• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    CONTINUITY: hmm kolikrat jsem ti videl lidi co byly nasoskove a pritom z nich mluvilo vic bozstvi nez z ledasjakyho vegana. tohle je opravdu zajimava zalezitost a zalezi na kazdym zvlast jak umi dat pruchod tomu co prichazi. sam nad tim premejslim protoze si taky hlidam veci a jsem vegetarian atd atd..a pak potkavam lidi ktery mi ukazujou ze to je hlavne o tom osobnim vztahu k bozstvi nez o tom si hlidat vsechno mozny. samozrejme pokud se clovek umi starat i o telo, je to plus, ale ne uplne podminka.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    CONTINUITY: prepocitavani mnozstvi cukru na vhozeny vrchovaty lzicky je taky moje oblibena zabava :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KUATO: není divu....

    poslední dobou mi dělá v systému chaos cukr a začla jsem si všímat, kolik ho v čem je, i když je to třtinovej bio cukr, pořád je to koncentrovaná supersladká věc se specifickým intenzivním účinkem.....a teda zírám, v jednom sojovým pitíčku je třeba vrchovatá polívková lžíce ;-D ....to je vůbec standardní množství cukru v jedné 250ml jednotce slazeného nápoje
    pokud někdo vykalí celou lahev koly nebo fanty, přijde mi zázrak, že to vůbec ustojí ;-), a vůbec se nedivím, že z toho chaosu v metabolismu má i chaos v hlavě, kterej se může projevit ledasjak.
    i když zase, přesně jak píší v tom článku, s vyvozováním přesných závěrů, že je to zrovna tím, bych byla opatrná, spíš je to tak, že ti lidi žijí v celkově rozvrácených a psycho podmínkách
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    CONTINUITY: ale přijde mi, že ty to probuzení každopádně a ve všem děláš :o), takže jakákoli diskuse o tom je jen diskuse o rozdílný osobní terminologii ;)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KUATO: pro mně teda nějak probuzení božského v člověku od jídla nejde oddělit ;)
    stejně jako nejde oddělit od těla a jeho léčení
    nebo od dělání toho, co má smysl a od tvoření
    nebo od vztahů k lidem a ke všemu

    je to všechno jedna věc...není nějaká část míň důležitá
    KUATO
    KUATO --- ---
    CONTINUITY: jasne, rozumim. muj pristup k jidlu je takovy, ze.. jim, abych mohl zit. jidlo v mym zivote nehraje zasadni roli. zasadni veci je tykaji oziveni bozskeho v cloveku, naucit se vnimat zivost sveta, rozvijet tvorivost.. takze to jidlo hraje jaksi druhe housle - coz ale furt neznamena, ze je to nejak zatracovano, to nechci rict, jen, ze neni tezistem meho zivota. k jidlu mam jedinou zasadni vyhradu - clovek by mel znat "cenu" jidla. cena masa je uplne jina nez cena chleba. oboji clovek pozna jedine tak, ze "si uspini ruce od hliny". imho jidlo posvecuje zejmena postoj cloveka k nemu, uvedomovani si toho, jak je svet propojen, jak jedna vec podminuje jinou. neni to veru mnohdy radostne povedomi. on se svet zda trpkym mistem. ale zase se mi pripominaji verse z Bhagavadgity, ktere imho krasne vysvetluje mnohe :o):

    13. Tak jako vtělená duše prochází v tomto těle z dětství do mládí a do stáří,
    přechází také po smrti do jiného těla. Moudrý člověk se touto změnou nedá zmást.
    14. Smyslové vjemy horka a chladu, bolesti a radosti jsou pomíjející. Mají svůj
    příliv a odliv a jsou nestálé už svou přirozenou povahou. Snášej je tedy
    trpělivě, potomku králů.
    15. Vždyť nesmrtelnosti může dosáhnout, Velký mezi muži, jen člověk, který je
    stálý v radosti i bolesti.
    16. Nejsoucno nemůže nikdy vzniknout a jsoucno nemůže nikdy zaniknout. Ti, kdo
    znají pravdu, to vědí.
    17. Nikdo nemá moc zničit onu nepojmenovatelnou prasílu, jež proniká vším. Věz
    najisto - je nezničitelná!
    18. Ve smrtelné tělo se halí nesmrtelný, nevyčerpatelný a neohraničitelný duch.
    Proto bojuj, potomku udatných králů!
    19. Kdo soudí, že duch, jenž sídlí v těle, usmrcuje nebo může být usmrcen,
    nedošel pravdy. Duch nikdy nezabíjí a nikdy není zabit.
    20. Duch se nikdy nerodí a nikdy neumírá, a poněvadž se nezrodil, nemůže nikdy
    zemřít. Je věčný, neměnný a neumírá, když tělo umírá.
    21. Jestliže, Ardžuno, člověk ví, že duch je nezničitelný, nezrozený a neměnný,
    jak může někdo někoho usmrtit, či dát někoho usmrtit?
    22. Jako člověk odkládá starý šat a bere si nový, tak i duch odkládá vysílené
    tělo a vstupuje do těla nového.
    23. Šípy jej neprobodnou, plameny nespálí, vody nepromáčí a větry nevysuší.
    24. Ducha nelze probodnout, spálit, promáčet ani vysušit. Duch je trvalý,
    všudypřítomný a věčný.
    25. Tento duch je neviditelný, nepostižitelný a neměnný. Víš-li, že takový je
    duch, nermuť se více!
    26. I kdybys věřil, že duch nemá věčné trvání, že je podroben neustálému zrodu i
    smrti, přece, mocný bojovníku, nemáš příčinu k smutku!
    27. Neboť to, co se zrodilo, musí zemřít, to, co zemřelo, musí se znovu narodit.
    Proč tedy oplakávat věc nevyhnutelnou?

    23. Činy osvobozeného člověka, který není poután proměnami hmotné přírody, jehož
    myšlení je založeno na poznání Mé podstaty a který jedná v Mém zájmu, se zcela
    rozplynou ve Mně.
    24. Jeho oběť je brahma, jeho obřad je brahma a jeho lopota je brahma. Oheň,
    jenž ho stravuje, je brahma, poněvadž sám splynul s brahma.
    25. Někteří dávají své obětiny polobohům, jiní zase přetínají svá pouta a
    odevzdávají svou pomíjivou podstatu v oběť Věčného brahma.
    26. Někteří obětují v ohni sebevlády své smysly. Jiní zase v oběť přinášejí
    všechno své cítění a vědění.
    27. Někteří obětují v ohni sebekázně své smyslové vnímání a všechny své životní
    úkony. Jiní obětují zase svou světskou moc.
    28. Někteří přinášejí v oběť bohatství, odříkání a své duchovní dědictví z
    minulých životů, kdežto jiní obětují zase svou učenost a moudrost.
    29. Někteří, když zvládli cesty výdechu a vdechu, vydechují jako oběť svůj
    výdech do vdechu a svůj vdech do výdechu.
    30. Jiní, když spoutali své životní síly, omezují zase potravu a obětují všechny
    úkony svého těla.
    31. Jejich hříchy jsou spáleny, a jako se po skončeném obětování všichni
    podílejí o zbytky obětiny - krmi nesmrtelnosti, tak se i oni budou se Mnou dělit
    o vlastní obětinu.

    32. Tento svět, Ardžuno, není pro ty, kdož nechtějí znát oběti. Každá z těchto
    obětí se dokonává nějakým činem, jak píší védy. Pamatuj, že oběť tě vysvobodí.
    KUATO
    KUATO --- ---
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    BROZKEFF:
    YMLADRIS:
    KUATO:

    Ta věta "těžko od základu měnit...." se vztahovala na konkrétní situaci, kdy se lidé rozhodli jít do duchovní komunity, která je programově určena k tomu, že se tam chtějí totálně změnit. Ta komunita byla o tom, lidé přijali jiná jména, naprosto jiné cíle a strukturu života, než jsou běžné v normálním světě, a neustále se řešila změna ve všem ;), ale na ten jídelníček se nějak zapomnělo ;)

    Jinak samozřejmě naprosto souhlasím, že konkrétní vnější změny nemusí být nutné vždycky, a rozhodně nejsou tím nejpodstatnějším. To podstatné je vnitřní. Co je potřeba měnit ve vnější realitě, závisí na konkrétní situaci konkrétního člověka nebo lidí.

    Jídlo si myslím, že je nutné měnit tehdy, pokud člověk prochází nějakou radikálnější či prudší transformací. Třeba teď na ashtanga kurzu nám Dalibor a jeden další pokročilý ashtangista vyprávěli svůj příběh, a je celkem zjevné, pro mě i z vlastní velmi omezené zkušenosti, že třeba jak člověk začne s intenzivnější denní praxí, doslova ho to přinutí udělat nějaké změny v životosprávě.

    KUATO: zrovna moje představa o kvalitním jídle rozhodně není nijak ortodoxně vegetariánská nebo veganská ;), myslím si že důležitější je, jak to bylo vyprodukováno a jak je k tomu přistupováno a pro někoho špek proč ne ;)
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: dík

    Podle mě ale ne vždycky je nutné "od základu měnit život". Ta fáze, kdy "hory nejsou horami a řeky nejsou řekami" je asi dost častá, ale možná ne zcela nevyhnutelná. Mohlo by to být i tak, že nejdřív hory jsou horami a řeky řekami, a pak zase, hory jsou zase horami a řeky řekami (a život ve věčnosti k tomu)

    Osvěžím opět citací ze Seiferta:
    Až jednou pedagogové budou lidskými, spálí učebnice -- a to bude veliká sláva -- a půjdou s chlapci do přírody žít s nimi junácký život. Především se hoch naučí p r a c o v a t , vlastní rukou svou pracovat, neboť v tom je největší jeho uspokojení, největší popud k další práci a vlastní vynalézavosti, ví-li, že sám dovede něco zrobit, pozná-li své tvořivé schopnosti. Je to také to nejvyšší, co dala příroda člověku: možnosti tvůrčí, jež ho dělají božským pánem přírodních sil a nástrojem Neznámého. Ne již odříkávání mrtvých věd, životu vzdálených, učeností bezcenných, ale vlastní zkušenost, vlastní poznání! Budoucí učitel bude své děti učit se dívat, pozorovat, slyšet,  v n í m a t v š e m i s m y s l y.


    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pokud je potreba zmenit zivot od zakladu, asi je zmena jidlospravy podstatna. Vyziva je ohromne podstatna vec, pac ji podstupujeme porad a efekty se kumuluji. Cili to fakt muze nahodit velke zmeny. Ale spousta lidi si nemeni zivot od zakladu, se zakladem jsou spokojeni (je to v pohode) a provadi jen mensi tuning...
    KUATO
    KUATO --- ---
    CONTINUITY: Těžko od základu měnit život bez změny jídla - s timto silne nemohu souhlasit. prilis absolutisticke tvrzeni bez zohlednovani podminek. ale to asi bude tim, ze jsem taky vesnicky vidlak, ktery si da (obzvlast v zime) radsi kus kvalitniho speku, nez tofu. ty zasadni zmeny se imho vubec nutne nemusi udat na vnejsi urovni. nekdy se ty zmeny na vnejsi urovni pouzivaji, aby se pokusily vyvolat ty zmeny vnitrni, aniz by byl uspech zarucen. a samozrejme nekdy jsou vnejsi zmeny nutne, aby se narusily treba nejake zdeformovane vztahy v rodine, nebo aby clovek nabyl zkusenosti, ci se proste lepe prizpusobi ziti v takovych konkretnich podminkach..
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    CONTINUITY: ty ses ptal na pocit vlastně....

    Přijde mi, že v té komunitě s tím "normálním" jídlem panoval neustálej rozpor mezi těma duchovníma vizema a cílema a praktickým životem, jako by to byl problém spojit.

    Přišlo mi, jako by se tam 4 zakladatelé pořád jakoby podvědomě pokoušeli žít "obyčejnej život" ze svých rodných vesnic a dělalo jim potíže srovnat se s tím, že to v duchovní komunitě dost dobře nejde, tam těžko mít svou úhlednou zahrádku a perfektní kuchyň, když ti tam každej víkend přijede 50 těch "new age lidí" ;-D Život tam byl hodně určovanej představami těchhle lidí, jakej má být život, které si přinesli ze svého předchozího světa, například že slušnej člověk furt dře, přes den v práci, večer na baráku;)....a když se nad tím zamyslím, myslím že to s tím jídlem trochu souvisí. Těžko od základu měnit život bez změny jídla...

    A když potom přišli další lidi, hledající z měst, s jiným životním stylem a jinou představou o všem, začlo to dost nefungovat. Vlastně většina problémů, co jsme tam za mého pobytu společně probírali, byla o tomhle
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    CONTINUITY: Na druhou stranu, umím si představit, že pokud bude v komunitě nebo na semináři vyznáván nějaký ortodoxní stravovací extrém, taky to nebude ono.


    Super mi přišlo, jak to bylo teď na týdenním kurzu ashtanga jógy. Vařili nám tam dva kluci, jeden makrobiotik, jeden ex-makrobiotik, nyní umírněný s příklonem k ájurvédě ;-DD (není divu, chlapík byl od pohledu váta, a pro ty takový vývoj dává velmi smysl).

    To co vařili označili sami za "vyvážené veganství", bylo to moc dobrý :o), všichni se olizovali až za ušima, a to tam bylo dost lidí, kteří nevypadali, že by zatím s jídlem moc experimentovali....hodně výborně uvařených a ochucených celozrnných obilovin, luštěnin, zeleniny, všelijak vychytanýho tofu, seitanu, tempehu, oříšků, luxusní polívky, dezerty...vycházeli hodně z makrobio, ale v něčem "slevili"....a k tomu nám udělali 2 výborný přednášky, jak to všechno myslej :), a z toho makrobiokluka neustále padaly úžasný historický informace, co kdy kde lidi jedli a s čím to souvisí.....
    Dodávalo to tomu kurzu imho dimenzi, bez který byl úplně jinej, že jídlo bylo fakt čistý a kvalitní a přitom skvělý :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    BROZKEFF: Z té komunity, která už zanikla, jsem měla velice smíšené pocity, taky jsem ji po pár měsících opustila.

    Dělaly se tam aktivní meditace a terapie ve stylu Osha, což byly samy o sobě moc dobré věci a teprv teď s odstupem je asi oceňuju ještě víc, opravdu lidi osvobozují a pomáhají.

    Fyzická stránka života se ale moc neřešila. Když byly semináře, někdo na nich vařil kvalitní vegetariánskou kuchyni, ale to bylo spíš kvůli návštěvníkům, mimo semináře to byla běžná česká strava bez masa (většinou;) Nebyl tam moc prostor na vlastní tělesnou praxi a dokonce ani na osobní meditaci, obojí se moc nepodporovalo... Otázka vztahu k Zemi se taky neřešila.

    Přišlo mi to takový....jednostranný, úzce zaměřený, brzo jsem tomu přestala věřit....

    Připadá mi, že jednotlivé oblasti transformace od sebe nejdou oddělit, a dnes mě nejvíc oslovují ti, kdo mají aktivity opravdu celostní. Tj. dělají něco duchovně a transformačně zaměřeného, přitom je vidět, že naplno aktivně žijí ve svém těle, mají harmonickou životosprávu a taky harmonii a řád okolo sebe, a jejich aktivity se vztahují k Zemi a procesu na ní jako celku....a tomu taky odpovídají semináře a tak :)

    Přijde mi ale, že to jde tímhle směrem, alespoň na akcích, kam se dostávám. I přirozeným výběrem, protože tam, kde je věnována pozornost všem oblastem, to lépe funguje....
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: Dík za pohled.

    Zaujalo mě tohle:
    'v duchovní komunitě, kde se paradoxně jedlo výhradně "normální" jidlo.....ale to už teprve nevím proč bych dělala ;-D'


    Můžeš to trochu zkusit rozvést? Jaké pocity máš z lidí z této komunity v porovnání s asi jinou skupinou lidí z jiné duchovní komunity co znáš, kde se naopak na nějakou tu makrobiotiku/jiný systém "zdravého" stravování klade jiný důraz? Liší se nějak cesta a cíl duchovních praxí v těchto skupinách?
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    BROZKEFF: Myslím si, že u každého člověka je to trošku jinak, nakolik je pro něj zásadní to řešit, a souvisí to třeba i s tím, jaký má na tomhle světě tvoje duše plány. U některých je úplně jedno, kolik člověk vypije piva, vykouří tabáku nebo sní masa ;-D, u některých je něco z toho podstatnější, a někdo to musí řešit ještě jemněji. Platí obecné principy co jak člověka ovlivňuje, ale je na něm, co z toho je pro něj opravdu podstatné.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    BROZKEFF: Biokosmetika je právě ok.

    Přijde mi, že je to trochu otázka zvyku, jako s tím vším ostatním, jak už léta standardní věci nepoužívám, pokud použiju, hned se projeví vysušující a dráždivé vlastnosti těch chemikálí. Kdybych musela, dokázala bych si na to opatrně zase navyknout, prostě bych používala všeho supermálo....(už se stalo, v nouzi na novém zélandu)...ale nevidím důvod ;) Podobně to vnímám s potravinama, když chvíli nic standardního nejím a pak si něco hustějšího dám, chutná to divně a pak je z toho ještě divnějc. Teda, jak z čeho, samozřejmě něco je zvladatelnější, něco méně, už to mám dost zmapované
    Mám vyzkoušeno, že přivyknout zpátky lze, i to se mi stalo, např. v duchovní komunitě, kde se paradoxně jedlo výhradně "normální" jidlo.....ale to už teprve nevím proč bych dělala ;-D....jak můžu porovnat i v malém ty dva různé stavy těla a vědomí...

    nedávno jsem měla dobrej zážitek s tímto, když jsem byla vypsychlá z řízení, zastavila na benzínce a zbaštila standardní čokoládu ;-D....tedy, následující půlden spousta zajímavých pozorování ;), už jen to, jakej rozdíl byl mezi chutí bezprostředně v puse a stavem, co následoval už za 5 minut ;))....a od té doby si dobrůtky buď nakoupím předem nebo vůbec ;)))
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Jídlo z popelnic by třikrát nakrmilo svět | Česká pozice
    http://www.ceskapozice.cz/zahranici/svetove-udalosti/jidlo-z-popelnic-trikrat-nakrmilo-svet
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: No tak jestli máš nějakou extra sensitivní kůži, co nesnese i biokosmetiku, tak to je pak jasný, že si fakt dobře hlídáš co a jak. Já jsem asi opakem, resp. mi snad nic co jsem kdy pozřel, čím jsem se kdy napatlal, etc., nezpůsobilo nějaký okamžitě patrný projev - možná negativní účinky se kumulují postupně, ale tím, že není reakce silná a okamžitá, tak vlastně nemám od těla takovou zpětnou vazbu. Hypotéza 1 - tělo mi snese kdeco, Hypotéza 2 - tělo trpí, ale jsem k jeho volání hluchý. (Asi něco mezi.)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam