GOR: aha, už jsem pochopil to tvé
"Benzínový motor bude mít měrnou spotřebu bratru 12,5 GJ/MWh, tj. 12,5 PJ/TWh, naftový 11 GJ/MWh=PJ/TWh"
účinnost benzínu cca 28% a účinnost nafty cca 32%, může být.
Ale nepočítáš tam ještě s volnoběhem a rekuperací. Volnoběh ve spalovacím motoru můžeme odhadnout na 10% spotřeby a naopak rekuperace v elektroautě 10% ušetří
a v elektroautech tam máš nabít-vybít 0,9*0,9. To je prosím co? Měnič pro AC motor? Některá (doufal bych že většina, ale nevím) elektroaut bude mít DC motor, takže to jde napřímo. Místo 0,72 by to pak bylo 0,8
takže z 35TWh bychom se dostali na 25,3TWh (25*0,9/0,8*0,9)
A to jsou drobné úpravy a je to o třetinu jinde... Dále můžeš elektrifikovat naftové vlaky, někde se vlak vyplatí víc pokud by elektrický náklaďák byl drahý na pořízení...