COMODOR_FALKON: Nearly 60% of the power replenished for Nio cars in February 2023 was via battery swapping, while another 23% was from home chargers...
Oni ty swapy nabízeli od září roku 2019 úplně zadarmo, po dvou letech (od srpna 2021) je omezili na 6 měsíčně zdarma, teď mají 4 měsíčně zdarma a jinak stojí cca 15$. Ty auta furt můžeš dobíjet doma a swapy si nechat jen na dlouhý cesty, což by asi mělo být, ale proč by to zatím lidi dělali, když si můžeš dojet vyměnit baterku zadarmo - NIO tím testuje schopnosti a ladí svoje systémy (Tesla taky nabízela ze začátku pro všechny auta nabíjení zdarma). Ale i ve videích máš vedle těch budek nějaké nabíječky, takže opravdu nemusíš čekat na výměnu baterky jako na benzín, že nemáš jinou možnost. Zažil jsi někdy frontu na benzínce, když nepočítám Tank ONO (kteří opravdu jedou na obrat a je jejich cílem, aby se u nich stály fronty)? Takže protočit 21 aut za míň než 2 hodiny asi opravdu nebude jejich cíl, to je jen teoretické maximum kterého se dá dosáhnout, ale když ti auto jede max. 250 km/h, taky s ním nechceš jezdit stále na max ;-).
Letos postaví v Číně 1000 nových stanic, cca 400 podél dálnic a 600 ve městech. Opět dává smysl zahustit dálnice, už teď jejich auta komunikujou se stanicema (podobně jako to dělá třeba Tesla, která taky vyrábí jak auta, tak nabíječky a auto při plánování cesty bere v úvahu počet obsazených stanic a najde ti vhodnou nabíječku pro tebe i třeba dřív, než by to bylo ideální, ale tak, abys nemusel čekat), takže NIO tě na dlouhé cestě taky může navigovat na třetí ze 4 výměnných stanic, protože ví, že v té 4. je už málo baterek a jedou tam další auta, které nemají jinou možnost.
A teď ta tvoje poslední věta, rozeberu podrobně:
Ve zbytku máš spoustu nesmyslů - tak schválně, to jsem zvědavý
kdy jednak očekáváš, že mají ošetřeny jiné, než ideální situace - asi mají, opravdu to nedělají první den a když měníš poslední dobou 60 tisíc baterek každý den, tak asi za poslední 4 roky zažiješ ledasco
ono něco napovídá i to, že mají "tisíce swapů" na zařízeních, které teoreticky zvládnou 2k swapů za týden - ano, cílem není měnit jak na běžícím páse 24/7 a jet na plný výkon, bylo to zbytečně drahé a jejich cílem na tom není vydělávat, když to nabízí zdarma
jednak předpokládáš, že když něco podporuje Čínská vláda, tak to funguje - to nepředpokládám, ale když někdo cpe do něčeho peníze, tak asi čeká, že by to mohlo fungovat
resp. v tomto případě, že to funguje a je zároveň i kvalitní - to nečekám, nikdy jsem netvrdil, sám přece píšu, že v tom smysl nevidím, já bych to nepodporoval a určitě tam budou nějaké problémy, o kterých se nemluví a díky tomu, že je to Čína, se to daří ututlat, ale s nabíječkama v Evropě se uvidí víc, jenže ta auta se v Evropě teprve pomalu začínají oficiálně prodávat
jednak že když rozebíráš něco zapraseného, že se neušpiníš - špína je za mě při použití 4 velkých šroubů u něčeho takové velikosti a hmotnosti opravdu zanedbatelná
proto to ostatně testují jen v megaměstech, kde je max. prach - ano, města a dálnice - kde bys je chtěl - uprostřed pole? ona čínská města jsou i trochu větší než Praha, na dálnici taky nenajedeš přímo z polňačky, NIO auta nejsou žádné off-roady, abys z nich musel umejvat kilogramy bahna...