REDGUY: zapomněl si na ten Archeopteryx :) ten se blíží k tomu, co plánuju, i s elektrickými motory o velmi malém výkonu stoupá 1 m/s... ano, budu o něco těžší, těch 32 kg (nezmiňoval jsem 40 kg, dokonce?) panelů je znát (ale i dnešní solární letadla mají baterie, které něco váží... ~32 kg lithium polymer baterií zajistí asi 6-8 kWh, tzn.je to prostě jen alternativa k prodlužování doletu elektrického letadla pomocí baterií)
"překonat rekord českého Phoenixe" není nijak nereálný cíl, protože ten prototyp se potýká se nedostatečnou kapacitou baterií a je to celkově stavěné na vyšší rychlosti, než o kterých uvažuju. jednoduše doletím o trochu dál, ale poletím 4x tak dlouho... a to je pro spoustu amatérských pilotů možná nezajímavé...
až na (záměrné?) mlžení (rekord který jsem zmínil, je jen lokální český, daleko spíš než ze závodního kluzáku bych vyšel z nějaké ultralight tříkolky, nejspíš) si to shrnul hezky: ano, rád bych cca do pěti let s něčím solárně létal, nehodlám na tom prodělat kalhoty, bude to nízkorozpočtové, jednoduché. Že by to mělo být možné se zmínil mj... konstruktér toho Phoenixe, který cílí na poněkud více high-end trh - potvrdil mi v mailu, že "zesolárnění" lehkého pomalého letadla by bylo vlastně jednodušší, než u rychlejšího stroje který potřebuje větší výkon.