LONESTAR: no nemyslím, že v první fázi ledovky si na silnice trouflo o moc víc aut, než bicyklů. tramvaje stále kvůli námraze pokud vím první den ve své stoleté historii. pokud se neukáže, že šlo o nějaké globální rampouchování, tak šlo o epizodu ještě trochu méně významnou, než byly povodně v roce 2002, které zaplavily metro.
no ale takový průlom v bateriích by taky nebyl od věci... protože rekuperace hraje u MHD daleko větší roli, než u osobních aut, možná celá evoluce osobních aut v ekonomice vůbec souvisí hlavně s tím, že spalovací motory neuměly rekuperaci a časté rozjíždění a brždění offsetovalo úspory z rozsahu... pokud se opravdu běžně rozšíří baterie lithum-síra, tak zejména u elektrobusů by to mohlo znamenat průlom v dojezdu, přidej na střechu (klidně 20+ m2) solární panely a máš MHD v létě bezpalivové, v zimě se zastávkama v dobíjecích stanicích (ale pravděpodobně neovlivněné rampochy)
města jsou každopádně tisíciletá hra s úsporami z rozsahu v ekonomice (a taky s managementem rizika) a s tím jak technologie přicházejí a odcházejí, tak tyto úspory z rozsahu začínají a zase přestávají hrát roli na trhu.
spíš bych se zamyslel nad tím, kolik procent lidí asi mohlo v době výpadku tramvají prohlásit, že si berou "home office" (mobily, internet).... vezmi si třeba takové supermarkety: nedorazí pár pokladních do práce? žádná křeč, prostě se udělají trochu fronty u samoobslužných pokladen.. a ani to ne, protože prostě nedorazilo ani pár zákazníků, kteří místo toho udělají za týden trochu větší nákup..
nějaké jednodenní až týdenní výpadky v dopravě se neprojeví prakticky vůbec: město je samo o sobě taková "baterie" (ne náhodou podstatou "kapitalismu" je "akumulace kapitálu" - a to jsou všechna aktiva, i zásoby na skladě všeho druhu, apod.). samozřejmě výpadky v řády měsíců by se projevily hodně a musely by začít změny.