CYBERWOLF: existuje obrovský zájem automobilové lobby vyvolat ve veřejnosti strach z elektromobilů a elektromobility současně. Tak trochu se cílí i na elektrokola, nad kterými sportovci ohrnují nos, apod. - přitom první levná věc, kterou každý může udělat s přebytky ze svého soláru, je právě nabíjet elektrokolo, protože to cenově konkuruje mopedům a je fakt pro každého (low budget kutilové zvládnou přestavbu, je to fakt komodita, ne náhodou se elektrokola víc šíří na moravském venkově, protože prostě lidi tam jsou spořivější...)
Když řeknu automobilová lobby, myslím to vážně - v automotive branži se točí 10% HDP a to jsou sakra velký miliardy. benzínový pumpy, ojetý auta, náhradní díly, a samozřejmě výroba orientovaná na hloupá auta s malým množstvím elektroniky ale spoustu převodovek a mechanických prvků. Takže ten strach se dotýká velké části veřejnosti, velké části profesí.
Největším handicapem velkých elektromobilů zůstává omezený dojezd a dlouhá doba nabíjení: to samo o sobě stačí ke zpomalení adopce, i když zhoustne síť dobíjecích stanic, tak nikomu se nebude chtít jet pomalu (protože je to úsporné) a pak se ještě nudit u kafe během dobíjení (jasně, lze si nakoupit, ale to je půlhodina a za půlhodinu dobíjení se to moc nenabije). Takže existují dost vážné překážky adopce, ta se zvýší teprve až s nástupem ojetých levných mobilů, který budou mít lidi jako 2.auto do rodiny nabíjený z vlastních solárních přebytků a budou s tím jezdit hlavně na nákupy a občasné výlety. Jenže po tom rozpoutání stranu je prostě poptávka: lidi neradi změny, zvlášť když mají pocit, že jsou jim nucení a těch 10% HDP se týká co do počtu pracovních míst i víc jak 10% populace v produktivním věku (i když ta míra zainteresovanosti na tom podílu HDP se bude divoce lišit, část z toho jsou relativně nízkopříjmové profese, ale právě ty díky absenci jiné kvalifikace jsou nejspíš nejvíc vystrašené...)