• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYHULENY_UFO: to, že někoho nepotkáváš na sociální síti, kterou preferuješ ty, ale neznamená, že nepoužívá jinou. Koneckonců i ty fcb soukromé skupiny jsou podobná úroveň podpory a odreagování.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYHULENY_UFO: já myslím, že mi pro pocit výjimečnosti stačilo, že mám dítě s diagnózou, o které si fakt nepokecám, protože vím akorát o jednom dalším dítěti s tímtéž podkladovým, ale jinou sadou návazných problémů.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYHULENY_UFO: já docela závidím lidem, co mají natolik nudné životy, že si potřebujou nějaký problémy vymýšlet... taková nuda musí být úžasná! :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CYBERWOLF: počkej, a o co je lepší se vypořádat s tím, že se podmínky nepřizpůsobí, v první třídě kdy je člověk nezralý a úplně v háji z naprosté změny prostředí, než při přechodu na druhý stupeň, kdy je vyspělejší a změna prostředí je výrazně menší?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYHULENY_UFO: tak ber si co chceš jak chceš, dost lidí mě tu zná osobně a ví, jak se věci mají doopravdy (a že ve finále nepíšu ani půlku toho, co doopravdy řešíme).
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VYHULENY_UFO: já vím, že je to poslední rok a půl těžký sledovat, ale teď zrovna jsou všechny školy otevřený, takže o vzdělávání se dopoledne starají příslušné instituce a v nich zaměstnaní učitelé a asistenti :-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VYHULENY_UFO: ale o tobě to tu není
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VYHULENY_UFO: když tě tak čtu, tak si myslím, že jseš oběť frontální výuky v nudném prostředí bez podnětů, protože si nějak tu repetitivnost neumím vysvětlit.
    děcka jsou postižená různě a ten infividuáln přístup je správná věc, jen na druhou stranu souhlasím s myšlenkou, že by se měl člověk "snažit" tak nějak za sebe. dítě může bejt blbý, ale mělo by bejt samostatný
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VYHULENY_UFO: souhlasím se cyberwolfem, čím víc se někdo snaží kompenzovat svůj deficit, tím líp, přecejen jediná skutečná evoluční specializace člověka je adaptace.
    můj autismus čeká, až bude auto ze servisu doma
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CYBERWOLF: otázka je, jestli to za tu námahu stojí. someone is wrong on the internet..
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    Nekrmte to
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: jo, taky mám dojem, že nedebatuješ se mnou ale s nějakým imaginárním nepřítelem

    ¯\_(ツ)_/¯
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: individualizovaná opatření znamenají, že reflektují aktuální potřeby. Pokud je někdo dement (v psychiatrickém smyslu), který nevyroste z potřeby srát při hodině, holt jeho zákonní zástupci budou muset přijmout příslušná opatření. Pokud někdo ještě v patnácti nezvládne dávat sám od sebe pozor na to, co se děje kolem něj, i v takovém případě budou muset zákonní zástupci reflektovat tuhle situaci při výběru dalšího povolání školy. Všichni ostatní jaksi mezitím projdou nějakým vývojem, přičemž na té cestě potřebovali víc nebo míň pomoci s tím, aby se dostali tam, kde jsou.

    A tímto s debatou končím, protože ty jsi přesvědčený, že asistent je zlo, protože (za úplně jiných podmínek) ses musel obejít bez něj, a na tomto názoru nechceš nic měnit. To fakt nemá cenu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: dobře a moje otázka zůstává celou dobu stejná - co dítě připraví na přechod ze situace kdy se mu podmínky přizpůsobí do situace kdy prostě ne. To se může klidně stát i při přechodu na druhý stupeň.

    Nebo něco takového prostě není možné, ty učitelé na to budou připravený a že si žák uprostřed výkladu točí vrtulkou nebo jinak nedává pozor a nebudou to řešit? V tom případě ovšem platí, že se s takovou situací do patnácti nesetká.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: vozíčkáře a diabetiky vytahuju kvůli tomu, že ti budou mít asistenta i na druhém stupni i na střední škole.
    Běžné ADHD dítě ne.

    Opatření předepsaná z poradnou samozřejmě může/bude mít ADHD dítě i na druhém stupni, ale už to bude o hodně slabší kafe, než co bude mít průměrný prvňák, jehož CNS ještě nedozrála k tomu, aby vydržel fungovat 45 minut v kuse bez scény.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRISSIE: jsem četl, že individuální přístup můžu mít vždycky... konkrétně jsem to četl tady, poslední dva dny.

    A nějak nechápu, proč tu vytahuješ vozíčkáře a diabetiky. Po těch asi tak jako tak nikdo nebude chtít, aby skákali přes kozu nebo aby si ten inzulin píchli až po hodině, ne?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CYBERWOLF: a kde jsi přišel na to, že jednou napsaný asistent znamená, že ho dítě bude mít až do patnácti?
    Platnost opatření je dva roky, periodicky se opakují jak vyšetření v poradně, tak konzultace se školou ohledně aktuálních potřeb.
    A když pominu trvalá fyzická postižení (těžké zrakové/sluchové vady, těžké epileptick/diabetické stavy, vozíčkáři atd), případně retardace na hranici integrace do normální školy, tak jinak většina asistentů bude pro děti na prvním stupni, aby nějak překlenuly to období, kdy intelektově už na školu zralé jsou, ale zbytkem sociálních skillů a sebekontroly ještě ne.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    KOLLUCHA: já tvrdím, že pokud dítě nepostavíme do prostředí, která se mu nepřizpůsobí, tak se na tyhle situace neadaptuje. Je za tím ta prostá logika, že aby se mohl vyvinout kompenzační mechanismus, musí nejdřív vzniknout potřeba něco kompenzovat. Taky tvrdím, že do situací, které se nepřizpůsobí, se po základce nevyhnutelně dostane, protože jsou velmi běžné. Proto se ptám, co děcko na tyhle situace připraví, když se s nimi do patnácti nesetká.

    Protože to zjevně není zřejmé tak zdůrazním, že nezpochybňuju pozitivní efekty těhle přístupů, jen říkám, že ty efekty nemusejí být výhradně pozitivní a tohle vidím jako celkem zásadní riziko, které by bylo dobré nějakým způsobem adresovat (a asi to nikdo nedělá).

    K úvodnímu psychologickému rozboru jen doplním, že amatérská psychologie je k ničemu.
    KOLLUCHA
    KOLLUCHA --- ---
    ACKO: Jojo bohužel :-( Ale já vycházím třeba i z toho, co se píše v angličtině. Ony jsou ty benefity poměrně jasné, tak doufejme, že se to tady zase eventuálně uchytí. Problém s podfinancováním školství je tady už dlouho velký a podle mě není správné, aby tady byli asistenti na úkor pedagogova platu.
    ACKO
    ACKO --- ---
    KOLLUCHA: za mě role asistenta je určitě pozitivní, buď se dítě chytí a i kdyby se nechytilo, tak projde vzdělávacím systémem. ale pozor, ti asistenti byli dotovaní z operačního programu MŠMT, který teď skončil, nebudou na ně peníze, jejich počet se zredukuje na pulku nebo ještě méně, protože školy je budou muset platit ze svého rozpočtu na platy, tedy na úkor osobního ohodnocení učitelů třeba. Takže nelze očekávat, že každý potřebný toho asistenta dostane, to bylo a už není.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam