AUDIAC: :D náhodou máš vlastně pravdu! Tačanky měly minimálně dvě výhody. Jednak to byl v době ruský občanský války skvělej způsob, jak extrémně zvýšit mobilitu zbraně - vodou chlazenýho kulometu, která jinak byla vlastně stacionární, jak byla těžká. Navíc je potřeba si uvědomit, že to pochází z doby, kdy vojenský auta a tanky rozhodně nebyly běžně rozšířený a na Ukrajině a v Ruským impériu teprv. To představovalo neuvěřitelnej prvek překvapení. A hlavně jak říkáš - po překvapivým rychlým útoku na nepřátelský pozice to naprosto úžasně posloužilo pro krytí ústupu před pronásledující jízdou. A jak se řiká - neni to blbost, když to funguje. Zalíbilo se to i
Polákům.
A navíc podobnej koncept nebyl použitej naposled. Takhle narychlo sem našel minimálně dva případy stíhačů tanků, který byly konstruovaný s kanónem směřujícím dozadu:
M6 gun motor carriage a
Valentine Mk I Archer se sedmnáctiliberním kanónem. Obzvlášť ten Archer se ukázal jako nečekaně užitečnej při přepadání ze zálohy a následným urychleným zmizení. A trochu podobně švédskej
Stridsvagn 103, což je navzdory konstrukci bez otočný věže tank a ne stíhač, měl pro účely rychlýho ústupu stejnej počet zpátečních rychlostí, jako dopřednejch.