• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SALVATORCentrála pro rovnoměrnou distribuci mírně zajímavých faktů
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Jestli chcete archetyp odříznutosti, koukněte se na rakouskou vesnici Jungholz. Tu nespojuje se zbytkem Rakous žádná cesta. Do příchodu Eura používala Marky a do roku 1995 byla v celní unii s Německem.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LOPIK: "Jedinou podmínkou je, že data musí být v minimálním rozsahu tří logaritmických intervalů (tj. v minimálním rozsahu tří desítkových řádů).", hmm. Zajímavé.

    Logaritmy (a tedy spirály) cloumají vesmírem i přírodou důkladně a zrovna u toho Zipfa není potřeba nějaký extra matematický trénink, aby za tím člověk opět viděl spirálu a nějaký druh stromu s logaritmickou složitostí. Sorry za #offtopic, ale zrovna tuhle na nedělní vycházce do přírody jsem s jedním programátorem debatoval, jestli může existovat datová struktura, která by měla O(log)(N) (nebo jak se to píše) složitost i pro vkládání dat, i pro vyhledávání (pak jsme se už přesunuli k obligánímj a více aktuálnějšímu tématu ChatGP a neuronových sítí s miliony parametrů, ale jsem přeci jen dost pošahaný matikou, aby mě zajímaly i ty nadčasovější a jednodušší otázky - a ano, Zipfův zákon přímo zavání tím, že evolučně vznikající struktury rády vyhledávají s logaritmickou složitostí, ale otázkou je to přidávání - protože jazyk i města vznikají tisíciletou evolucí - pokud to tedy není "celé jen v naší hlavě", že - tak ta složitost vytváření těchto struktur asi moc logaritmická nebude :-)) Protože jsme se nevyvinuli tak, abychom si jen tak "mezi řečí" s nějakým člověkem vytvořili vlastní jazyk se zipfovým rozdělením, který budeme používat jen mezi sebou a ne navenek :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---