• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    PRAASHEK: A to i chápu. Občas to dokáže během potápění i frustrovat, speciálně když tě udolá i malá agresivní ryba a ty tak přijdeš o úlovky, který si během jednoho ponoru kolektovat 40 minut. Navíc Dave není tak úplně sympaťák, jako spíš ufňukanej ňouma, kdy se toho o něm taky moc nedozvíš a místo příběhu jedeš poměrně agresivně se opakující rutiny a grind. Pokud jsi ale sushi pozitivní a zvyklej na asijský hry, tak budeš spokojenej. Sice se to názvem a charaktery tváří jako západní produkce, ale to je omyl. Ta hra je bytostně korejskou/japonská což může být pro řadu lidí dost zásadní problém včetně fantasy linky, která tam najede. Co mě na tom mrzelo bylo to, že tam odvypráví formou grafický novely osud pár charakterů a tím celá story hasne. Mohli tam podobných vsuvek dát vícero.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    NAGASAWA: o tomhle mi zrovna v pondělí vykládal můj holič, jak byl překvapený, jak je to brutálně návykové. a v hlase neznělo tak úplně jenom nadšení
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Dave the Diver / PS5 / 66 hodin / #dohrano

    Čekal jsem feel good relax, pohodu a nezávislárnu a dostal jsem místo toho nekompromisně tvrdou korejskou šichtu s troj-áčkovou produkcí kamuflovanou pixel artem. Klidně moh být tenhle držitel ceny BAFTA o dvacet hodin kratší včetně DLC kolaborace s Yakuzou, Balatrem a Dredge a vůbec bych se nezlobil. Tak jako tak byla tahle kompilace miniher s vlastními minihrami moc fajn.

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33/40 hodin/#dohrano

    Gaypass se hodí, hráno na Pc.
    Ale jooo, moc pěkná grafika a dokonalý soundtrack co nedostanu z hlavy!!! Asi jako Xeno X, ten je v mozku taky zarytý navždy. Nějaké challenge jsem nechala, ale jinak poměrně poctivě hledala a likvidovala co se dalo. Souboje super, i když jsem nejsem fanda quick time blbostí. Jen nevím, jestli jsem spokojená s tím koncem.... Tak jako tak jsem si užívala :) 4,5 kadibudky z 5 bych dala
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Plus teda Expedition 33 má party, ktorej jednotliví členovia sú asi 1000x viac likeable ako celý cast Baldur's Gate 3.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33 / XSX / 45 hodin / #dohrano

    Och, toto bola asi moja zatiaľ druhá najobľúbenejšia hra tohto roku a obrovské pozitívne prekvapenie. Vynikajúca autorská vízia, príbeh, ktorý má čo povedať, dychberúci visual design a hudba, ktorá nemá žiadne právo byť takto dobrá. Dohral som to do dohrana, lvl 90, takmer všetok optional content vrátane challenge "endless" veže.

    9.9/10 (0.1 dole za skákacie/parkúrové pasáže, ktorých je tam síce asi 5, ale je to presne o 5 viac, než by v hre s takto floaty pohybom malo byť.)

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Dead Island 2 /PC / 45,5 hodin / #dohrano
    Po vydařený zombie rubačce Dead Island jsem teď rozehrál a dohrál i druhej díl. Graficky je to samozřejmě uplně někde jinde, ale jinak skoro ze všeho jsem měl pocit takovýho dejavu. Prostředí mi přišlo hodně podobný naopak asi mín variabilní. Je to prostě pořád jen město. Ale asi víc variabilnější je útok aneb jak zabít zombíka na 1000 a 1 způsob :) Zhruba do 3/4 hry jsem se snažil plnit i vedlejší úkoly, než mě přestal boj bavit a ono ty vedlejší úkoly o ničem jinym nejsou. To je jen ve smyslu dojdi tam a tam a pak 10 minut likviduj všechno, co se na tebe řítí. Pak už jsem na zbytek ostatních vedlejších úkolů rezignoval a vzal to přímo po hlavní příběhový lince, která je na béčko vcelku slušná :)


    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Hele "nepatri" to sem... ale diky za to.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Velvet 89 (2024) / Steam Deck / 1,5 hodiny / #dohrano

    Připomínka Sametové revoluce ve formě hidden object game (resp. hidden person aneb Where's Wally na přelomu dějin). Už to tady dohrál kdekdo, takže to asi nebudu víc komentovat. Snad jen že v roce 1989 mi bylo jedenáct let, což bylo přesně tak akorát na to, abych pochopil, že jsem měl ohromné štěstí. I když u nás na maloměstě všechno probíhalo úplně jinak, tak to prostě do budoucna znamenalo, že jsem v socialismu prožil jen tu část života, na kterou stejně v průběhu dalších událostí zapomenu. Přesně tak se nakonec i stalo a jsem za to moc rád.

    Nicméně kdyby ta revoluce tehdy byla trochu míň sametová (ze strany "revolucionářů"), tak jsme dneska ty zkurvené komunisty nemuseli mít tam, kde i po těch pětadvaceti letech pořád jsou. Někdy trocha násilí prostě neuškodí. Nejhorší na tom je, že až se to za chvíli zase otočí na druhou stranu, tak oni se s tím párat nebudou.

    Ale to sem nepatří.





    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Half Life: Opposing Force / 10 hodin / PC #dohrano

    Tuto hru jsem dohral jedinkrat v zivote a to v dobe vydani - a moc se mi libila. Chvilemi mi dokomce prisla lepsi, nez puvodni Half Life - prostredi je vice komplexni, nove zbrane zajimave a interakce s vojaky mi prisla velice vitanym a necekanym doplnkem. Atmosfera super, obtiznost tak akorat, sekce na Xenu v podstate anulovany - proste mi to sedlo.

    Tedka mi ale hra prijde, ze zestarla dost blbe. Uz prvni Half Life s odstupem casu poztracel vetsinu sveho lesku a primarne motivuje jenom nostalgie. No Opposing Force ukazuje svuj vek jeste vice. Puzzly jsou prilis primitivni, souboje repetetivni a i ty nejtezsi pasaze neni problem odehrat pomoci magnumky, ktera umi trefit jen jediny trojuhelnik cile a po dvou vystrelech povoli i silnejsi skvadry nepratel. Neni v tom zadna elegance - vyzadovany skill se vice blizi klasickemu Quakovi, nez-li akcni adventure. U simulatoru vojaka je to pochopitelne.

    No asi nejhure dopadla interakce s vlastnimi vojaky - atmosferu to dokresluje dobre, ale prilis rychle cloveku dojde, ze jsou naprosto k nicemu a krom povinnych pasazi jsem je proste nechaval stat na miste a ignoroval.

    Hudba, grafika a celkovy design je porad velmi dobry, na to si nemohu stezovat - cele to dava hlavu a patu a hru jsem dohral vlastne rad. Ovsem z vedomim, ze k teto se asi nikdy v zivote uz nevratim (a neni mi to lito). Nekdy ty midgeny proste nezestarnou dobre. Uvidim, jestli dostanu chut na Blue Shift.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    CLAVEN: to je možné. Já to tam prostě nevidim.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    BIMBAS: och, tak moja recenzia bude teda naozaj veľmi odlišná, už som pred koncom a dal by som bez preháňania 9.9/10
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33 / 31h / PC / #dohrano

    Nebudu kolem toho chodit dlouho. Je dost recenzí na tuhle hru. Mne ucarovala hudba a nevsedni zápletka už při spatření prvního traileru. Po jejím rozvázání a pochopení? jsem trochu vystřízlivěl, ale i tak davam hře 7/10.
    Plné hodnocení nedám protože mi nesedl system jrpg a quick time mechaniky. Nesedla mi vizuální stránka hry. V recenzích slýchám, že je to krásné. No ono je, někde v lese na paloučku, nebo u ohýnku, ale pak zjistite, že celá ta kulisa je strašně prázdná, koridor, monstra poměrně ošklivá a celé jak sešité z Alenky v říši divů, Sack boye a zbylých assetů z Dark souls. Přišlo mi to jako sýrový popcorn. Takové nic v puse s velkým očekáváním. Alespon jsem si olízl prsty. Příběh hezký, ale týjo, mohli tam dát pointově něco uchopitelnějšího.
    Každá postava má trochu jinou mechaniku, navzájem se efekty potkávají a proplétají, takže je z toho celkem dost variací. Já už ke konci jel rovně do cíle, protože me nebavilo řešit nic kolem. Asi v polovině hry jesem přepl na nejsnažší obtížnost, protože mi nepřišlo zábavné minout o pikosekundu úskok/parry a být instantně mrtvý. Rozdíl v obtížnosti šel bohužel rapidně dolu a výzva to už skoro nebyla. Jestli jsem opakoval "jednu !" bitku od té doby. Některé úseky hry jsem probíhal a obíhal nepřátele, protože me nebavilo delat 10x to samé (pain jrpg světů, nedohráíl jsem kvůli tomu ani Ni No Kuni). Nejzábavnější charakter a nejvyšší dmg deal jsem měl se Sciel. Za Gustava by měl dostat někdo za uši.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Hogwarts Legacy / 24 hodin (hlavni pribeh, zbyva mi ale jeste spousta sidequestu) / PS5 / #dohrano
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CROME: Vážení televizní diváci, Hemalu já vyženu! :))
    CROME
    CROME --- ---
    ERRTU: No ale zas jim tam v TV hlasi Fryba!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc duben je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Cvikr ftw! :-D
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Whispers of Prague: The Executioner's Last Cut / 6 hodin / PC / #dohrano

    po fakt dlouhé době jsem zkusil adventuru. a jsem rozpačitý. tentokrát otočím pořadí a začnu částí A budu si remcat :)

    první půl hodinu jsem se musel docela přemáhat a nutit. na první dobrou to vypádá, že dostáváte něco jako flashovou hru z doby před jednou dekádou, případně něco čeho jsou stohy v googleplay a appstoru. grafika je kýčově přebarvená a komiksově sladká, hudba doslova výtahová, příběh paperbackový brak o tajných stoletých řádech, popravčích mečích, rituálech... to celé se údajně odehrávající v Praze ze které jsem poznal tak akorát (snad) Malé náměstí (to trojúhelníkové vlevo od Staromáku). nechci být škarohlíd, ale až jsem si musel ověřit že studio fakt sídlí v Praze. například to zelené údolí u ípáku bych fakt rád viděl v reálu.
    většina 2d obrázků na kterých si můžeme zvýraznit aktivní, sebratelná, nebo prozkoumatelná místa, je statických jak šutr, maximálně někdě bliká světlo nebo běží mrak. dialogy v češtině působí fakt děsně strojeně a neuvěřitelně. a taky je to tzv. zákeřná adventura. některé eventy jako duležité telefonáty se spustí čistě v momentě kdy odejdete dost daleko od lokace kde je ten kdo vám volá. když s nim kecáte na přímo, nezmíní se, snad že by se červenal, počká až budete tři okna daleko a pak vám teprve zavolá. lahůdka je taky rozhovor, ve kterém musíte odpovědět na tři otázky po sobě pokaždé jednu správnou ze tří možných odpovědí, aniž vám hra dá jakkoliv najevo že se to od vás očekává. tady sem musel fakt lovit na netu. vůbec dost často zakysnete na potřebě na konkretním okně udělat konkretní věc takže kýble backtrackingu a zkoušení všeho na všechno.

    na druhé straně stojí celková podivuhodně příjemná atmosféra, zajímavý nápad se smartphonem (btw lidem si musíte říct o číslo, pak jim můžete volat o rady) nebo vaši asistenční AI. taky pokládám za důležité zmínit, že celou hru dělali dva lidi (a podle titulků testovala celá rodina Rachůnkova :D) plus hudebník plus grafička. hra se nevyhla faulům které bych v tomto století už neočekával, nicmeně po počátečním překousnutí jsem se jí propotácel do konce a nezazdil ji v půlce, což u mě přeci jen něco znamená, protože nedohraných titulů mám oproti dohraným, stohy. celé je to jako návrat o deset patnáct let nazad. v něčem v dobrém, v něčem moc ne.

    sumasumárum, už jsem utratil deset eček za větší kraviny a proplítval šest hodin nudněji.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Kingdom Come: Deliverance II / 150hod / Steam / #dohrano

    Majstrštyk

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    The Invincible / PC / 7,5 hodin /#dohrano
    Sice se jedná zase jen o walking simulator, kterej má pomalej rozjezd, stojí to fakt za to. Start je pomalej, ale potulování se po cizí planetě, průzkum a objevování tajemství, co se tam vůbec děje, žene člověka pořád dál. Poslední zhruba třetina hry, to už je docela jízda a nedá se to jen tak vypnout, než přijdou závěrečný titulky. Parádní příběh, skvělá atmosféra. Mohlo by vycházet víc takových atmosférických her dle klasických sci-fi :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam