• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    KEIKIN: Tak popravde o to jde maly pocet deti na jednoho pedagoga,aby se jim mohl venovat kazdemu co nejvice .
    nikdy nebudou tak dobre vysledky v sebelepsi skole se sebelepsim pedagogem,kdyz bude mit na sobe 30 deti ,proste to technicky nemuze jit aby se vsem plne venoval ,ackoli by sebevic chtel.
    (Ma domnenka....pokud to nekde dokazou/dokazali,rada bych o tom vedela )
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    KEIKIN: my tady mame v okoli tri montessori skolky a v jedne usiluji o spolupraci s mestskou casti praha 4 a nekolik mist ve skolce by melo byt dotovanych pro deti ze socialne slabsich rodin nebo z detskych domovu.

    ale v globalu mas asi pravdu, ze si to nemuze dovolit mnoho lidi.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    BERENIKEE: jj jako mi je jasné, že to de. Asi to je omezené i počtem dětí ve třídě, či počtem učitelů na dítě. Těžko by jedna učitelka zvládla třeba 20 dětí jak v normální školce.
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    KEIKIN: Napriklad v tom rozhovoru viz niz mluvi o problemovych detech:prijdou,pozorujou,nikdo je do niceho nenuti,ukazou jim ze jsou tam s nim a pro nej....vysledek ,po nejake dobe se sam zapoji.Myslim,ze podobne by to bylo napr i s detmi ,ktere prijdou trosku s "divocejsiho"prodtredi.
    Ale co jsem tak slysela,vetsinou se snazi zapojit i rodice.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    YMLADRIS: zvláštní na těch říkadlech je to, že si vybavuješ vzpomínky z dětství a úryvky říkadel, co ti předávali (pra)rodiče.
    BERENIKEE: když tak nad tím přemýšlím, tak ty montessori školičky jsou vlastně výběrové. Většinou tam chodí děti "zajištěných" rodičů u kterých se předpokládá jistá míra výchovy v rodině. Představ si , že by do té třídy naběhlo 6 cikáňat (bez rasového podtextu) nebo 6 dětí typu "živel". Myslím, že ty učitelky by asi nestíhaly.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CHIMERA: mam za to ze se empiricky vi, ze bilingvinni deti mluvi pozdeji, je to pro ne nejak obtiznejsi pobrat. takze z tveho pripadu zaver nedelam :)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YMLADRIS: mluvit na něj je naprosto nahovišo.
    já na oba kluky mluvím od narození a moc moc moc, pořád.
    starší v roce plynule hovořil, vymýšlel pohádky a plkal furt.
    mladšímu je 22 měsíců a kromě pár slov nic nevyplodí.
    při úplně stejném přístupu! už mám hubu udranou a nic... :-D
    ve školce se učí i různé říkanky spojené s tanečky, ale vždycky umí jen to první slovo...
    takže traika znamená, že mám zpívat travička zelená, to je moje potěšení, a on u toho tancuje...
    můj závěr: mluvit na dítě je k prdu. pokud je mluvivé, začne i samo. nemluvivé začne pozdě i přes veškerou rodičovskou snahu.
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    A kdo mate ucet na fb,doporucuju ke sledovani tuto skolku(je teda v Praze),nevim jaka je ze zkusenosti,ale pekne dokumentuji aktivity,ktere tam s prcky delaji


    https://www.facebook.com/Marche.Montessori
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    RACHEL:
    koukam, ty deti jsou vsechny stejny... :)
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    YMLADRIS: Nevim presne vyznam rikadel,ale sama si myslim,ze jde hlavne o rytmus hlasu a verse,deti(uz v deloze)maji radi hudbu a rytmus jako takovy.
    Plus rikadla nebo pisnicky usnadni propojeni s ruznymi cinnostmi a denni dobou(konkretni rikadlo pri konkretni cinnosti)dite se na ne vic soustredi,cimz muzou byt pro nej zajimavejsi.

    Ale jak rikam je to ma predstava,ani nevim jak se k rikadlum stavi Montessori ,ci jiny moderni pedagogicky smer s respektem k detem.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN: tady jsem to proklikla na Rikadla pro nejmensi (to uz neni avizovano vylozene jako montessori) a chtela bych se trochu asociativne oslim mustkem zeptat, zda nekdo rozumite roli rikadel v rozvoji mimina :) mineno, zadna rikadla mu nerikam, ale na druhou stranu bych chtela aby co nejdrive mluvil. Myslite ze rikadla - urcity typ radu - maji nejaky vliv na rozvoj jazyka, nebo je to proste jen takova mila aktivita

    pripadne diky
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BERENIKEE: to jsou presne ty veci, ktery by byly super, kdyz by nejaky moudry pedagog autoritativne odpovedel - napr. jestli kazde dite ocenuje rad, nebo je to jen montessori predstava

    Jinak u nas je to podobne, napr. poradek nic moc, jsem zvedava zda se mi podari nejaky vytvorit a prosadit. A udrzovat.
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    KEIKIN: V clanku to vyjadrila krasne do sesti let je clovek hotovy,takze si myslim,ze ze zdraveho radu muze mit radost i 4,5lete ditko,ale zkusenost nemam.

    Take mam pocit,ze jsme rodice,co sami rad poradne nemaji,ale dite beru jako ucitele,tozn. Ze toto se mohu naucit s nim,(alespon se o to snazit.)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    RACHEL: no právě moje děcko nechce řád přijímat. v jeslích bez potíží, ale doma si to vynahrazuje tím spíš... jakože: domóoov, konečně pohov :)
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    KEIKIN: a co teprve, když člověk zjistí, že je chaotická a neuspořádaná učtielka v montessori školce, která dělá dvacet věcí najednou a je permanentně ve stresu. ještě že jsem to zjistila zavčasu.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    CHIMERA: ale tak je asi rozdíl u tebe stereotyp a řád pro dvouleté dítě, aby se v tom velkém světě neztratilo...

    že v poledne je oběd, že po záchodě se myjou ruce, že v noci se spí, že nádobí se dává do dřezu, že vím, kde najdu lžíci... já to chápu takhle, ten řád. to je dané a to čím naplníš den mezi spaním a jídlem je na tobě. nemusíš chodit každý den stenou trasu na procházku a nemusíš každý den jíst to samé.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    CHIMERA: nj my sme takový v podstatě. Ale přináší to sebou problémy. Zvláštní je, že třeba mně konkrétně naši v jakéms takéms řádu vychovávali...:-) Ne že bych chtěl najednou vše změnit, ale některé principy se mi celkem líbí. Bohužel třeba já s dětmi trávím spíše až odpolední čas (krom víkendů), takže ono je to i kompromisu obou rodičů.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    KEIKIN: tyhle povídačky o řádu mě vždycky pobaví :-D
    ono totiž není pravda, že každé dítě potřebuje řád a jinak se cítí ztracené a úzkostné.
    já to měla (a mám) obráceně. když se některé činnosti furt opakují, je to pořád stejné a dokola, tak normálně psychicky zdechnu.
    nenáviděla jsem třeba období, kdy jsem furt kojila a přebalovala. to je na hlavu - pořád dokola, všecko má řád a je to na pikachu.
    ať žije chaos a bordel! :-D
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Andílek Montessori školka a škola v pořadu Supermáma na TV Pětka - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=JAfXCFFDvYw
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Trošku sem zabrouzdal na nšel jsem pár instruktážních videí:
    Montessori videa
    http://www.rodina.cz/scripts/k.asp?rubrika=montessori_v&pg=1&sort=0
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam