S ovládáním Tesly se trápím naprosto hrozně. Jak se otevírá přihrádka před spolujezdcem, jak si nastavit zrcátka a volant, kde má vůbec nabíjecí port, jak se ten otvírá. Kde ztišit hlasitost jedním kliknutím. Jak zobrazit dojezd. Proč proboha nejde zrušit ta šílená rekuperace. Jak se přesvědčit, zda se po odchodu skutečně zamknula, když zámky nedělají žádný zvuk. Proč je tachometr tak malinký a v periferním vidění ho vůbec nevnímám, zatímco různě poskakující autíčka v zobrazení okolního provozu ano. Je to jistě velmi zajímavé auto, které zřejmě i ukazuje, jaký já jsem plesnivý dinosaurus požadující ve věcech furt nějakou jasnou a logickou strukturu. Mladší generace začne zběsile klikat na displej a když se strefí prstem na ten symbol procent, tak se to přehodí na kilometry.
Nejlepší bylo, když mi auto najednou na dálnici začalo vyhřívat sedačku. Jenom přijít na to, kde se ta funkce vypíná.
Jo a pak takové to, když zaparkujete a vaše sedačka začne drtit baťoh, co jste si hodili za ní. Nastavení tohoto snadného přístupu nenajdete v žádných nastavení vozidla, ale v nastavení uživatele. Znamená to kliknout na takovou zcela malou hlavičku nahoře, která ke kliknutí vybízí asi jako ta procenta u baterky (pořád nechápu, proč se nemůže zobrazovat obojí - procenta i kilometry). Jistě až si člověk instaluje aplikaci a přihlásí se k vozu, může to být jiné. Ale naprosto si neumím představit, že by jedno z mnoha služebních aut ve firmě byla Tesla. To by co chvíli přiběhl nahoru někdo s brekem, že se s tím ani nerozjel, nebo právě že neví jak to zamknout, když uvnitř má drahé fotoaparáty a chce jít na oběd.
No zkrátka přenechávám to mladším kolegům a sám pojedu radši dneska domů na té motorce, přestože na ní neumím. Když tak mi někdo v průběhu dne napište, kterou nohou se řadí a kterou brzdí.