• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    CROME
    CROME --- ---
    CLAVEN: Spani se precenuje
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    TERZ: blázen :D však to včera vyšlo
    TERZ
    TERZ --- ---
    Death Stranding 2: On the Beach/39h/#dohrano
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    South of Midnight (2025) / XSX / 14 hodin / #dohrano

    Dost jsem se na to těšil, dost se mi to líbilo, ale zasloužilo by si to o dost větší péči. Je to taková hodně příběhová, trochu akční adventura z pohledu třetí osoby a se spoustou cutscén. Jakási varianta na pověstnou paní v lese :-)

    Příběh je zasazený do jižanských reálií (Lower South, tzn. Louisiana, Mississippi, Alabama atd.) se vším, co k tomu patří. Točí se kolem místních folklorních legend (Rougarou, Huggin' Molly, Two Toed Tom), hlavní hrdinka je černoška (jestli se to tak dneska ještě říká), má problémy a všichni běloši jsou ti špatní. Černoškých postav je ve hře naprostá většina a já to jen konstatuju, nijak to nerozporuju. Je to jejich hra, jejich folklór, jejich hudba, jejich historie a všechno dohromady mi to přišlo extrémně zajímavé. Prostě je to tak, sestimsmiřte ¯\_(ツ)_/¯

    Čistě vizuálně je to ovšem lahůdka. UE4 se snaží tak, až se z Xboxu skoro kouří (poprvé jsem ho slyšel hučet, ale taky jsem hrál v těch vedrech co teď byly, tak možná už toho na něj bylo fakt moc), jednotlivé lokality jsou perfektně atmosféricky nasvícené a HDR tomu todává hloubku. Hra je rozdělena do několika kapitol, kapitoly jsou rozprostřené do několika diametrálně odlišných prostředá a ano, všechno je pečlivě připravené a lineární až hrůza :-) Člověk ale nakonec docela rád promine, že hraje de facto koridorovku s arénami - což je něco, co já fakt rád nemám, ale tady mi to nijak nevadilo. Vizuál je prostě pohlcující.

    Další screenshoty hýr, ale bacha na spoilery: https://imgur.com/a/south-of-midnight-2025-e8woj1D

    Punc odlišnosti tomu navíc dodává "loutkové" ztvárnění postav (hlavně jejich obličejů, ty jsou poměrně výrazně stylizované) a především snímková animace. Rendering je defaultně nastavený tak, že není plynulý a vyvolává tak dojem, že se díváte na ručně animovaný film typu Fimfárum. Dá se to sice vypnout, ale určitě to nedělejte - hra by tím přišla o velkou část své osobitosti. Ono je to vlastně tak, že samotný pohyb v prostředí a i soubojové arény jsou normálně plynulé, efekt snímkové animace se uplatňuje jen na postavy a okolí. Nutno vidět a pak uznat, že je to vynikající nápad!

    Až po dohrání jsem se v rámci zjišťování informací dozvěděl, že za hrou stojí francouzské kanadské studio Compulsion Games. To má na svědomí i hru Contrast, která je rozsahem sice o mnoho menší, ale vizuálně podobně výrazně stylizovaná. A taky má skvělou hudbu, což má ovšem South of Midnight taky. Ale jako naprosto skvělou! Každé prostředí má svou hlavní melodii resp. píseň se slovy, které postupně vysvětlují příběh dané kapitoly tak, jak jí člověk postupuje. Hudba a zvukové efekty dynamicky reagují na to, co hráč dělá, např. dvojskok a dash mají své vlastní zvukové patterny, které geniálně zapadají do podkladové hudby. Ve vypjatých chvílích soundtrack příslušně graduje, během glidování větrnými tunely je epicky povznášející (hehe) a samozřejmě dojde i na emočně vypjaté momenty. Dětské sbory included.

    Celý soundtrack na YT, ale berte na vědomí, že i texty písní obsahují spoilery: https://www.youtube.com/watch?v=D2FE2xkNz2I

    Soubojový systém mi na rozdíl od většiny hráčů i recenzentů moc nevadil. Ano, arény jsou repetitivní, druhů nepřátel není moc a vašich útoků taky ne. Ale dá se s tím žít a nakonec jsem souboje řešil podobně jako ve Stellar Blade: vyleveloval jsem se co to šlo, naučil se pár pohybů na jistotu a pak to prostě vždycky nějak umlátil. Souboje nejsou hlavní gró téhle hry, arén není moc a bossů ještě méně. Snad jedinou vážnou výtku bych měl k vytrvalému "braní" kamery, co nesnáším. Ona to tedy hra dělá i mimo souboje, ale během nich to prostě bylo opravdu nepříjemné. Trochu volnosti, přátelé!

    Druhá velká výtka by směřovala k uspěchanému konci. Po finálním fightu jsem očekával ještě nějaký twist a pak teprve ten úplně nejfinálnější souboj... Ale dočkal jsem se jen naskriptovaného epilogu, což je podle mě škoda. Potenciál na lepší uzavření do té doby celkem zajímavého příbehu by tady myslím byl. Následně mě ještě nepříjemně překvapila absence New Game+, protože jsem si chtěl vysbírat chybějící achievementy, ale celé znovu to kvůli nim hrát nebudu. Nebo rozhodně ne teď.

    Poslední výtka patří odladění: dost často mi kamera ukázala něco, co jsem vidět neměl, postava se mi někde zasekla o kámen nebo se epilepticky vrtěla zapadlá v místě, odkud nebylo snadné ji pak dostat... Jsou to sice drobnosti, ale kdyby se jejich odladění věnoval čas místo implementace možnosti přeskakování soubojů nebo honiček (bez nich ze hry už nic moc nezbyde), případně různých "přístupnostních" nastavení, tak by to hře jedině prospělo.

    Jo a vlastně ještě něco vyloženě osobního. Po ~100 hodinách strávených ve Stellar Blade mi přišlo řekněme méně uspokojivé, když jsem se teď musel patnáct hodin dívat na zadek někomu, kdo ho měl pořád přikrytý mikinou kolem pasu nebo jiným hadrem. Víc k tomu myslím nemusím říkat, že :-)





    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Lost in Random: The Eternal Die / XSX / 13 hodin / #dohrano

    Veľmi pekný roguelike zo sveta Lost in Random. Pre fanúšikov Hadesa myslím úplná povinnosť. Hades mi prišiel trochu ťažší, ale The Eternal Die má slušne vymyslenú progresiu, kopec možných buildov a snappy combat v 4 rôznych biomoch. Grafická štylizácia sa mi páčila už v prvom LiR a tu tiež nesklamala. Ostatne najlepším dôkazom zábavnosti je to, že po zabití posledného bossa hrám ďalej, aby som dostal optional "najlepší" koniec :)

    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    CLAVEN: tak jsem si dal minulý rok repete (asi čtvrté) včetně Zero Hour samo
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    CLAVEN: we want to live in peace! I have no shoes! Jako by to bylo včera 😂
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Command and Conquer: Generals / PC / 21 hodin / #dohrano

    Toto je hra, pri ktorej som v early 2000s strávil nepochybne 500+ hodín. Jeden z najlepších dielov série, dnešnou optikou absolútne nekorektný (hra je offensive as fuck, čo sa týka stereotypov aj niektorých jednotiek), ale hrateľnosť je stále extrémne dobrá. Vďaka vtedy novému enginu SAGE hra aj veľmi dobre zostarla technicky (keď už nie morálne) a je úplne dobre hrateľná aj o 20 rokov neskôr.

    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    DOOM (2016) / PS5 / 18 hodin / #dohrano

    Jedu teď na vlně FPS, ale jelikož Eternal mě moc nebavil, nechtěl jsem vysolit plnou cenu za Dark Ages. A tu jsem si vzpomněl, že původní restart Dooma z roku 2016 jsem úplně vynechal.

    Zklamaný jsem nebyl, naopak, je to super. Oproti trojce je to daleko rychlejší a větší řezba, ale zase tam člověk neskáče jak koza jako v Eternalu. Mezi Doom 3 a Eternal je to IMHO přesně na půl cesty. Prostředí střídající zdevastovanou Marťanskou základnu a peklo evokuje trojku, zbraně a glory kills zas Eternal.

    Parádní akční řežba, jsem rád, že jsem ho dal.

    TOFI
    TOFI --- ---
    DEEFHA: no prave a navic kdo ma deti, tak je to dost zabavi
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: Navíc když je to aktuálně v akci za 9,50 :-D
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: Naopak, díky za tip! Každá další platinka dobrá, tohle si dám taky :-D
    TOFI
    TOFI --- ---
    DEEFHA: se omlouvam, ale hlasit to proste musim :-D
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: No nekecej :-D
    TOFI
    TOFI --- ---
    Pure Mini Golf / PS5 / 1 hodina / #dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    LocoRoco (2006) Remastered (2017) / PS5 + Portal / 9,5 hodiny / #dohrano

    O tom, jak moc mám rád Loco Roco a co pro mě znamená, jsem se rozepsal před pár lety, kdy jsem dohrál dvojku. Zmiňuju tam taky, že existují remastery pro PS4, ale že už to není ono. Ovšem život je změna: nakonec jsem se je stejně rozhodl odehrát, hlavně kvůli trofejím. Do trofejí jsem totiž blázen ¯\_(ツ)_/¯

    Infinite Backlog má navíc na LocoRoco sérii challenge Rock the World. Jakmile dohraju remasterovanou dvojku (nemusel bych, ale já se na to naopak hrozně těším), čeká na mě třetí díl - Midnight Carnival. Ten mi ovšem vůbec nesedl, protože byl založený na úplně jiné mechanice pohybu, takže jsem ho před lety nedohrál... Ale tak třeba mi to teď s odstupem půjde líp.

    Zatnu prostě zuby. Challenge je challenge :-)





    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    V__M: Teď jsi mě koleho nachytal. Začal jsem přemejšlet na tím, z které hutě to je :)
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    len tak medzi recou, bloober team a konami oznamili ze bude aj remake jednotky
    V__M
    V__M --- ---
    CLAVEN: Ve všem:)) Ale zejména audio na kvalitních sluchátkách je TOP. V průběhu hraní jsem si musel dělat přestávky a trochu se uklidňovat pohledem na roztomilá štěňátka na instagramu.
    Remake je celkově temnější, realističtější, nepředvídatelnější. Část ve vězení je asi tou nejděsivější pasáží v historii videoher, kterou snad překonalo jen P.T.
    Fuj, humus.

    Hned jsem to rozehrál znovu, strach je návykový.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    V__M: vidíš, to by som si tiež mohol dať, pôvodný SH2 je jedna z mojich srdcoviek. V čom je ten remake strašidelnejší?
    V__M
    V__M --- ---
    Silent Hill 2 Remake / PS5 / 20 hodin / #dohrano

    Po víc jak dvaceti letech zpátky v pekle. Jak moc jsem se na tenhle moment těšil a snad i trochu bál, že tu původní hrůzostrašnou zkušenost už nic nepřekoná.
    A překonalo. Remake je lepší ve všem. Je to esence audiovizuálního teroru, který nemá ve svém žánru konkurenci. Takhle jsem se po nocích se sluchátky na hlavě snad ještě nebál a to jsem původního Silenta dohrál nesčetněkrát a věřil, že mne nová verze nemá čím překvapit.

    Teď už mi ke štěstí zbývá jen víra v remake Silent Hillu 4: The Room, který stále považuji za jeden z nejsilnějších dílů. Čekání na něj mi bude krátit nekonečné bloudění v mlžných ulicích města, které jsem si tak zamiloval.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam