CHIX: To bezpečnostní hledisko je dost zásadní, ale nejen to – nejdůležitější je, že jsou lidi na brždění motorem zvyklí (pokud to není už zmiňovanej Wartburg, kterej měl volnoběžku). Není to věc, kterou by vnímali vědomě, ale mají nějaký očekávání, jak se auto chová, a tohle je překvapí (a následně to může vést k tomu, že s tím do něčeho praští).
To "plachtění" je dobrá věc, mimochodem to, co dělá
JIMIQ: dělají třeba převodovky DSG v některých režimech automaticky – ale jenom někdy a je to o tom, vychytat to správně.
Je to ale dobrá věc jen někdy a třeba při ježdění po městě je to naopak často blbý – a tohle nebude jezdit jinde než po městě.
Půjč si někde elektrický Citigo iV (v Praze je má třeba carsharing GreenGo) a vyzkoušej si to. Znáš to s tou šedí teorie a zeleným stromem praxe – tohle je přesně případ, kde "plachtění" vypadá jako skvělej nápad, ale v praxi většina lidí minimálně v městským provozu obvykle zůstane u nejsilnější možný rekuperace, protože moct ovládat auto jediným pedálem je super pohodlný.
Jestli to není moc technicky komplikovaný, tak bych tam minimálně dal přepínátko třeba na volant, silná rekuperace vs. žádná rekuperace (ještě lepší by byly 3-4 stupně).