• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33 HANY33: jestli me neco udivuje tak je to terminologie kterou pouzivas. preskakujes od pokroucenejch definici jogy, pak k nejakymu magovi az k maharisimu. celkove pak pozoruju ruzny stupne zmateni (muj ucitel by rekl delusion :))), kdyz to rozeberu na tomhle prispevku [ HANY33 @ JÓGA ] :
    mysl, city a tělo samozřejmě jsou naší součástí, dokud jsme v hmotné lidské inkarnace - jak DOKUD? zadny jiny vteleni aktualne k dispozici nemas. pokud se ti povede se inkarnovat jako jinej typ bytosti, napriklad bez hmotnyho tela tak je to pro praxi nepouzitelny a pokud se ti povede neinkarnovat tak tim jak hmotny telo tak jemny tela koncej - takze jaky DOKUD?
    Lze si je ale Pozorovatelem v nás uvědomit a neztotožňovat se s nimi, tím je jakoby "oddělit" od tohoto našeho Pozorovatele - a oddelujes co od ceho? jak muze mit pozorovatel (mimochodem co to je? Purusa? Ahamkara? Boddhi?) zamer cokoliv od cehokoliv oddelovat?
    Toto vědomí ovšem není mysl. Mysl jsou pouze naše představy, obrazy. Vědomí toto vše jen pozoruje a nehodnotí. - nikoliv, mysl jsme rozebirali [ STQ @ JÓGA ] . to o cem pravdepodobne mluvis jako o vedomi bude Purusa - ten ale nic nepozoruje, neb je vse-pronijajici a vse-obsahujici a zadnou akci neprovadi.
    Tys to nikdy v meditaci nezažil, že tě to tak udivuje a nazýváš to bordelem? - jo zazil jsem prave spoustu veci a proto me udivuje, co tu pises.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SAGUS:
    Jinymi slovy prekrucujes to co rikaji ostatni, aby to jejich postoj vyznel absurdne a extremne

    A jeste jinymi slovy "doporucujes" milovat matrix, protoze ho stvoril nejaky velky Buh a clovek je jen cerv, ktery se musi povine radovat ze sveta nebo zivota, prestoze mnoho lidi objektivne zakousi jako utrpeni?
    A co kdyz budes drzy a dovolis si kritizivoat to bajecne stvoreni nebo dokonce ridit svuj zivot? Potresta te Buh?:-)

    Pravda je takova, ze nekteri by radi ukoncili to co nazyva nevedomost a utrpeni.

    A jaky vlastne Buh?
    Jestli za to muze nejaky Buh, tak treba neni Buh, ale mozna dabel.

    Kazdopadne nekteri neveri v tveho rozverneho velkeho Boha, od ktereho jsou lidi oddelen, ale jsou postoje, ze pokud takovy Buh je, jsme jim castecne mi sami.
    A nase vule muze byt jeho vule.
    Mozna mezi nami jsou Sivove, kteri radi ve sve moudrosti ukoncuji to, co rozjizdeji nezodpovedni brahmove. Ono pak muze vzniknout i neco noveho lepsiho.
    Ale stejne to vypada, ze nejlepsi je stejne to, co vzdy bylo je a bude,nezrozene a nevznikle
    A zase jsou nekteri, ktere nezajima kdo co rozjel, ale vidi zivot, a ze vidi, ze za utrpeni a stav v jakem jsou si mohou diky karme sami, ze utrpeni ma nejake priciny, a ze clovek ma svobodnou vuli takove priciny vytvaret ci nevytvaret nebo nicit.
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    Inymi slovami, nektori z vas by zrejme radi okamzite ukoncili to, co Buh v zachvate euforie a blazenosti rozjel :)) . Ja teda nemam tu drzost.
    VALOR
    VALOR --- ---
    KAREN: jo denně celozrnné pečivo. Jako přílohu běžně kuskus občas pohanka. Jáhlová nebo kukuřičná kaše taky jde. Co se týče kroupů tak k těm mám od dětství odpor ze zabíjačkové prdelačky. Tradiční česká kuchyně, která je třeba v původních kuchařkách M.D. Rettigové je podle mě mnohem zdravější než to co najdeš dneska v klasickejch hospodách. Třeba klasické polívky kde dneska dělají vývar tradičním způsobem? Málokde si dáš i česnečku z vývaru. Většinou tam hodí kostku masoxu. Všude jsou výpečky se zelím a KNEDLÍKY. (pro vegetáriána smažák) Po jáhlech, pohance atd. ani stopy. Nejsem typickej zastánce nelokálnosti, kterej by hltal jen indickou a asijskou kuchyni. Naopak. Miluju brambory. Není nad domácí cuketu nebo zeleninovej salát ze zahrádky s domácím kozým sýrem. Nadruhou stranu se snažím experimentovat. Nebojim se ani indických ostrých jídel. Shoyu bio je pro mě objev letošního roku je mnohem lepší než sojovka. Jaká je podle tebe u nás dostupná kombinace plodin a bylin, která nahradí zázvor?
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    HANY33: ja si zase myslim, ze ty dojdes k tomu co mam na mysli ja :).. trik je v tom rozvijet zivot, myslenky a ciny dal... byt naplno v tom, a zaroven byt nezaujaty. V tom je zen, tao, osviceni... nie v tom ze odstrihnes vse co se ti zrovna nelibi.. nevidis ten paradox? Ako mozes nezaujatym pozorovanim dosjt k tomu, ze neco je spatne? To je skoro ako bezpodminecna laska, verze "neco za neco" :D :D

    Ale pre mna za mna, trp si a utikej kam chces..
    KAREN
    KAREN --- ---
    VALOR: k ty "nelokalnosti" a ryzi - a jaky obiloviny nebo produkty z nich jidas? varis si jahly? kroupy? sama to neberu moc striktne (a uz ne tak striktne jako za "ortodoxnich" makrobiotickych casu - i kdyz tam se samozrejme pouzivaj exoticky plodiny jako ryze, rasy, sojovka, umeocet atd.), ale vzdycky mi prislo, ze zastanci "nelokalnosti" maj casto dost omezenej prehled o mistnich plodinach a jinejch zdrojich a pouzivaj z dostupnyho spektra jen nejakou vysec. zazvor je super, ale i tady je tu podle me dostupnejch dost plodin, bylin (a jejich kombinace), ktery maj podobnou funkci. verim, ze je mozny najit mistni plodiny a potraviny, ktery se dost krejou s nemistnima - bez nichz si to nektery lidi treba vubec nedokazou predstavit.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    HANY33: zeptam se te takhle - kdyz v lese vyroste mraveniste plne slozitych chodbicek, kdo ho navrhnul a postavil? jednotlivi mravenecci, nebo abstraktni organismus - mravenci kolonie? a neni nase vedomi jen neco podobneho?
    libi se mi to : "My" jsme naše vědomí viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Emergence
    HANY33
    HANY33 --- ---
    SAGUS: Nechci ze sebe dělat moudrého a zkušeného :) ale myslím si, že k tomu časem dojdeš. Pokud budeš analyzovat co ti způsobuje trápení, tak jsou to převážně myšlenky, a hlavně myšlenky na minulost (bolestné vzpomínky) nebo myšlenky na budoucnost (naděje, obavy co bude).

    Pokud pozoruji nějaký objekt a začnu nad ním příliš přemýšlet a rozvíjím další myšlenky o něm, taky mě to nenechává v klidu. Lépe je vše nezaujatě pozorovat a nemít s ničím nic společného, neztotožňovat se s objekty mysli. Na ničem nelpět. Netvrdím, že to je snadné a já sám vyvíjím úsilí takto konat.

    A konečně, je super prožívat zážitky díky hmotnému tělu, radovat se ze všeho, pokud je člověk zdravý, jakmile však příjde nemoc, stáří, bolest, už to taková radost z tělesnosti není, takže ono to je pro tebe zatím pochopitelné, nemít touhu se zbavit těla a příjemných myšlenek. Ale ze zkušenosti vlastní a jiných lidí vím, že život je v převážné většině utrpení. A utrpení způsobuje tělo, mysl a emoce.
    VALOR
    VALOR --- ---
    INK_FLO: na webu najdeš i články, které tvrdí opak. ;)
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: jestli narážíš na to, že by lidé měli jíst jen lokální potraviny tzn. nepoužívat v kuchyni zázvor, pepř,chilli, rýži, italská rajčata, pomeranče, banány atd. Tak rozumím ekologickému pohledu na věc a v zásadě s ním souhlasím. Náklady na dovoz jsou drahé. Každý, ale nemá možnost si vypěstovat vlastní zeleninu a ovoce a čas na to aby si je zpracoval a uchoval na zimní měsíce. Co se týče toho, že je pro čechy dobré jíst jen to co se vypěstuje na našem území z hlediska zdraví. Tu teorii znám a nesouhlasím s ní. Rýže je ideální zdroj karbohydrátů. Z mojí vlastní zkušenosti je její konzumace zdraví prospěšná, stejně jako konzumace čerstvého nebo sušeného zázvoru a některých druhů exotických koření. Daleko více mi sedí Ájurvédký pohled výživu, že lidé se dělí podle tří dóš a jejich kombinací. Pro každého je vhodná strava složená z jiných potravin a jiného koření. Ochlazující nebo zahřívací podle jeho typu. Stejně jako podle typu spíše sladké, hořké a nebo trpké chuťi.
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    HANY33: chcel som tym povedat nieco trochu ine, ale lepsie uz to asi nedokazem. Neviem ako ty, ale ked ja nezaujate pozorujem svoju mysel a telo, prestavam mat tuzbu sa ich zbavit - to je tiez nezaujatost, brat veci tak jak su. Akonahle tuzis po nejakom vyslobodeni sa sam od seba, tak uz je to hodne zaujaty postoj, touha po necem, co nakoniec aj tak zistis ze vubec neni zapotrebi.
    HANY33
    HANY33 --- ---
    SAGUS: "My" jsme naše vědomí, poslední Svědek všeho, ten, kdo si vše uvědomuje. Polož si otázku: "Komu se objevují tyto myšlenky? Kdo si je uvědomuje? Kdo má tento pocit atd."
    Už mág František Bardon doporučuje ve své Bráně, abychom si uvědomovali a jen nezaujatě pozorovali své myšlenky, nemusíme ani chodit daleko k Maharshimu a átmavičáře.
    Hlavně se domnívám, že je to snadné docílit a uvědomit si tohoto Pozorovatele v nás, pokud tomu člověk věnuje čas a úsilí v meditaci.
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: K té japonské kuchyni můžeš použít český ryby, rejže je všude dost, sojovky a zázvoru díky našim Vietnamským spoluobčanům taky. Někde jsem slyšel že evropanům chybí enzym na snadné trávení té mořské řasy. Nevím co je na tom pravda. Jako inspirace je japonská kuchyně ideální. (tím nemyslím jen sushi). K té české kuchyni. Co je podle tebe typický český jídlo?
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    HANY33: jedna vec je zazitok a druha jeho aplikacia. To telo a mysel sa ti tu na zemi este zide, ked raz budes chciet tu bozskost projevit.

    Ked hovoris ze mysl jsou len nase predstavy a obrazy.. koho tym vlastne myslis? :) Kto sme my?
    HANY33
    HANY33 --- ---
    STQ: Je to úplně jednoduché :) mysl, city a tělo samozřejmě jsou naší součástí, dokud jsme v hmotné lidské inkarnaci.
    Lze si je ale Pozorovatelem v nás uvědomit a neztotožňovat se s nimi, tím je jakoby "oddělit" od tohoto našeho Pozorovatele - vědomí, posledního Svědka, který si toto vše uvědomuje.
    Toto vědomí ovšem není mysl. Mysl jsou pouze naše představy, obrazy. Vědomí toto vše jen pozoruje a nehodnotí.
    Tys to nikdy v meditaci nezažil, že tě to tak udivuje a nazýváš to bordelem?
    STQ
    STQ --- ---
    JUNIPETRUS: to ani v nejmensim a nikde to netvrdim. ale jak si predstavujes takovou praxi bez tela a bez mysli??
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    STQ: a ty si myslis, ze ve svym tele budes naveky?
    STQ
    STQ --- ---
    URZA: amen :)
    URZA
    URZA --- ---
    STQ: Jo přesně tak. Dokonce oproti tomu co se obvykle udává, tak v jogasutrach je slovo yoga použito spíše ve významu rozpojení, nikoliv spojení nebo splynutí.


    Vyasa, the primary and most important commentator (whose commentary is almost as canonical as Patanjali's primary text), then proceeds to discuss yoga, the second word in this sutra ... [he] traces the etymology of yoga to one of the meanings of the root yuj, to contemplate, which, he points out, is the correct etymology here. The more established etymology from the perspective of modern historical linguistics is, of course, derived from the same Indo-European root as the English word "yoke". Yoga can thus mean that which joins, that is, unites one with the Absolute Truth, and while this translation of the term is popularly found (and may be apt in other context, such as the Gita), it is best avoided in the context of Yoga Sutras, since, as was pointed out, the goal of yoga is not to join, but the opposite: to unjoin, that is, to disconnect purusa from prakrti. If the term is to mean "yoke" it entails yoking the mind on and object of concentration whithou deviation.

    -- Yoga Sutras of Patanjali with insights from the traditional commentators
    -- Edwin F. Bryant

    jinak Edwin je můj učitel jogove filosofie a jeho knihu vřele doporučuji, mě po tom konečně začaly sutry připadat logické a dávat smysl, dokáže to velmi lucidně vysvětlit a vnést do tématiky jasno :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam