• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    V__M: Teď jsi mě koleho nachytal. Začal jsem přemejšlet na tím, z které hutě to je :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    V__M: vidíš, to by som si tiež mohol dať, pôvodný SH2 je jedna z mojich srdcoviek. V čom je ten remake strašidelnejší?
    V__M
    V__M --- ---
    Silent Hill 2 Remake / PS5 / 20 hodin / #dohrano

    Po víc jak dvaceti letech zpátky v pekle. Jak moc jsem se na tenhle moment těšil a snad i trochu bál, že tu původní hrůzostrašnou zkušenost už nic nepřekoná.
    A překonalo. Remake je lepší ve všem. Je to esence audiovizuálního teroru, který nemá ve svém žánru konkurenci. Takhle jsem se po nocích se sluchátky na hlavě snad ještě nebál a to jsem původního Silenta dohrál nesčetněkrát a věřil, že mne nová verze nemá čím překvapit.

    Teď už mi ke štěstí zbývá jen víra v remake Silent Hillu 4: The Room, který stále považuji za jeden z nejsilnějších dílů. Čekání na něj mi bude krátit nekonečné bloudění v mlžných ulicích města, které jsem si tak zamiloval.

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    NAGASAWA: netřeba úplně brečet
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    CLAVEN: Závidím. Četl jsem akorát asi 30x recenzi v Excaliburu a nikdy to nehrál.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Full Throttle Remastered / PC / 7 hodin / #dohrano

    Jedna z tých slabších Lucasartsoviek, ale konečne som si splnil rest, ktorý som začal možno už aj tridsať rokov dozadu :) Budem asi pokračovať The Digom a Indym 4, tak uvidíme, ako z toho porovnania vyjdú.

    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Tak doporucuiu pac se v nich cely pribeh zaceli a propoji. Aj se vratis pod more
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    VON_GILOTINE: Zatim ne, ale mam je.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    ELHO_CID: datadisky oba si k tomu hral?
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Bioshock Infinite/xbox /15h/ #dohrano
    Těch 15 hodin je hodně hrubý odhad, protože narozdíl od prvních dvou Bioshocků hra hodně špatně trackovala jak čas, tak achievementy. Ale to není můj největší problém s třetím dílem.
    Zatímco první dva byly klaustrofobicky pod vodou, ve třetím se agoraphobicky lítá v oblacích. A jako že postavit město pod vodou je technicky velký problém, není to úplně vyloučené. Zatímco nechat baráky o váze dohromady miliónů tun lítat, protože kvantová fyzika je absurdní o několik řádů víc. Celý nápad vzít Bioshock a narvat do něj paralelní vesmíry a časové smyčky a pospojovat to chatrnou logikou mi prostě nesedl. Musím ale uznat, že když se ta chátrá scifi odpustí, je ten příběh dobře napsaný.
    A taky herně to byla celkem balada, mechaniky z prvních dvou dílů obohatilo ježdění na zipline, místo hackování je tam posednutí, které jde rychleji a nenarušuje tolik spád hry, dá se krásně využít i v boji. Nově přibyl štít, a krásná asistentka v nouzi hodí lékárničku nebo náboje. I ty blbý paralelní světy mají svou roli v combat mechanics.
    Takže za mě lepší než jednička, ale ne tak dobrý jako dvojka.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ratchet & Clank (2002) Classics HD (2012) / PS3 / 24 hodin / #dohrano

    Letmým pohledem na IB challenge Rip Ya a New One jsem zjistil, že z mnohaleté franšízy Ratchet & Clank mám dohrané vlastně jen poslední dva díly (Rift Apart a remake prvního dílu). U "kapesního" vydání Size Matters na PSP jsem už roky zaseklý u finálního bosse a nedokážu se přes něj dostat, z původní trilogie na PS2 jsem hrál asi jen dema a Future tetralogie na PS3 mi unikla úplně... Nicméně jako odměnu za challenge bych si mohl přivlastnit titul Galactic Hero a to by se mi hrozně líbilo :-) Takže jsem se rozhodl dotáhnout to do konce.

    A tentokrát pěkně od začátku, což obvykle nebývá mým zvykem. Mám rád trofeje, takže jsem se první díl, který v roce 2002 vyšel původně na PS2, rozhodl hrát v HD remasteru pro PS3. Ten vznikl k desátému výročí série, resp. vznikly remastery všech tří těch prvních dílů jako Classics HD kolekce. Tahle série HD remasterů je mimochodem jedna z nejepších věcí, kterou kdy Sony pro PlayStation udělala, a vřele doporučuju si ji obstarat. Je to čirá radost!

    No, ale jinak co říct o prvím dílu, abych se neopakoval... Ale vlastně nakonec proč ne:

    "Všechny tyhle R&C hry (je jich deset plus čtyři off-spiny) jsou už od dob PS2 vlastně pořád stejné. Cestujete mezi planetami, každá je jiná, hopsáte po nich, občas něčím otočíte a váš robůtek řeší puzzle. Když něco rozbijete nebo někoho rozstřílíte, vypadnou z toho šroubky, za které si kupujete zbraně. Čím víc nějakou zbraň používáte, tím víc je silnější a odemykají se jí sloty pro upgrady, takže je musíte používat všechny (budou se hodit). Zbraně jsou zábavně střelené. Kromě šroubků sbíráte ještě něco dalšího (třeba diamanty) a za to si ty upgrady kupujete. Upgradované zbraně používáte na silnější a silnější bossy, až přijde ten nejsilnější a vy zjistíte, že ho nedáte. Tak začnete prolézat mapu a grindovat, nakonec si najdete/složíte/koupíte RYNO (tu nejsilnější zbraň ve hře), no a s ní už toho bosse nějak udoláte. Konec, titulky."

    Tohle jsem napsal po dohrání zatím posledního dílu Rift Apart na PS5 a prostě to platí. Jedničkou to všechno začalo, takže tam mechaniky sice ještě nejsou úplně doladěné (např. nelze upgradovat zbraně), ale ten celkový vibe tam už je. Vzhledem k tomu, že mám už odehraný remake prvního dílu z roku 2016, tak ho teprve teď po dohrání originálu můžu pořádně ocenit. Takhle se mají dělat remaky - vychytat chyby, přidat QOL vychytávky a třeba i animované cutscény. Ty svou filmovostí předčí i onen ne úplně povedený skutečný film, který byl tenkrát zrovna v kinech... Ale i ta "čistá" jednička se svou občas dementní kamerou, neohrabaným mířením a trošku chaotickým příběhem se mi hrála poměrně hezky. Na ten věk až podezřele hezky. Totiž na věk té hry, ne můj :-D

    Na posledním screenshotu je vidět, že mi toho ve hře ještě dost zbývá, ale dohánět to asi nebudu. Některé trofeje jsou hodně těžké a hledat zlaté šroubky podle návodu se mi teď zrovna nechce. Místo toho buďto hned rozjedu dvojku, a nebo se znovu pokusím o dohrání té PSP pekelnosti. Spíš to druhé, ať se toho konečně zbavím. Přece to musí nějak jít!





    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    TOFI: Tyjo, já ho dal na první dobrou. Mám namaxovaný Armor a Vitality, což asi dost pomáhá, hlavně ten regen na 75%.

    Celkově ta hra mi připadala docela lehká, chcípl jsem za celou dobu jednou nebo dvakrát.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: Ale kdyby náhodou, tak klubik pro nedohraný je tu taky :-) [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: To dáš! Zatni zuby a snaž se!
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    TOFI: a nepomůže snížení obtížnosti?
    TOFI
    TOFI --- ---
    PSY_CHAOTIC: cela hra byla skvělá ten konec proste nedám, #nedohrano
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    TOFI: To se docela divim, hrál jsem to na nějakou vysokou obtížnost a bosse jsem dal skoro hned a to jsem teda většinou na bosse jinde jalovej :)
    TOFI
    TOFI --- ---
    BELIEVER: nechapu jak se to dá dohrát uz asi dva týdny jsem u finálního bose a prostě to nedam
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    ANTICLOVEK: Roadmap: things to come next!
    Here are the most important things we’ll be working on over the next few weeks and months:

    Regular patches to address major bugs and performance issues. We’re aiming for weekly patches, but they may sometimes come sooner or later. We’ll continue this work for months to come.

    We’re working on enabling Mod Support—expected in about 3–4 weeks.

    A special performance version for Steam Deck is in development (exact timing TBD).

    A huge batch of extra content is coming in Patch 1.1, which will include many of the most popular community requests, especially in the Forlorn Swords (Act 3) region. We're aiming for an August release! We won’t spoil anything, but expect some really cool additions. ;)

    We're also exploring other popular requests, such as the New Game+
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    PHOW_SAATCH: hele ze zacatlu vubec, bylo to vrazedny. Hlavne kdyz se objevil foredweller tak to bylo jak agent v Matrixu:) mel jsem myslim 2 questy navazany na wyrdness ale jinak nic moc. Jsou to hlavne silnejsi monstra a lepsi loot a nejaky spesl craft materialy. Ale mozna jsem jen malo zkoumal/hledal, celkove jsem se tomu spis vyhybal. V endgame nakonec jsem kuchal uplne vse bez problemu. Tipuju ze tam jeste content pridaj:)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Borderlands 3 / PC / 75 hodin / #dohrano
    Další díl a další výborná střílečka, která zabaví opravdu hooodně dlouho. Jedna z mála her a sérií, kde mi až tolik nevadí, že je to pořád víceméně stejný, protože to hlavní - gameplay - je pořád výbornej. A pořád je to u mě asi nejlepší looter shooter, co znám nebo aspon co mě baví i po tolika hodinách. I v tomto díle se mi líbily všechny možný světy, cestování mezi nimi, kombinace zbraní možných i nemožných, ale je tu trochu slabší příběh a otravní záporáci. I když příběh tady za mě byl vždycky tak trochu do počtu, asi něco jako příběh u dooma :) Jediný velký zklamání jsou tu pro mě dlc resp. propojení se samotnou hrou. Bud jsem nepochopil jak na to (zkoušel jsem asi 3 způsoby), ale nepodařilo se mi ani jednou volně navázat na dlc tak, abych měl stejnou postavu/zbraně/úroven a aby úroven dlc odpovídala té mé, aby se to dalo hrát a bylo to zábavný. Po dohrání hry mi to nabídlo nějakej mayhem mode, úplnej nesmysl podle mě. Obtížnost i na první level pak extrémně vzrostla. Když jsem už musel i obyčejný enemáky krouhat jak cibuli a u bossů násobný? Když oni mě dají na pár výstřelů? Bez tohoto modu to byl opačnej nesmysl, kdy jsem základní nepřátele dal na jednu ránu a bosse na pár? Ještě někde radili rozehrát to znova čistě dlc, jenže to musim začínat na nižší úrovni a dostanu pár základních zbraní, který jsou o ničem a ve výsledku je to zase vyšší obtížnost a nudný zbraně. No nevim, asi pomalu směřuju k unistall a příště si dost rozmyslim, zda budu dávat prachy navíc za dlc, který nakonec ani hrát nebudu....


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Figment (2017) / Steam Deck / 6 hodin / #dohrano

    Další zářez do IB challenge Inner Worlds. Jsou tam teda tentokrát samé zvláštní až divné hry, naštěstí nám to za dva týdny končí :-) Některé hry už jsem měl za sebou (Doki Doki Literature Club!, Dredge), další jsem si zahrál kvůli časové nenáročnosti (Dear Esther), no a tohle jsem prostě měl ve Steam knihovně, tak jsem se do toho pustil. Já tam mám věcí...

    Figment je akční puzzle adventura s ručně malovaným vizuálem, který mi evokoval něco mezi tuzemskou produkcí Amanity a epickými rubačkami Vanillavare (Odin Sphere atd.). Naštěstí je tu mnohem víc toho řešení hlavolamů než mlácení potvor, těch je vlastně jen pár včetně několika jednoduchých bossíků. Být to naopak, tak hru hned dropnu - ale takhle jsem během pár večerů vcelku poklidně prošel třemi světy resp. částmi lidského vědomí (každá má trochu jiné puzzle mechaniky i potvory) a dočkal se předvídatelného konce.

    Ten přišel v pravou chvíli, protože i přes zmíněnou lehkou variabilitu je Figment vlastně celkem jednotvárný. Docela jsem se bál, žě mě bude čekat ještě nějaká další část, na kterou už nebudu mít nervy... Ty mi už tak dost nahlodával můj společník, jakýsi strašně ukecaný pták s protivným hlasem, který nakonec začal i zpívat a to už jsem měl fakt chuť ho utlouct (což samozřejmě nešlo). Btw. zpívají i ti tři bossové, které postupně zdoláte - ale to je teda naopak paráda, super songy! Ostatně celá hudba jako taková je hodně kvalitní (YouTube playlist hýr).

    Pokud jsem to správně pochopil, tak dánský indie developer Bedtime Digital Games, který za hrou (a jejím pokračováním) stojí, se na kvalitní hudbu, ozvučení a vizuálno svých her specializuje. Možná si od nich ještě něco zahraju, ale dvojka Figment to s největší pravděpodobností nebude.





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam