• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: super přesně jak píše abdulah. Dneska aby auto jezdilo každou chvíli do servisu. Já mám 13let starý auto a myslím že dalších 13let ještě bude bez problémů jezdit. A v servisu nebylo ani jednou. Napočítal jsem kolem sebe asi 6 nových aut a všechny byli alespoň jednou v servisu během prvních pár let provozu. Většinou nepojízdné díky nějaké pí.ovině co v autě nemá co dělat.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: 20x vic veci co se muzou posrat nez u euro 2 a 10x drazsi :-(((
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ABDULAH: no jasne, ale konecne si vsimli, ze i benzin dela necistoty... Jinak euro 6 je uzasna vec, nadrz na AdBlue s vlastni ridici jednotkou a firmwarem me dostala:).
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: takze euro 6 s filtrama ... a lepsim rizenim pomoci lepsiho softu ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: s novejma lmbdasondama seslapnu plyn na max motor nejede na 100% sto na sto atd ... nejak to i u euro 2 dokaze proste ridit ... se starou lambda sondou ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ABDULAH: vsak ono se na benzinaky ohledne cistoty dast kaslalo, a pak najednou Euro 6.2
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: berou se splodiny za tepla a stalem chodu motoru coz je problem ... pri prechodech jako rychle seslapnuty plyn atd se to meni i 100x k horsimu ... coz je pruser vsech motoru - ojebane rizeni jinak by jsi mel plynule nabehy atd ...

    az budu mit chiptuning hotovej slibujou ze se dostanu na euro 3 i se spotrebou ... jen podle zkousek a diky stari a zkusenostem prepisou tabulky rizeni paliva atd ... par hodnot a auto jede lepe za mene ...

    u fordu escortu stacilo vymenit u 1,9 turbo jednotku o 4 roky novejsi a jezdis o litr min atd ... je to jen orizeni motoru ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: tohle jsem si našel taky, ale jde to přepočítat?
    A druhá Pokud se bere škodlivost spalovacích a vznětových motorů, tak se počítá s tou limitní hranicí na kterou se nedostane ani vrak?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: takze bych i s tem vstrikama v haji atd - splnil euro 3 :-DDD
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: tak u dieselu bych vedel - vsichni kolem me maji diesel jsem jedinej s benzinem :-DDD

    jinak emise podle posledniho mereni mam taky nekde jinde ...


    Benzínové motory
    Rok Norma CO (g/km) NOx (g/km) HC (g/km) HC + NOx (g/km)
    1992 I 3,16 - - 1,13
    1996 II 2,20 - - 0,5
    2000 III 2,30 0,15 0,20 -
    2005 IV 1,00 0,08 0,10 -
    2009 V 1,00 0,06 0,10 -
    2014 VI 1,00 0,06 0,10 -

    Naftové motory
    Rok Norma CO (g/km) NOx (g/km) HC + NOx (g/km) PČ (g/km)
    1992 I 3,16 - 1,13 0,18
    1992 II 1,00 - 0,70 0,08
    2000 III 0,64 0,50 0,56 0,05
    2005 IV 0,50 0,25 0,30 0,025
    2009 V 0,50 0,18 0,23 0,005
    2014 VI 0,50 0,08 0,17 0,005

    vsimni si ze posledni naftak ma skoro stejne nox jako benzin :-DDD a jinak ma vsechny parametry lepsi - proto je mene ekologicky ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Tak já mám euro 3 a tam to kleslo z 50kw na 48. Ale přitom by mě zajímalo jakou reálnou normu plním, jestli by se to nedalo z emisí nějak přepočítat? Protože jsem ve všem vždy o řády někde jinde...
    poslední měření:
    volnoběh:
    CO: 0,002 (max 0,5)
    HC: 3 (max 100)
    otáčky 3000:
    CO: 0,02 (max 0,3)
    HC: 12 (max 100)

    Kolik musí splnit třeba E4 nebo E5?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: clio 2 euro 2 hihi ... paradox ze je to prechod krom rizeni klapky servem a hydrostelu se to od euro 3 nelisi nicim krom mensiho vykonu a vyssi spotreby ... coz je trapas ... no az vymenim vstriky a lambdu pujde zase lepe
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: 05' Yaris
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: co mas za auto? tohle ma motor z roku 94 ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: jezdím na jednolitru a nepoznám rozdíl. Nejezdím ale rychlosti přes 100Km/h. Ale za to jezdím de facto všude na pětku :-D
    Mají výborný záběr na kamenech a v blátě. Dobře drží v mokrém slaném písku. Ale na silnici je to všechno podobný. Já ale hodně jezdím mimo zpevněné komunikace, takže na letních už nejezdím vůbec.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: barumky na muj 40kw motor nesmeji uz prijit ... pri vetsi zatezi jezdis o kvalt min ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: presneji aby to kouzalo min nez letni pri dane teplote.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Hele kdyby se mě někdo ptal které pneu mají větší či menší spotřebu, tak ti to nedokažu určit ani mezi značkama ani mezi letní zimní.
    jezdil jsem Continentalky, Fuldu, Nokiany a teď mám po sobě druhé zimní Barumky a je to neznatelný.
    Jde podle mě hlavně o vzorek, leden lépe odvádí vodu a druhý lépe drží na měkkém. Toť vše.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH: ano ano placa ... to mas pravdu jako vzdy ;-) lol
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: promin - blbe jsem to rozdelil ...

    debica - zimni v zime - 60 na 50
    wrd3 - zimni v zime - 60 na 65

    brilantis - v lete - 60 na 55
    wrd3 v lete - 60 na 60
    pak tady mam letni nokiany cislo nevim z hlavy - 60 na 65

    hihi
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam