REDGUY: postavím model, zvětším.
samozřejmě, že čísla jsou vycucany z prstu: jenže, jestliže vím, že closed wing křídlo může mít účinnost až 130% obyčejného křídla, a že existují obyčejná křídla (včetně celých letadel) s klouzavostí až 60:1 (celkem běžně pak u větroňů mezi 20:1 a 30:1) a jestliže vím, že to co na to potřebuju, je v podstatě hlavně dostatečná štíhlost křídla (aby to křídlo přitom zůstalo mechanicky stabilní)... tak jediné, co je potřeba, je iterovat mezi různými parametry, a najít kompromis mezi tvarem, který je příliš "párátkovitý" a takovým, který má požadované mechanické parametry.
v praxi to vidím na několik modelů v měřítku tak 1:4, na kterých bych vyzkoušel, jak se to chová. a tím myslím model závěsného kluzáku:
rc hang glider Moyes Litespeed 1/4 scale
https://www.youtube.com/watch?v=9InAqS2wPoA