• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    ELHO_CID: datadisky oba si k tomu hral?
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Bioshock Infinite/xbox /15h/ #dohrano
    Těch 15 hodin je hodně hrubý odhad, protože narozdíl od prvních dvou Bioshocků hra hodně špatně trackovala jak čas, tak achievementy. Ale to není můj největší problém s třetím dílem.
    Zatímco první dva byly klaustrofobicky pod vodou, ve třetím se agoraphobicky lítá v oblacích. A jako že postavit město pod vodou je technicky velký problém, není to úplně vyloučené. Zatímco nechat baráky o váze dohromady miliónů tun lítat, protože kvantová fyzika je absurdní o několik řádů víc. Celý nápad vzít Bioshock a narvat do něj paralelní vesmíry a časové smyčky a pospojovat to chatrnou logikou mi prostě nesedl. Musím ale uznat, že když se ta chátrá scifi odpustí, je ten příběh dobře napsaný.
    A taky herně to byla celkem balada, mechaniky z prvních dvou dílů obohatilo ježdění na zipline, místo hackování je tam posednutí, které jde rychleji a nenarušuje tolik spád hry, dá se krásně využít i v boji. Nově přibyl štít, a krásná asistentka v nouzi hodí lékárničku nebo náboje. I ty blbý paralelní světy mají svou roli v combat mechanics.
    Takže za mě lepší než jednička, ale ne tak dobrý jako dvojka.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ratchet & Clank (2002) Classics HD (2012) / PS3 / 24 hodin / #dohrano

    Letmým pohledem na IB challenge Rip Ya a New One jsem zjistil, že z mnohaleté franšízy Ratchet & Clank mám dohrané vlastně jen poslední dva díly (Rift Apart a remake prvního dílu). U "kapesního" vydání Size Matters na PSP jsem už roky zaseklý u finálního bosse a nedokážu se přes něj dostat, z původní trilogie na PS2 jsem hrál asi jen dema a Future tetralogie na PS3 mi unikla úplně... Nicméně jako odměnu za challenge bych si mohl přivlastnit titul Galactic Hero a to by se mi hrozně líbilo :-) Takže jsem se rozhodl dotáhnout to do konce.

    A tentokrát pěkně od začátku, což obvykle nebývá mým zvykem. Mám rád trofeje, takže jsem se první díl, který v roce 2002 vyšel původně na PS2, rozhodl hrát v HD remasteru pro PS3. Ten vznikl k desátému výročí série, resp. vznikly remastery všech tří těch prvních dílů jako Classics HD kolekce. Tahle série HD remasterů je mimochodem jedna z nejepších věcí, kterou kdy Sony pro PlayStation udělala, a vřele doporučuju si ji obstarat. Je to čirá radost!

    No, ale jinak co říct o prvím dílu, abych se neopakoval... Ale vlastně nakonec proč ne:

    "Všechny tyhle R&C hry (je jich deset plus čtyři off-spiny) jsou už od dob PS2 vlastně pořád stejné. Cestujete mezi planetami, každá je jiná, hopsáte po nich, občas něčím otočíte a váš robůtek řeší puzzle. Když něco rozbijete nebo někoho rozstřílíte, vypadnou z toho šroubky, za které si kupujete zbraně. Čím víc nějakou zbraň používáte, tím víc je silnější a odemykají se jí sloty pro upgrady, takže je musíte používat všechny (budou se hodit). Zbraně jsou zábavně střelené. Kromě šroubků sbíráte ještě něco dalšího (třeba diamanty) a za to si ty upgrady kupujete. Upgradované zbraně používáte na silnější a silnější bossy, až přijde ten nejsilnější a vy zjistíte, že ho nedáte. Tak začnete prolézat mapu a grindovat, nakonec si najdete/složíte/koupíte RYNO (tu nejsilnější zbraň ve hře), no a s ní už toho bosse nějak udoláte. Konec, titulky."

    Tohle jsem napsal po dohrání zatím posledního dílu Rift Apart na PS5 a prostě to platí. Jedničkou to všechno začalo, takže tam mechaniky sice ještě nejsou úplně doladěné (např. nelze upgradovat zbraně), ale ten celkový vibe tam už je. Vzhledem k tomu, že mám už odehraný remake prvního dílu z roku 2016, tak ho teprve teď po dohrání originálu můžu pořádně ocenit. Takhle se mají dělat remaky - vychytat chyby, přidat QOL vychytávky a třeba i animované cutscény. Ty svou filmovostí předčí i onen ne úplně povedený skutečný film, který byl tenkrát zrovna v kinech... Ale i ta "čistá" jednička se svou občas dementní kamerou, neohrabaným mířením a trošku chaotickým příběhem se mi hrála poměrně hezky. Na ten věk až podezřele hezky. Totiž na věk té hry, ne můj :-D

    Na posledním screenshotu je vidět, že mi toho ve hře ještě dost zbývá, ale dohánět to asi nebudu. Některé trofeje jsou hodně těžké a hledat zlaté šroubky podle návodu se mi teď zrovna nechce. Místo toho buďto hned rozjedu dvojku, a nebo se znovu pokusím o dohrání té PSP pekelnosti. Spíš to druhé, ať se toho konečně zbavím. Přece to musí nějak jít!





    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    TOFI: Tyjo, já ho dal na první dobrou. Mám namaxovaný Armor a Vitality, což asi dost pomáhá, hlavně ten regen na 75%.

    Celkově ta hra mi připadala docela lehká, chcípl jsem za celou dobu jednou nebo dvakrát.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: Ale kdyby náhodou, tak klubik pro nedohraný je tu taky :-) [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: To dáš! Zatni zuby a snaž se!
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    TOFI: a nepomůže snížení obtížnosti?
    TOFI
    TOFI --- ---
    PSY_CHAOTIC: cela hra byla skvělá ten konec proste nedám, #nedohrano
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    TOFI: To se docela divim, hrál jsem to na nějakou vysokou obtížnost a bosse jsem dal skoro hned a to jsem teda většinou na bosse jinde jalovej :)
    TOFI
    TOFI --- ---
    BELIEVER: nechapu jak se to dá dohrát uz asi dva týdny jsem u finálního bose a prostě to nedam
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    ANTICLOVEK: Roadmap: things to come next!
    Here are the most important things we’ll be working on over the next few weeks and months:

    Regular patches to address major bugs and performance issues. We’re aiming for weekly patches, but they may sometimes come sooner or later. We’ll continue this work for months to come.

    We’re working on enabling Mod Support—expected in about 3–4 weeks.

    A special performance version for Steam Deck is in development (exact timing TBD).

    A huge batch of extra content is coming in Patch 1.1, which will include many of the most popular community requests, especially in the Forlorn Swords (Act 3) region. We're aiming for an August release! We won’t spoil anything, but expect some really cool additions. ;)

    We're also exploring other popular requests, such as the New Game+
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    PHOW_SAATCH: hele ze zacatlu vubec, bylo to vrazedny. Hlavne kdyz se objevil foredweller tak to bylo jak agent v Matrixu:) mel jsem myslim 2 questy navazany na wyrdness ale jinak nic moc. Jsou to hlavne silnejsi monstra a lepsi loot a nejaky spesl craft materialy. Ale mozna jsem jen malo zkoumal/hledal, celkove jsem se tomu spis vyhybal. V endgame nakonec jsem kuchal uplne vse bez problemu. Tipuju ze tam jeste content pridaj:)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Borderlands 3 / PC / 75 hodin / #dohrano
    Další díl a další výborná střílečka, která zabaví opravdu hooodně dlouho. Jedna z mála her a sérií, kde mi až tolik nevadí, že je to pořád víceméně stejný, protože to hlavní - gameplay - je pořád výbornej. A pořád je to u mě asi nejlepší looter shooter, co znám nebo aspon co mě baví i po tolika hodinách. I v tomto díle se mi líbily všechny možný světy, cestování mezi nimi, kombinace zbraní možných i nemožných, ale je tu trochu slabší příběh a otravní záporáci. I když příběh tady za mě byl vždycky tak trochu do počtu, asi něco jako příběh u dooma :) Jediný velký zklamání jsou tu pro mě dlc resp. propojení se samotnou hrou. Bud jsem nepochopil jak na to (zkoušel jsem asi 3 způsoby), ale nepodařilo se mi ani jednou volně navázat na dlc tak, abych měl stejnou postavu/zbraně/úroven a aby úroven dlc odpovídala té mé, aby se to dalo hrát a bylo to zábavný. Po dohrání hry mi to nabídlo nějakej mayhem mode, úplnej nesmysl podle mě. Obtížnost i na první level pak extrémně vzrostla. Když jsem už musel i obyčejný enemáky krouhat jak cibuli a u bossů násobný? Když oni mě dají na pár výstřelů? Bez tohoto modu to byl opačnej nesmysl, kdy jsem základní nepřátele dal na jednu ránu a bosse na pár? Ještě někde radili rozehrát to znova čistě dlc, jenže to musim začínat na nižší úrovni a dostanu pár základních zbraní, který jsou o ničem a ve výsledku je to zase vyšší obtížnost a nudný zbraně. No nevim, asi pomalu směřuju k unistall a příště si dost rozmyslim, zda budu dávat prachy navíc za dlc, který nakonec ani hrát nebudu....


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Figment (2017) / Steam Deck / 6 hodin / #dohrano

    Další zářez do IB challenge Inner Worlds. Jsou tam teda tentokrát samé zvláštní až divné hry, naštěstí nám to za dva týdny končí :-) Některé hry už jsem měl za sebou (Doki Doki Literature Club!, Dredge), další jsem si zahrál kvůli časové nenáročnosti (Dear Esther), no a tohle jsem prostě měl ve Steam knihovně, tak jsem se do toho pustil. Já tam mám věcí...

    Figment je akční puzzle adventura s ručně malovaným vizuálem, který mi evokoval něco mezi tuzemskou produkcí Amanity a epickými rubačkami Vanillavare (Odin Sphere atd.). Naštěstí je tu mnohem víc toho řešení hlavolamů než mlácení potvor, těch je vlastně jen pár včetně několika jednoduchých bossíků. Být to naopak, tak hru hned dropnu - ale takhle jsem během pár večerů vcelku poklidně prošel třemi světy resp. částmi lidského vědomí (každá má trochu jiné puzzle mechaniky i potvory) a dočkal se předvídatelného konce.

    Ten přišel v pravou chvíli, protože i přes zmíněnou lehkou variabilitu je Figment vlastně celkem jednotvárný. Docela jsem se bál, žě mě bude čekat ještě nějaká další část, na kterou už nebudu mít nervy... Ty mi už tak dost nahlodával můj společník, jakýsi strašně ukecaný pták s protivným hlasem, který nakonec začal i zpívat a to už jsem měl fakt chuť ho utlouct (což samozřejmě nešlo). Btw. zpívají i ti tři bossové, které postupně zdoláte - ale to je teda naopak paráda, super songy! Ostatně celá hudba jako taková je hodně kvalitní (YouTube playlist hýr).

    Pokud jsem to správně pochopil, tak dánský indie developer Bedtime Digital Games, který za hrou (a jejím pokračováním) stojí, se na kvalitní hudbu, ozvučení a vizuálno svých her specializuje. Možná si od nich ještě něco zahraju, ale dvojka Figment to s největší pravděpodobností nebude.





    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Robocop: Rogue City / PS5 / 15 hodin / #dohrano

    Střílečka s plechovým policistou v hlavní roli se povedla. Je tam spousta střílení, docela dost kecaní a trocha detektivní práce. Samotné střílení je po čase trochu repetitivní, ale hra drží dobře tempo, příběh se hýbe dopředu a délka je tak akorát, takže mě to bavilo až do konce.

    Je to úplně nacpané referencemi na původní filmy, takže pro fanoušky filmů s Robocopem je to jednoznačně lahůdka. Celkově je z toho cítit, že vývojáře to bavilo, je tam spousta vtípků, hlášek i situačního humoru. Zaznamenal jsem i odkaz na Red Dwarf.

    Grafika je excelentní, i když občas je z některých animací trochu znát, že to není úplně AAA titul.

    Celkově vřele doporučuji, dal bych tomu solidních 8/10

    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    JUNGLER: Původní SS už je dneska těžko hratelný, ale do té enhanced verze z GoG jsem svého času zabředl docela dost, mouselook z toho udělal vcelku hratelnou záležitost.

    Ale dohrál jsem taky až verzi SS Remake a 100% souhlasím, je to famózní počin. Hrozně mě baví to grafické zpracování - krásná moderní grafika a přesto z toho dýchá atmosféra původní hry. Užil jsem si to daleko víc, než jsem čekal.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    ANTICLOVEK: Kolik času jsi strávil hranim v noci, když je venku Wyrdness? Nedá se tam takhle objevit ještě nějakej obsah, rare monstra apod.?
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    Tainted Grail: Fall of Avalon / 40 hodin / #dohrano

    dohráno a naprostá paráda! doporučuju každýmu, kdo má rád openworld rpgčka:)

    plusy:
    + zábavný combat, docela alfa i omega týhle hry
    + skvělej lore/svět, kterej mi temností a zmarem trošku připomínal i Dark souls; nebojej se i humoru/bizáru a nebo totálního masakru; explorace je neskutečně zábavná a odměňující
    + žádný posraný Bethesdový levelování světa s tebou, pěkně pevně daný levely/staty jako třeba v Gothicu, takže je progress fakt cítit
    + spooousty zábavných buildů a poměrně snadnej způsob respecování. kupodivu jsem to skoro celý zahrál za melee buildy, přestože většinou hraju spíš mágy/stealth archery
    + kupodivu dost voleb v Q, různé Q zavírají jiné, možnost se přidat ke skupinám, které locknou jiné atd., to mě bavilo (i když nějaký Baldurs Gate 3 nečekejte)
    + audio naprosto boží ale i vizuál mě strašně bavil. technicky to není top hra, ale stylizace a nasvícení to plně nahrazují... nejslabší jsou ksichty a animace imho
    + už od vydání opravili spoustu bugů a doplnili řadu dobrejch fíčur... někdy na srpen připravují údajně spoustu nového obsahu (imho doplní slabší poslední akt). časem to bude ještě lepší hra a už teď se těším na DLC/updaty

    mínusy:
    - mohlo to být trošku delší:) i když i těch 40 hodin jsem si užil fakt každou minutu, ale ještě bych pokračoval klidně...
    - docela dost bugů, ale většinou se jedná o selhání audia a nebo nějaký vizuální glitche
    - třetí akt je vidět, že nebyl v early accessu a je tam bugů víc než v předchozích dvou dohromady a často se týkají i Q (hlavně markerů)
    - neskutečně pomalý levelování vaření wtf:)

    rady do začátku:
    - nepodceňujte crafting včetně vaření, fakt se to hodí
    - peněz není nikdy dost - upgrade výbavy je bezedná díra
    - prolezte každou škvíru a díru a křoví a skálu a nevím co... snad všude jsou schovaný věci:)
    - nebojte se experimentovat s buildama, funguje časem prakticky všechno a přinejhorším se určitě dá přelevelovat obsah (já skončil hru na lvl 65, protože jsem procházel prakticky všechno a finálního bosse jsem dal asi na čtyři rány, aniž by mě škrábnul..)

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Dark Messiah of Might and Magic / PC / 10 hodin / #dohrano

    Před lety jsem to měl dohrané až na poslední dvě kapitoly, ale neměl jsem úplně ideální build a souboje s asi osmi ghúly mě tak ubíjely, že jsem playthrough odložil a zapomněl na něj. Tentokrát jsem hrál za mága a zkušenost byla spíš opačná, od chvíle co jsem se naučil pár konkrétních kouzel to bylo místy i na hard až příliš jednoduché, ale vzhledem k délce hry se to neomrzelo.

    Fakt se mi líbil level design, někdy mi v dnešní době (mimo retro vlnu) chybí hry, které mají nepokrytě "herní" design co někdy nedává úplně smysl a necílí na realismus. Místy mi trochu připomněl třeba Arx Fatalis, ale s větším důrazem na pohyb a vertikalitu. A pořád byl velmi zábavný ten pocit, kdy se nějaký encounter zdá nezvládnutelný, dokud člověk po několika smrtích neobjeví pár fíglů, díky kterým to pak zvládne hned. Bossfighty tyhle fígle nabízely příliš jednoduše a okatě, nejobtížnější byly běžné souboje. Dost slabou stránkou byl platforming, ale povinně ho bylo dost málo. Grafika místy vypadala překvapivě v pohodě, místy hůř, ale skopávání ze schodů je pořád stejně zábavné.

    Zjistil jsem, že existuje i nějaká mrňavá modderská scéna, která se mj. do hry snaží vrátit nedokončený a před vydáním vyříznutý content a coop kampaň, takže se k tomu možná někdy s odlišným buildem vrátím.

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    System shock remake / 43 hodin / Steam deck / #dohrano
    Úplně úžasný počin! Nightdive by měli dostat nějaký metál za práci, co soustavně dělají pro zachování starých legendárních her. Díky tomuto remaku jsem se poprvé dostal k System shock 1 a k příběhu Citadely. Vždycky jsem byl veliký fanoušek System shocku 2. Dohrál jsem ho už několikrát. Jenom na jedničku jsem si nikdy netroufnul. Ač jsem ji měl koupenou dokonce několikrát, na gog i na steamu, v původní verzi, i v té enhanced verzi tak prostě byla i na mně, zatvrzelého retro hráče moc retro. Dokonce když jsem byl děcko a hrál nadšeně věci jako Homam 2, Jagged alliance 1, UFO 1, Alone in the dark apod. Tak mi system shock 1 přišel jako moc retro a divně se hrající haluz. No a tento remake to napravil. Navíc tak, že jsem i pres ten moderní kabát měl pocit, že hraju starou dobrou hru, která mne vůbec nevede za ručičku.
    Celý průchod jsem si neuvěřitelně užil a často jsem litoval, že jsem jim za to nedal dřív víc peněz. Tak dlouho jsem otálel s koupí, až mi to přistálo v nějakém bundlu. Každopádně už o Nightdive nikdy pochybovat nebudu a nadcházející remaster dvojky už mám předobjednanej.

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Shadow of Mordor / XSS / 41h / 100% #dohrano

    Skvela rubacka ala Darksiders s grandioznim systemem hazeni klacku pod nohy v realnem case zvanem Nemesis, ktery generuje nove boss nepratele, dava jim nahodne jmena, skilly a uber uchylne dialog hlasky.

    Malickosti, ktere bych vytknul:
    1) Pribehova cast (hlavne mise) totalne zaostava za lootenim a bostem skillu hlavni postavy - vetsina misi jsou challenge, odemknuti klicoveho skillu pro postup vpred nebo mise na posileni vlivu v radach orku. Ocenil bych vice misi, ktere me prirozene sblizi s mapou a prostredim - ktere je mimochodem uzasne ztvarnene (pevnosti na okraji utesu, opustene ruiny, doly, taboriste, jeskyne atd).
    2) Pohyb postavy v ramci jakehosi parkouru je otresny. Aby postava vyskocila na stenu, musi k ni stat presne kolmo, jinak jen tak klouze po jejim povrchu. Pritom hre musi byt jasne, ze kdyz mackam A pro jump, tak chci slphat smerem nahoru....To same plati o pousteni se z rims a vyvysenych povrchu smerem dolu - postava ma porad tendenci se nekde zachytavat a celkove si delat co chce a zase strasne zalezi, jak je namirena kamera. Takze stealth styl hrani ma vlastne prirozene pridanou obtiznost navic :)
    3) Malo krve. Krome stealth killu ve hre ne-existuje instakill. Vsechno je o postupnem snizovani HP protivniku. Jenze hra vubec neindikuje uspesny hit, zadna sprska krve nebo tak neco. Proste je tak dlouho rubes, az zacnou postupne jeden po druhem odpadavat - tam uz nejaka krev je, ale jen tak aby se nereklo. I presto je vyhlazovani hord orku strasna zabava a dava hre neustaly naboj a tim uspesne a presne davkuje dopamin. Jen krve by se v nich jeden nedorezal....

    Tesim se na Shadow of War :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam