• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Já si upřímně nejsem schopnej vybavit, který auta jak reagujou na to, když je vypneš a nemáš zařazený P, protože jich střídám tolik, že se to nedá pamatovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jako, já se přiznám, že jak s tím jezdím jen občas, tak stejně většinou instinktivně pro jistotu zašlápnu tu emergency "ručku", protože se bojím to tak nechat. Ale jde to! :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Což je mimochodem přibližně stejný jako řazení v téměř jakýmkoliv novým autě s automatickou převodovkou...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Hele, to N je tam jen pro formu. Má ten perverzní joystick, který se "po zařazení" vrací doprostřed, takže technicky vzato je tam "N" akorát symbolicky – když si do auta sedneš a zapneš ho. Pak jen posuneš jednou dopředu na D a jedeš, případně přepneš na R, když potřebuješ couvat (nebo když chceš šetřit brzdy a jedeš z dlouhýho kopce, můžeš dát B), a pak už zas jen zastavíš a vypneš motor. Nic složitýho a odpovídá to dost přesně těm požadavkům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hlavně pořád nerozumím tomu, co je na tomhle složitýho a nepochopitelnýho...



    Člověk, kterej není schopnej operovat s tímhle, by podle mě neměl sám chodit ven...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To je spravny inzenyrsky pristup, ktery narazi na tu entropii vesmiru :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nabouraný auta co ujely z kopce jí dost zvyšujou.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ne, pouze se snažím snižovat entropii vesmíru:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, tak máš pravdu, standardně to umí zařadit P po vypnutí a na neutrál je postup přes dvojitý stisknutí Start/Stop.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A přiznej konečně, že záměrně trollíš, jinak se začnu na silnicích bát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jsi si jistej, že máš fakt řidičák?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A jak se dělá, když to chci vypnout v neutrálu?

    Já si už nevybavuju, kdy jsem s Priusem jezdil naposledy, ale mám silný podezření, že to P mačkat musíš.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Japonci!!! Nádhera:)

    Teď už se jen zbavit N.
    N jsem ještě nikdy v životě nepoužil, neplánuji to ani v příští pětiletce, a vlastně mě tak trochu uráží, že tam vůbec je:)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Má, ale nemusíš ho používat. Po stisku "engine on/off" buttonu se aktivuje sám, takže to tlačítko je tam vlastně zapotřebí jen pro ty situace, kdy bys potřeboval stát a mít zároveň puštěný motor. Každopádně, řeší to ten Minerův issue s tím, že nechce P používat, což tohle řešení umožňuje.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Nereknu ve skodovce skoro nic mimo tady je notebok, tohle je vstupni karta :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jinak jsem ti poprvé asi 50 příspěvků zpátky psal, že normální moderní auto má P (parkovací režim převodovky) na tlačítko a ručku automatickou (s tlačítkem na override).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo počkej, jak P i Park?

    P je parkovací poloha převodovky, to nejsou dvě různý věci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Samozřejmě že ne, protože neví, jestli jsi chtěl neutrál nebo péčko.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak ještě jednou a pomalu. Máme dva případy:

    1) Moderní auto

    Zařadím "D" když chci jet dopředu, "R" když chci couvat a "P" když chci parkovat. "N" zařadím třeba v myčce nebo když chci auto odtlačit nebo odtáhnout.

    Parkovací brzda je elektronická a automatická, tedy na ní vůbec nesahám. Auto se automaticky zabrzdí i třeba při rozjezdu do kopce (hill hold control). Normálně jí nemusím vůbec používat.

    Fakt to nemůže bejt jednodušší.

    2) Nemoderní auto.

    Péčko i ruční brzda jsou fyzicky ovládaný věci, který jsou jinde v autě a fungujou jinak, je to mechanika, nemůže to být jedním ovladačem, není co řešit.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Vida, to mi přijde lepší.
    Když vypnu motor, tak si to Péčko dá sám, ne?
    To by bylo mnou nejvíc ignorované tlačítko v celém autě:)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: a přesně proto mě to štve. Musíš vědět, jak to funguje, a můžeš to zkazit.
    Nový převodovky už maj snad i Péčko elektronický a za jízdy ho prostě nezařadí, ne?
    Což si nejsem jistej u D–R, kde se to myslim při nedobržďování pořád domrdává.

    Přitom auto má všechny informace, co se s nim děje, a přesto toho nechává zbytečně moc na řidiči low-level ovladačema, který jsou podle mě zbytečný a nahraditelný jednoduššíma.

    BOBASH: když jsem vypnul motor, tak je snad i mírně autistickýmu autu jasný, že chci stát, a může dát P i Park za mě a nechtít to po mě explicitně.

    Ale nechme toho, nepřesvědčíme se.
    Důležitý je, že to Jyrka řekne ve Škodovce:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam