čtyřech hodinách. Aktuálně jsem o dvě hodiny dál, achievementy jsou asi ve třetině a to znamená, že jsem ještě většinu věcí ve hře neviděl. Téměř pokaždé, když ji hrajete, může něco dopadnout trochu jinak. Ale protože to víte a hrajete podle toho, tak obvykle
všechno dopadne úplně jinak. A těch variací je zjevně... no, prostě hodně. Herní dobu jsem tedy s dovolením uvedl jako nějaký aktuální průměr s tím, že ve hře ještě jistě pěkných pár hodin strávím.
Btw kongeniální je i hudba a protože jsem vývojáře podpořil nákupem
supporters packu, můžu si ji vychutnávat dle libosti (OST je součástí packu stejně jako 160 wallpaperů, ale ty si radši prohlédněte až po aspoň nějaké době hraní, rozhodně ne předem). Jo a hra byla nominovaná na letošní Nebulu v kategorii Nejlepší herní scénář a myslím, že má velkou šanci na úspěch. Rozhodně si ho zaslouží - něco tak masivně dokonalého jsem na indie scéně (!) už dlouho neviděl.
Takže abych vám případné hraní moc nezkazil, dávám sem jen to úplně první, co ve hře uvidíte. Pak to, co můžete vidět tolikát, kolikrát jen budete chtít (vlastně musíte). A nakonec ten můj už zmiňovaný první konec. Povšimněte si prosím, že
"The good ending doesn't count". Tomu říkám férový přístup! Prostě jako v životě...


