REDGUY: ok, tak ta chybějící 3. ze 3 "otázek" - ne, akumulace energie není vyřešená o nic lépe, než křídla s dvěstěmetrovým rozpětím.
co se čisté elektřiny týče, tak prakticky cokoliv nad cca 250Wh/h je ve fázi laboratorních prototypů a nejčastější zádrhel je, že to zvládne nízký počet cyklů (nebo to je postavené na nějakém současném unobtainiu, např. grafénu... budoucnost obecně patří unobtainiu, což dobře věděl nejen režisér Cameron a Divadlo Járy Cimrmana, ale už třeba nacisté, snažící se nahromadit těžkou vodu jen tak pro strýčka Příhodu, aniž by pořádně věděli co a jak s ní potřebují udělat...)
co se vodíkové ekonomiky týče, UTFG: celková účinnost je kolem 9%, takže možná budeš souhlasit, že elektřinou z pozemních FV panelů se vždy vyplatí přiživovat ledničky, mrazničky, pračky, apod., než z nich vyrábět pracně vodík, vodík je navíc obtížně skladovatelný, na celé planetě není dost platiny pro potřebné množství palivových článků (takže takto postavíš tak max. pár elektrovrtulových business cruiserů pro elitu) a spalovací motory na vodík nejsou sranda (už první Graf Zeppelin měl létat na ventilovaný vodík, prosakující z vnitřních balonetů do vnější konstrukce vzducholodi: kupodivu, ani technicky zdatní Němci tuhle vysokou technologii nezvládli, takže nejprve létali na svítiplyn, protože má cca stejnou hustotu jako vzduch - a později na diesel - při současné kondenzaci vody z výfukových plynů a její recyklaci coby balastu). a rád bych podotkl, že spoustu vysoké technologie, kterou už třeba sto let očekáváme, ale
nezvládli jí ani Němci -myšleno během obou válek a období mezi nimi - docela často dodnes nemáme (nebo ne ve fázi sériové výroby - prostě si někdo někde patentoval prototyp a sedí na něm)
ok, vodíkový spalovací motor sice máme
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_internal_combustion_engine_vehicle - ale z nějakého důvodu na něj sportovní letadla pořád nelétají. Máme i vodíková letadla na různých principech -
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen-powered_aircraft - podle mě to nikdy nebude ekonomicky životaschopné, ale ok, když tomu fandíš, tak proč si nezaložíš vlastní klub o vodíkové ekonomice, místo abys trolloval tady? určitě má svoje pro a proti, budiž ... solární letadla taky. (když nic jiného, tak létají rychleji, než ucházející horkovzdušný balón). nevidím důvod sabotovat z debatu na nějaké téma jen kvůli osobním antipatiím (což je ale přesně to, co ty i další předvádíte celá léta... a hlavně, to je nejvtipnější, nikdy neopomenete zdůraznit, že ať už se objeví argument sebelepší, tak na těch osobních antipatiích to stejně nic nezmění)
sice můžeme předpokládat, že cena energie z elektrické zásuvky se bude limitně blížit nule (pokud tou elektřinou přestaneme svítit na debillboardy a pohánět s ní počítače vykoksovanejm kravaťáckejm manažérům v jejich klimatizovanejch kanclech a nebo po práci v posilovnách, tak určitě... toto možná zajistí Bitcoin, který ale tu elektřinu zase spolehlivě vyplýtvá jinak :-)))
každopádně, ačkoliv můj vztah k moderní civilizaci není zrovna přátelský, tak chci využít jejích vlastních prostředků k tomu, abych před touto civilizací utekl... v čemž sem se podle mě dostal dál, než ledaskdo jiný, v rámci tohoto útěku jsem se dokonce pokusil stát islámským ekoteroristou
http://teckacz.cz/archive/suntrip2015/IMG_20150712_173601.jpg (stany v pozadí jsou nejspíš uprchlíci ze Sýrii, ale to jsem v tom červenci ještě nevěděl, nebo ne najisto)