Jinak článek poukazující hned na dvě věci, o kterých jsem mluvil:
Elektrický Mercerdes EQE už křižuje Německo. Láká na dojezd 700 kilometrů | auto.cz
https://www.auto.cz/elektricky-mercerdes-eqe-uz-krizuje-nemecko-laka-na-dojezd-700-kilometru-135469
1) Tesla bude mít problém, protože když půjde koupit Mercedes, kterej umí totéž, co Tesla, spousta lidí si koupí radši ten Mercedes.
2) Tady je přesně vidět, kam vede, když se někdo včas nezamyslí nad systémem označování.
Jak už jsem předtím vysvětloval, systém modelů u Mercedesu vznikl tak, že "S" byla "sonderklasse" (speciální třída nebo tak něco), E vzniklo z Einspritzung (benzínový Mercedesy se vstřikováním byly třeba 280E, když to byl větší Mercedes, tedy Sonderklasse, tak byl 280SE, lidi z toho začali dovozovat, že "éčko" je menší Mercedes). Potom pod to udělali třídu C, a o mnoho let později pod ní třídy A a B.
V tuhle chvíli mají tedy podle velikosti sedany A, B, C, E, S.
Když se jim do toho začali plýst SUV s označeníma odvozenýma od "G" jako Geländewagen, tak začaly zmatky s věcma jako GL (velký SUV) a GLK (maličký SUV), mezi kterýma ale bylo ML, protože nikdo neví proč.
Takže udělali to, že mění první dvě písmenka podle kategorie a za nima je písmenko podle třídy.
Takže třeba GL jsou SUV. A mají:
GLA, GLB, GLC, GLE, GLS
CL jsou "čtyřdveřový kupé" (prostě placatější sedan) a měli by tudíž mít:
CLA, GLB, CLC, CLE, CLS. (CLB, CLC a CLE naštěstí neexistujou).
EQ jsou elektrický auta, takže plánujou EQA, EQB, EQC, EQE, EQS. Ale protože začínají s elektrickýma autama u SUV/crossoverů, tak potřebujou označení i pro elektrický auto, co není crossover, takže se rozhodli, že bude... STEJNÝ.
Takže EQE bude buďto elektrickej sedan nebo elektrický SUV a nikdo nebude vědět co je co.
Naproti tomu třeba BMW má řady 1 až 7, s označením kde první číslo je velikost auta, druhý číslo je velikost motoru, písmenko na konci je druh motoru. Třeba 330d je trojka s třílitrovým dieselem, 330e je trojka s dvoulitrovým benzínem a elektromotorem, ale furt to tak nějak dává smysl.
Když je před tím X, tak je to vyšší. Když je před tím Z, tak je to nižší. Sudý čísla jsou "kupé", lichý čísla normální čtyřdveřák nebo SUV.
Víceméně stejnej princip má Audi.
Tohle jsem měl na mysli, když jsem spustil mega flame tím, že jsem řekl, že S3XY CARS je hrozně cute myšlenka u startupu, ale jak se z toho začne stávat automobilka, tak z týhle myšlenky bude buďto osina v prdeli a nebo se to zavrhne.