• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: ja se vubec nerozciluju, ale zajimalo by me, proc ti ta pasaz prijde tak odporna
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Nerozčiluj se. ;)

    NECECH: Na tomhle textu je vskutku odporná tato pasáž:
    dokladam sva tvrzeni dalsim - z meho pohledu povedenym - dilem
    :P
    NECECH
    NECECH --- ---
    a dokladam sva tvrzeni dalsim - z meho pohledu povedenym - dilem z roku 2005:

    blablabla říkám
    v jarním slunci nesmyslně
    říkám blablabla
    NECECH
    NECECH --- ---
    SONA1: To je velmi smutne, ze clovek s diplomem z cestiny (ktery ostatne mam taky) ma takove xenofobni nazory.

    Picasso rikal, ze se cely zivot ucil malovat jako dite. V dusledku tohle znamena, ze kazdy detsky obraz ma v sobe trochu toho Picassa. Jenze nejsme zvykli veci takhle vnimat. Ja jsem za absolutni pravopisnou toleranci v poezii. Ne kvuli sobe. Kvuli lidem jako ty.
    SONA1
    SONA1 --- ---
    NECECH: Slovíčkaříš.

    Ano, ad absurdum vzato umí češtinu nejlépe pánbu a i Alexandr Stich blahé paměti na tuto otázku odpověděl, že si troufá tvrdit, že ji snad ovládá. A to byl nějaký bohemistický kalibr. Ale nástroj, který používáš málo a navíc v při jeho používání děláš elementární chyby, ti přece nemůže sloužit k vytvoření něčeho pořádného.

    Já taky umím zadrnkat Pro Elišku, ale nenapadlo by mě komponovat klavírní koncerty.

    Ptáš-li se mě, tak jestli něco podle svého mínění umím velmi slušně, je to čeština. Mám z ní diplom a šest let mě živí, takže si to snad můžu dovolit říct. A je to taky jediný nástroj, který bych si teoreticky dovolila použít k jakékoli tvorbě, za kterou bych nechtěla sklidit jízlivé poznámky.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: I když ji vidíš...
    NECECH
    NECECH --- ---
    SONA1: a ty si myslis, ze jazyk lze perfektne ovladat resp. ze ty perfektne ovladas cestinu?
    SONA1
    SONA1 --- ---
    NECECH: Proč tedy nepíšeš v jazyce, který ovládáš líp? Používat k tvorbě nástroj, který pefektně neovládám, nemůže přece z logiky věci přinést valných výsledků...
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIONOR: diky za opravu, ja se o neco jako vlastni dokonalost nesnazim, pripada mi to nejak narcisticke, ale vis, ja pisu texty ve ctyrech jazycich a nekdy se stava, ze neco popletu, zvlast v cestine, kterou pouzivam pomerne malo

    TOMASZ: ten patos tam opravdu pusobi strasne, kdyz nevidis tu ironii
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Zkoušela jsem několik variant a tato mi (v onu chvíli) přišla nejlepší. Ale původně to bylo psáno jako samostatná strofa. Možná to ještě upravím.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: mam v umyslu napsat manifest pro zruseni ceskeho pravopisu (prinejmensim v poezii)

    O něco podobného se už v historii pokoušeli jiní. A kupodivu se to ujalo. Mám ale vážně strach zmiňovat tady podrobnosti, protože lidé uvažující jako Ty mají tendenci se toho chytit a opilí technickou dokonalostí svého tvoření produkují pak příšerné věci, které nemají nic společného s původní myšlenkou, jedině s její totální dehonestací.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: Přemýšlím: nemohl by název být trojverším - samostatným?
    Pro mne je to celý příběh.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Já Ti nevím.
    Spousta mluvení, vykreslování, přílišného vysvětlování --- k závěrečnému nápadu bylo pro mne tentokrát těžké se pročíst.
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    .



    kousek tvojí duše
    jako z láhve střep
    zůstal mi pod kůží
    asi napořád

    do tý stejný řeky
    dvakrát jsem si dřep
    dvakrát už jsem skočil
    na ten samej lep

    nejsme si holka souzený
    karty jsou jinak rozdaný
    na šťastnej konec
    se kouknem někdy v kině

    nejsme si holka souzený
    je to psaný v kartách i na nebi
    ve dlani žolík se ošklivě zašklebí
    zase jsme prohráli zase jsme na mizině


    .
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Kromě již zmíněného obsahuje tenhle text falešný patos, a to je zlé. Působí poněkud komicky, takový moralizující povzdech nějakého rozumbrady. Ne, není to dobrá báseň, to zcela určitě, bez ohledu na to, kolik chápavých čtenářů si našla, či ještě najde.

    Neštěstí špatných básní je v tom, že neříkají nic, než co je napsáno, neštěstí špatných obrazů je v tom, že v nich není nic, než co je na nich namalováno.
    -- Jindřich Chalupecký


    A volů jsem už našel dost, než abych potřeboval hledat další... ;)
    NECECH
    NECECH --- ---
    FIN: serte na pravopis, hlavně buďte originální a nezávislí - pochopil jsi muj nazor dobre a krasne jsi ho zformuloval, diky

    FIN: nase debata zacala v roce 2005 nebo 2006, kdy jsem mimo jiné napsal naslednou basen

    odchod

    okupace skončila
    nepřítel se stahuje
    a zanechává zpustošenou
    krajinu, zem naších předků

    jenž si vážili hodnoty
    psaného slova
    a génií tvořivých -
    ubohá to generace

    neměli psací stroje
    internet, ani kino
    jen příběhy vyprávěné
    a poezií


    myslim si dodnes, ze tato basen je dobra (a predpokladam, ze ty si dodnes myslis opak)

    nektere me veci ze zmineneho obdobi si nasli chapave ctenare az dnes (o sest let pozdeji), takze zpetne videno bych zacinajicim spisovatelum velmi doporucil, aby nic nevyhazovali resp. nesmazali, cas ukaze pravou hodnotu

    FIN: mam v umyslu napsat manifest pro zruseni ceskeho pravopisu (prinejmensim v poezii) a musim se priznat v tom, ze nase dosavadni i dnesni debata me v tomto ohledu velmi inspiruje, diky

    TOMASZ: zrejme mas potrebu hledat vola :-)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ: Já za to nemůžu. Jsem jako houba. Nasávám, co čtu. To pak reaguje. A poslední verš se mi nezkopíroval.

    ve třetím podlaží

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    RICARDERON: Richarde, Ty máš dnes obzvlášť blbou náladu a chceš se o ni podělit, co? ;)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Pondělní ráno je
    obezní sousedka
    v teplácích půlících hýždě
    s hadrem na zšeřelém schodišti

    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Noc je ušák
    napasovaný do okna
    ve třetím podlaží



    I.

    odsud mohu jen tušit město
    talíř s modrým proužkem
    u okraje

    a lidé jako vyschlý hrách
    za hrany zaseknutý
    v jeho prasklinách




    II.

    někdy se nechám přijmout
    mezi opěradla

    sytím možnost návratu
    ze strachu
    abych nepřepadla
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam