• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Quake 4 (2005) / X360 / 12,5 hodiny / #dohrano

    Kdysi jsem se rozhodl, že dohraju všechny hry od id Software. No, ještě mi jich pár zbývá, ale čtvrtý Quake byl rest, který jsem za sebou táhnul hezkých pár let. Podle backlogu jsem ho totiž začal hrát už v roce 2021, ale pamatuju si, že pak mi v Xboxu odešel disk a nějakou dobu trvalo, než jsem ho dal zase dohromady. Mezitím můj zájem o Q4 nějak ustoupil do pozadí, částečně taky proto, že mě ta hra už na začátku vlastně moc nezaujala... Ale dohrávat se musí! :-) Takže jsem zatnul zuby a pustil se do toho.

    Nevím přesně, v čem je vlastně problém, ale ani během dalšího hraní mě Q4 nedokázal ničím chytit. Prostě jsem se vůbec nebavil. Jedničku a dvojku zbožňuju, i tu trojku jsem si párkrát zahrál, i když tenhle typ her jinak moc nemusím (ale Arenu tehdy museli hrát všichni, tak to prostě bylo). No ale ta čtyřka... Možná to je tím, jak většinu času ve hře zabere doprovázení někoho někam, případně setkávání se s dalšími členy výsadku a společná akce - a já jsem radši na všechno sólo. Proto se mi mnohem víc líbil třeba Doom 3 nebo i Wolfenstein z roku 2009, které zmiňuju proto, že běží na stejném enginu. Q4 tedy vypadá podobně, id Tech 4 má takové ty specifické "tvrdé" stíny a vnitřní prostory v něm vypadají fantasticky, horší je to ovšem venku... Ale tam se naštěstí v Q4 podíváme jen na pár minut. Jinak je to klasický interiérový koridor (což mi samo o sobě nevadí).

    Verze pro Xbox 360 je vlastně dost děsná. Ona to byla jedna z launchových her (to už brzo bude dvacet let... jako fakt?) a je to na ní dost znát. Ze všeho nejhorší jsou loadingy - načtení uložené pozice trvá kolem 40 sekund a to je vážně nesnesitelné. Minimálně hodinu z celkového odehraného času jsem strávil načítáním pozic :-D Další problém jsou framedropy: když se v nějakém komplikovaněji osvětleném prostoru sejde víc Stroggů s plamenometem, nějaká pára ze stěn a třeba jiskry ze stropu, tak je z toho opravdu slideshow. Hraní prostě není úplně komfortní, ale co už.

    A proč jsem to teda hrál zrovna na X360? Protože k jednomu vydání Q4 se přidával bonusový disk s nějakým video contentem a hlavně s povedeným portem Quake II, kvůli kterému jsem si vlastně Q4 koupil. A tak když už jsem ho teda měl... No, asi jsem měl hrát spíš na PC :-) Mimochodem ale k tomu Q2: "This is a direct port of the original game, with some graphical improvements. The port allows for System Link play for up to sixteen players, split-screen for four players, and cooperative play in single-player for up to sixteen players or four players with split-screen alone." Můžu říct, že až do loňského Enhanced vydání byla tohle nejlepší verze Q2, jakou jsem hrál. Rozhodně to teda je lepší zábava než Q4.





    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    LOVE_DALI: Je to mix US/Evropa/Japonsko - vanilla auta jsou nelicencovaný, takže mají smyšlený jména a generický motory. Auta z DLC jsou už licenční, takže reálný jméno i custom motor.

    Na vanilkový auta se můžeš mrknout tady
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    KAOZZ: To vypadá většinou na americký auta, co? :/
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    KAOZZ: ačkoliv se v autech rád nevrtám, tak v CMS 2018 jsem utopil spoustu hodin. Je to strangely relaxing.
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    Car Mechanic Simulator 2021 / Steam /102h / #dohrano

    Už před pár lety jsem si dost krutě uletěl na CMS 2018 (skoro 400 hodin) a teď jsem si naivně nainstaloval CMS 2021 s tím, že smontuju jedno dvě auta, zatímco si budu rozmýšlet, co si zahrát. No dopadlo to skoro jako minule. Nicméně narozdíl od předešlého dílu má ten aktuální naštěstí udělatelné achievementy (tedy za dobu kratší než 3000 hodin), tak jsem se zařekl, že jakmile mi dingne poslední, tak jdu od toho. Což se stalo právě před chvílí. Škoda, že jsem mezitím nějak zapomněl vymýšlet, co si teda vlastně zahraju.

    Ohledně technické stránky snad jen to, že ve 4k rozlišení to smaží grafiku podstatně hůř než Furmark (Sapphire AMD Radeon™ PULSE RX 6800 XT - ventilátory do 10 sekund po spuštění na 100%, teplota přes 100 stupňů), k čemuž nevidím žádný objektivní důvod. Proto jsem snížil rozlišení na 1440p, kde naopak grafika víceméně chrápe. Nevím, co si o tom mám myslet. Hráno na Linuxu přes Proton, bez jakýchkoliv dalších problémů. Potíže s grafikou v UHD byly naprosto stejné i ve Windows, takže Linuxem to nebylo. Ohledně hry - pokud se rádi vrtáte nebo byste se rádi vrtali v autech, nic lepšího asi na herním trhu nenajdete.

    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jagged Alliance 3 / 79h 41m / PC / #Dohrano

    Doufam ze bude JA4, protoze vetsina obtiznosti byla zabavna a povedlo se ozivit ztraceny zazitek.

    Nechci produkovat nostalgii, tak strucne:
    + Jedna z lepsich her co ozivuji obtizne single player hry. Navic nabizi moznosti na zacatku, jak si to upravit.
    + Porad stejne sikovne a neboji se bugu a rozbitych strategii.
    + Delka, postavy, lokace.

    - Prilis ocividne bugy, ktere by clovek neocekaval za plnou cenu. (Napriklad: Loading screen overlay se musi odklepnout mysi, ale pohyb, klavesy bezi na pozadi.)
    - Real time stealth je prilis nesmyslny.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Doors - paradox / 23h / PC / #dohrano

    Prijemna puzzle hra, kde naplni je projít dveřmi. Každý level (dveře) jsou na jiné téma. Hledáte hejblátka, otáčíte udělátka, luštíte problemátka. Vystřídala se mi u toho celá rodina i s tou nejmenší na klíně. Sosnul jsem to nekde na Epicu, kde k tomu byly i pridavky takze bratru nejakych 50-60 dvěří. Doporučuji

    TOFI
    TOFI --- ---
    Happy Game / ~3 hod / Steam PC / #dohrano

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    JUNGLER: Stále věřím že na PC přijde ;) já teď prakticky dojel znovu Elden Ring... jsem u posledního bosse a čekám na DLC..
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    NARKOTIX: já skončil u takovýho toho hnusnýho pavoučího bosse. Načež jsem poslal PS4 do světa. No a teď bych si to taky rád dal znova. Vypadá to ale, že zrovna Bloodborne na PC asi nepřijde :/. Což teda řikali i o Last of Us a God war a HZD atd. atd. atd. :D takže stále doufám. V mezičase teď jedu Dark souls 3 :)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NARKOTIX: no pekna prace
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    NAGASAWA: Zabil jsem Gehrmana, ale postupně přes save všechny na Trofej... ;) kazdopadně hned po konci jsem dokoupil DLC a stejně nemam dost... :D
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NARKOTIX: Parada. Jakej jsi mel konec?
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Bloodborne/77hod/PS5/ #dohrano

    Jedna z mála věci, kvuli kterým jsem pořizoval PSko.. ale tak nejak jsem stále čekal na remaster.. nakonec jsem do toho skočil a byl to teda zážitek, to vám povím..
    a na remaster čekam dál, jelikož, do tohodle světa se opět rád vrátím...

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Journey/2hod/Steam/ #dohrano

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Scars Above/9hod/Steam/ #dohrano

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Happy Game/2hod/SteamDeck/ #dohrano

    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    DEEFHA: Mně tyhle koridorový cinematický příběhovky, co se dají dohrát v rozumném čase, docela chybí.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Enslaved: Odyssey to the West (2010) / X360 / 11,5 hodiny / #dohrano

    Hidden gem jak prase (sic!), jízda od první do poslední minuty (celou první kapitolu jsem si prakticky ani na chvíli nevydechnul, zcela cinematický epilog mě naopak přilepil k obrazovce) a pro mě osobně veliké překvapení. Když jsem si totiž jako první letošní dohranou hru odškrtnul Heavenly Sword, tak jsem z toho moc nadšený nebyl, exkluzivita ne-exkluzivita. Ale když jsem se díval, co dalšího Ninja Theory udělali, tak mě zaujal jejich hned následující titul - Enslaved. Na něm začali dělat místo pokračování Heavenly Sword, když hra (za mě tedy po právu) propadla. V popisu jsem zahlédl action-adventure, platforming, puzzles a Nitin Sawhney (hudba byla po rudovlasé hrdince asi to jediné, co mě na Heavenly Sword bavilo), zakoupil jsem tedy v bazaru placku a oprášil Xbox 360. Ne, kecám - u mě se na konzole nepráší! :-D

    Dostal jsem sice něco jiného, než jsem vlastně asi čekal... Ale strašně mě to bavilo! Obvykle nemám rád hry, ve kterých se musíte o někoho starat, ale tady mi to díky parádně fungující chemii mezi oběma hlavními postavami vůbec nevadilo. A jsem rád, že v Ninja Theory mají pro rudovlasé hrdinky zjevně slabost :-) Vyloženě arkádovitý gameplay v koridorovém stylu plný naskriptovaných cutscén je mi celkem vlastní, ačkoli na GoW to samozřejmě nemá (to bylo totiž něco, co jsem původně čekal, že budu hrát). Postapo svět mi místy přišel jako vystřižený z Rage, ačkoli teď koukám, že Rage je o něco mladší - takže kdo tady opisoval? :-) No a ta hudba, ta hudba! Sawhney prostě umí. Plus samozřejmě Andy Serkis a jeho jedinečný motion capture opičák, který je plně ve vaší moci.

    Tohle se prostě celé strašně povedlo a bylo mi líto, když příběh skončil. Chtěl jsem víc, chtěl jsem se do toho světa vrátit a prožít v něm ještě něco. Prequel, sequel, to je fuk - no ale Enslaved taky úplně nezabodoval, takže pokrčování se zase nekonalo :-/ Za mě fakt škoda, takhle výrazně na mě už dlouho žádná hra nezapůsobila. A je úplně jedno, že třetí Unreal Engine se při tom místy hodně zapotil, až se z X360 skoro kouřilo :-) Konzole téhle generace jsou ale nesmrtelné a btw. mě potěšilo, že podobně jako PS3 se i X360 pořád dokáže přihlásit k accountu a sbírá trofeje. Dokonce mi ke hře nabídl k přikoupení DLC Pigsy's Perfect 10, prý asi tak pětihodinové. Do něj ale nepůjdu, protože má jít víc o stealth a ostřelování - a to jsou přesně věci, které nemusím a které mi nejdou.

    Hledal jsem si ale nějaké podobné hry a v souvislosti s Enslaved se hodně zmiňuje Uncharted. Nebudete mi to asi věřit, ale já jsem žádnou hru z téhle série ještě nehrál... A tak to možná zkusím.



    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Pilgrims/2.5 hodiny/#dohrano

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam