LAUNCHER: Hmotnost je problém při spoustě věcí, nemusíš závodit na okruzích. Jako běžnej uživatel to nepoznáš tolik, respektive spíš nepoznáš, že to je hmotností, ale pro jízdní vlastnosti je to peklo – čím těžší auto je, tím těžší je docílit toho, aby zároveň mělo rozumný vlastnosti v zatáčkách, snesitelně pohodlnej podvozek a podobně. A rozdíl půl tuny je brutální.
A to nemluvím o vlivu, kterej to bude mít třeba na spotřebu, v nízkých rychlostech je hmotnost mnohem zásadnější než aerodynamika.
Plus samozřejmě to auto neztěžkne jen o hmotnost tý baterky.
Pokud bys chtěl dát do Tesly Model S baterii o 200 kWh při stávající energetický hustotě, tak jediná cesta je tu baterii udělat vyšší. Takže budeš mít třeba o 10 cm vyšší podlahu. Tím musíš zvýšit celý auto a dostaneš se cca na výšku Modelu X, ale se zachováním vnitřního prostoru Modelu S (to místo navíc zabere baterka). Už jen to, že to obalíš vyšší kastlí, ti přidá další stovky kilo. A navíc je otázka, jestli lidi budou ochotný kupovat věc která vypadá jako SUV, ale není vysoká i uvnitř – nejspíš to skončí tím, že to zvýšíš ještě o něco.
Ve výsledku budeš mít z už tak šíleně těžkýho Modelu S třeba třítunový monstrum.
A dosáhneš tím čeho? Že budeš mít místo dojezdu 630 km, kterej má současnej model S Long Range, dojezd 1 200 km, kterej většina zákazníků využije tak dvakrát za rok, ale zbylejch 363 dní v roce s sebou budou tahat půl tuny zbytečných baterek a stovky kilo zbytečnýho železa, v autě, který bude větší a těžší než by muselo bejt, aniž by to něco přineslo?