• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc srpen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    DEEFHA: jojo, co se týká těch narážek a souvislostí, to jsem hodně potkal u hraní Lego Harry Potter. Pokud člověk viděl třeba jen filmy, tak mu přišlo divné, proč musí u Weasleyových na zahradě házet nějaké trpaslíky. Přitom je to dost zábavná část 2. knížky:

    . „Za to, žes byl celou noc vzhůru, si můžeš sám. Potřebuji, abys mi odtrpaslíkoval zahradu, už se to s nimi zase nedá vydržet.“
    „Ale mami –“ „A vy dva půjdete s ním,“ paní Weasleyová probodla pohledem Rona a Freda. „Ty můžeš jít nahoru a lehnout si, obrátila se k Harrymu. „Tys po nich přece nechtěl“ aby létali s tím zpropadeným autem.“ Harry měl ovšem pocit, že se mu vůbec nechce spát, a tak vyhrkl: „Já Ronovi pomůžu. Ještě nikdy jsem neviděl, jak se něco odtrpaslíkovává –“

    ...

    Na okamžik bylo slyšet urputnou potyčku, pivoňkový keř se zatřásl a pak se Ron napřímil: „Tak tohle je trpaslík,“ prohlásil nerudně. „Nechej mě! Nechej mě!“ vřeštěl trpaslík. Opravdu nevypadal jako Mikuláš. Byl malý jako z vydělané kůže, a měl velikou, hrbolatou a holou hlavu, která připomínala brambor. Ron ho držel co nejdál od sebe, zatímco trpaslík kopal svýma maličkýma nohama, tvrdýma jako roh; Ron ho chytil za kotníky a převrátil hlavou dolů. „To se musí takhle,“ vysvětlil Harrymu. Zvedl trpaslíka nad hlavu („Nechej mě!“) a začal s ním točit ve velkých kruzích jako s lasem. Když si všiml zděšení v Harryho tváři, dodal ještě: „To jim neublíží, jenom se jim musí pořádně zatočit hlava, aby nenašli cestu zpátky do svých děr.“ Pustil trpaslíkovy kotníky a ten vyletěl do výšky dvaceti stop a pak s hlasitým žuchnutím přistál na poli za plotem. „To byla slabota,“ řekl Fred. Vsadím se, že já dohodím až tamhle za ten pařez.“ Harry se rychle naučil trpaslíky nijak zvlášť nelitovat. Prvního, kterého chytil, chtěl prostě jen hodit přes plot, ovšem trpaslík postřehl jeho měkké srdce, zakousl se mu zuby ostrými jako břitva do prstu a on ho jen stěží setřásl, až... „Teda, Harry – to bylo dobrých padesát stop!“ Za chvíli se to letícími trpaslíky ve vzduchu doslova hemžilo. „Že by jim to zrovna myslelo, to ne,“ řekl George. Držel jich pět nebo šest najednou. „Jakmile zjistí, že jsme to sem přišli odtrpaslíkovat, vyhrnou se ven, aby všechno viděli. Jeden by si myslel, že se za tu dobu mohli naučit prostě zůstat v děrách.“ Zanedlouho se už zástup trpaslíků na poli za plotem začal se shrbenými zády pomalu trousit pryč. Dívali se na ně, jak mizí na opačné straně pole. „Však oni se zas vrátí,“ řekl Ron. „U nás se jim vysloveně líbí... a taťka je na ně moc mírný, myslí si, že jsou legrační...“

    Lego Harry Potter Years 1-4 #09 - The Burrow
    https://youtu.be/i7F7QbPwjjU?si=ogVKF0X4g0oo6gs0
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Hotel Dusk Room 215 / 18 hodin / DS / #dohano

    Firma CING je zodpovedna za nekolik interaktivnich romanu pro Nintendo DS, ktere ve sve dobe spravne vyuzivalo hardware dane konzole. Z hlediska nejake hratelnosti nejde o nic zajimaveho - chodite, sbirate predmety, povidate si s postavami a sem tam vyresite nejaky puzzle. Vsechny hry maji obvykle slusnou grafiku i zvuk, no technicky jsou zajimave prave tim, ze maji ovladani pomoci stylusu, nenasilne implementuji mikrofon a dalsi featury nejvic sexy prenosne konzole vsech dob. A navic mivaji dobre vypraveny pribeh, ktery dokaze na tech par hodin prenaseni zaujmout. Pro mne jde o urcity symbol urcite doby pro onu platformu - nezavisly vyvojar fungoval mezi lety 1999 a 2010, ktery uzavreli vydanim posledni hry - k te ale az pozdeji.

    Hotel Dusk Room 215 je detektivni story na prelomu sedmdesatych a osmdesatych let, ktery vypravi pribeh byvaleho detektiva jmenem Kyle Hyde, ktery se v roli podomniho prodejce hleda veci, ktere nejsou urceny k nalezeni. Vse zacina prijezdem do zminovaneho hotelu, kde se hnedle objevi nekolik postav s vlastnimi minipribehy a mezi nimi je i nema divka, ktera nema v ruce nic jineho, nez-li letak hotelu Dusk.

    Hru jsem hral v dobe vydani a cert vi, proc jsem ji nedotahl do konce uz tehdy. Teda - cert vi - hra ma strasne pomaly start a unyle tempo. Pokud vas - stejne jako mne - pri souctu pojmu "hotel" a "adventura" vychazi "nutnost klepat na vsechny dvere hotelu, aby clovek nasel cestu dal", tak se uprimne moc nepletete. Hra se tak da hrat, ale je to opruz, jen namatkou zkouset vsechny dvere a doufat, ze to povede k posunu v pribehu.

    Asi tak od pate kapitoly se ale hra preklapi do sve lepsi poloviny a akce zacinaji davat lepsi smysl. Zasazeni do roku 1979 je pomerne neotrele tematicky, hlavni hrdina je brucoun (ale urcite ne hajzl), ostatni postavy by se rovnez dobre uzivily v televiznim serialu osmdesatych let. Hra zacne propojovat jednotlive dejove linie a hrac uz citi, ze ho uz vypraveni zaujalo natolik, ze proste chce vedet, jak to cele dopadne. A tento pocit pozitivne ovlivnuje pocit z hrani - jak jsem se do hry trochu vice investoval, zacal spravneji a bez prodlev nachazet cestu hrou a cele se to uhladilo. Na rozdil od vetsiny beznych adventur je zde ale cela rada drobnosti, ktere nejsou povinne, prehlednutelne a ovlinuji vyzneni pribehu. Za to palec nahoru.

    A nyni par slov k vychytavkam na strane hardwaru. Tak hra se treba hraje "na vysku", cili drzi se, jako knizka. A protoze jde vlastne o textovy roman, hre to neskutecne slusi. Obe obrazovky zobrazuji dialogy dvou postav, behem chuze pak vidime na jedne strane mapu hotelu a na druhe aktualni 3D first person pohled v realnem case. Je to sice technicky velice strohe, ale vysoce funkcni reseni, ktere je "proste spravne". A postavy samotne jsou vyvedene v mirne animovanem 2D stylu kresby tuzkou, ktera pro svou cernobilost dokonale pasuje do barevne vyhoreleho prostredi (vsechno je bezove).

    Pochybuji, ze si tuhle hru nekdy zahrajete, takze nasleduji SPOILERy!

    Hra nekolikrat pouziva oblibeny trik pro puzzly, kdy je potreba konzoli zavrit a zase otevrit, coz je pro dany okamzik vzdy velice tematicke, logicke a intuitivni zaroven. Dale obsahuje moznosti si kreslit poznamky, coz v mnoha ohledech hru zkratke zjednodusuje. Vyuzivani styluju pro mini puzzly je dobre, nijak fenomenalni - chuzi po hotelu lze delat i pomoci d-padu, tazke si neni na co stezovat. Timto se hra nijak moc nelisi predchoziho tituly CINGu (Another Code).

    Tato hra ma ale jeden - finalni - puzzle, ktery je natolik unikatni, ze ho musim zdokumentovat pro ucely zachovani vedomosti pro pristi generace. Jde o naprosty extrem v dejinach gamedesignu. Totiz: na konci hry narazite na sifru psanou tajnym inkoustem na kusu papiru. Pokud jste behem hry sehnali UV svetlo, tak neni problem sifru ihned odhalit pouzitim predmetu z inventare. Avsak tato UV lampa se da behem hry snadno prehlednout a totalne ji minout. Autori hry si toho byli samozrejme vedomi a tak ma puzzle sekundarni reseni: naklonenim cele konzole, pohledem na display pod specifickym uhlem je mozne na jinak celkove bilem virtualnim papire mozne vysledovat velice decentni pattern, ktery pri spravnem lomu externiho zdroje svetla v naklonenem LCD display "vrha trochu jiny stin" (nedokazu to lepe vysvetlit) a tak pozornejsi oko po chvili precte potrebnou sifru.

    Co dela tento efekt dokonale unikatni je fakt, ze tento efekt je mozne zreplikovat pouze na specifickem LCD displayi Nintenda DS. Ja hral tuto hru na 3DS, kde je jine rozliseni a nejaky typ skalovani grafiky, takze tento efekt totalne chybi a hra se tak stava nedohratelnou. Myslim si taky, ze stejny problem se stane v libovolne emulaci (umim si predstavit leda nejakou specifickou analyzu obrazu a jeji naslednou emulaci) na jakekoliv platforme. (Pokud vim, tak to tento efekt zadna jiina hra nikdy nepouzila, ale mohu se mylit).

    [ Rad se necham opravit, pokud sem vysel napsal blabol, jde prevazne o dojmologii ]

    Co je je na tom ale porad dobre je to, ze puzzle se bruteforcovat (v nejhorsim pripade 29 opakovani - otravne, ale urcite ne nemozne), ale po chvili premysleni i odhalit (sifra neni nic jineho, nez bezna M-N substituce, jde jenom o urceni spravne delky vzdalenosti dvou znaku, na coz jsem pouzil https://planetcalc.com/1434/ ). Vynikajici!

    Konec SPOILERu!

    Na zaver jeste napisu, ze hra ma prime pokracovani o rok pozdeji v zivotnim pribehu naseho hrdinu s nazvem Last Window: The Secret of Cape West, ktery jsem dneska rozehral a vypada jen o trochu vylestenejsi, ale jinak identicka hra s novym pribehem.

    Doporucuji se mrknout na nejakou ukazku na Youtube, hrat jen v pripade, ze mate radi beckove detektivky.

    _
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Já se klidně přiznám, že znalosti o Žižkovi čerpám převážně z mangy :-D

    Dívčí válka | ComicsDB.cz
    https://comicsdb.cz/serie/780/divci-valka
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc červenec je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    PUNKREASS
    PUNKREASS --- ---
    PRAASHEK: jo, to bylo priserny, ale reseni existuje: https://www.nexusmods.com/reddeadredemption2/mods/1173

    Prislo by mi skoda, si tuhle gamesku nedohrat jenom kvuli tomuhle.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc červen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    South of Midnight (2025) / XSX / 14 hodin / #dohrano

    Dost jsem se na to těšil, dost se mi to líbilo, ale zasloužilo by si to o dost větší péči. Je to taková hodně příběhová, trochu akční adventura z pohledu třetí osoby a se spoustou cutscén. Jakási varianta na pověstnou paní v lese :-)

    Příběh je zasazený do jižanských reálií (Lower South, tzn. Louisiana, Mississippi, Alabama atd.) se vším, co k tomu patří. Točí se kolem místních folklorních legend (Rougarou, Huggin' Molly, Two Toed Tom), hlavní hrdinka je černoška (jestli se to tak dneska ještě říká), má problémy a všichni běloši jsou ti špatní. Černoškých postav je ve hře naprostá většina a já to jen konstatuju, nijak to nerozporuju. Je to jejich hra, jejich folklór, jejich hudba, jejich historie a všechno dohromady mi to přišlo extrémně zajímavé. Prostě je to tak, sestimsmiřte ¯\_(ツ)_/¯

    Čistě vizuálně je to ovšem lahůdka. UE4 se snaží tak, až se z Xboxu skoro kouří (poprvé jsem ho slyšel hučet, ale taky jsem hrál v těch vedrech co teď byly, tak možná už toho na něj bylo fakt moc), jednotlivé lokality jsou perfektně atmosféricky nasvícené a HDR tomu todává hloubku. Hra je rozdělena do několika kapitol, kapitoly jsou rozprostřené do několika diametrálně odlišných prostředá a ano, všechno je pečlivě připravené a lineární až hrůza :-) Člověk ale nakonec docela rád promine, že hraje de facto koridorovku s arénami - což je něco, co já fakt rád nemám, ale tady mi to nijak nevadilo. Vizuál je prostě pohlcující.

    Další screenshoty hýr, ale bacha na spoilery: https://imgur.com/a/south-of-midnight-2025-e8woj1D

    Punc odlišnosti tomu navíc dodává "loutkové" ztvárnění postav (hlavně jejich obličejů, ty jsou poměrně výrazně stylizované) a především snímková animace. Rendering je defaultně nastavený tak, že není plynulý a vyvolává tak dojem, že se díváte na ručně animovaný film typu Fimfárum. Dá se to sice vypnout, ale určitě to nedělejte - hra by tím přišla o velkou část své osobitosti. Ono je to vlastně tak, že samotný pohyb v prostředí a i soubojové arény jsou normálně plynulé, efekt snímkové animace se uplatňuje jen na postavy a okolí. Nutno vidět a pak uznat, že je to vynikající nápad!

    Až po dohrání jsem se v rámci zjišťování informací dozvěděl, že za hrou stojí francouzské kanadské studio Compulsion Games. To má na svědomí i hru Contrast, která je rozsahem sice o mnoho menší, ale vizuálně podobně výrazně stylizovaná. A taky má skvělou hudbu, což má ovšem South of Midnight taky. Ale jako naprosto skvělou! Každé prostředí má svou hlavní melodii resp. píseň se slovy, které postupně vysvětlují příběh dané kapitoly tak, jak jí člověk postupuje. Hudba a zvukové efekty dynamicky reagují na to, co hráč dělá, např. dvojskok a dash mají své vlastní zvukové patterny, které geniálně zapadají do podkladové hudby. Ve vypjatých chvílích soundtrack příslušně graduje, během glidování větrnými tunely je epicky povznášející (hehe) a samozřejmě dojde i na emočně vypjaté momenty. Dětské sbory included.

    Celý soundtrack na YT, ale berte na vědomí, že i texty písní obsahují spoilery: https://www.youtube.com/watch?v=D2FE2xkNz2I

    Soubojový systém mi na rozdíl od většiny hráčů i recenzentů moc nevadil. Ano, arény jsou repetitivní, druhů nepřátel není moc a vašich útoků taky ne. Ale dá se s tím žít a nakonec jsem souboje řešil podobně jako ve Stellar Blade: vyleveloval jsem se co to šlo, naučil se pár pohybů na jistotu a pak to prostě vždycky nějak umlátil. Souboje nejsou hlavní gró téhle hry, arén není moc a bossů ještě méně. Snad jedinou vážnou výtku bych měl k vytrvalému "braní" kamery, co nesnáším. Ona to tedy hra dělá i mimo souboje, ale během nich to prostě bylo opravdu nepříjemné. Trochu volnosti, přátelé!

    Druhá velká výtka by směřovala k uspěchanému konci. Po finálním fightu jsem očekával ještě nějaký twist a pak teprve ten úplně nejfinálnější souboj... Ale dočkal jsem se jen naskriptovaného epilogu, což je podle mě škoda. Potenciál na lepší uzavření do té doby celkem zajímavého příbehu by tady myslím byl. Následně mě ještě nepříjemně překvapila absence New Game+, protože jsem si chtěl vysbírat chybějící achievementy, ale celé znovu to kvůli nim hrát nebudu. Nebo rozhodně ne teď.

    Poslední výtka patří odladění: dost často mi kamera ukázala něco, co jsem vidět neměl, postava se mi někde zasekla o kámen nebo se epilepticky vrtěla zapadlá v místě, odkud nebylo snadné ji pak dostat... Jsou to sice drobnosti, ale kdyby se jejich odladění věnoval čas místo implementace možnosti přeskakování soubojů nebo honiček (bez nich ze hry už nic moc nezbyde), případně různých "přístupnostních" nastavení, tak by to hře jedině prospělo.

    Jo a vlastně ještě něco vyloženě osobního. Po ~100 hodinách strávených ve Stellar Blade mi přišlo řekněme méně uspokojivé, když jsem se teď musel patnáct hodin dívat na zadek někomu, kdo ho měl pořád přikrytý mikinou kolem pasu nebo jiným hadrem. Víc k tomu myslím nemusím říkat, že :-)





    LEFTY
    LEFTY --- ---
    CLAVEN: dik za tip, počkám si na slevu.
    Z podobného žánru, ovšem s jinou gameplay i vizualem doporučím Beat Cop
    Beat Cop – Lay down the law. One ticket at a time. – Inspired by 80’s cop shows, Beat Cop is a retro, pixel art adventure game set in New York. You are Jack Kelly and you’ve been framed into murder. ...
    https://beatcopgame.com/#home
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc květen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    DEEFHA: díky tomuhle postu si to možná i zahraju, jakože naposled jsem hrál Quake 2 :)
    z podobnýho ranku bych si dal taky někdy tohle:
    Witchfire on Steam
    https://store.steampowered.com/app/3156770/Witchfire/
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc duben je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: Přesně. Hra je skvělá (ta hudba!), celou dobu jsem pozoroval vývoj a pak si koupil to super "fyzický" vydání od Xzone https://www.xzone.cz/pages.php?page_id=109 ... Ale s hraním je to horší, je to na mě těžký :-)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Chicken Police: Paint it RED! (2020) / XSX / 8 hodin / #dohrano

    NG+ Stellar Blade mě pořád ještě baví a dokud necinkne platina, tak to sem prostě nenahodím. Aby mi z toho neustálého čumění na androidí pozadí (i popředí, ale já jsem dolňák...) nejeblo úplně :-), padla mezitím další drobnost. Stejně jako předchozí hříčky Genesis Noir a Minit mě i k téhle hře zavedl IB challenge event Shades of Grey (v jehož plnění jsem aktuálně na osmém místě). Ovšem na rozdíl od předchozích dvou jmenovaných jsem tuhle hru měl v plánu už delší dobu. Kdo si počká, ten se dočká... A dočkal jsem se něčeho, co mě fakt potěšilo!

    Chicken Police je detektivní vizuální novela s prvky point&click adventury. Takových jsou hromady a do jejich hraní jsem se nikdy moc nehrnul, ale tady mě lákaly dvě věci: výrazná výtvarná stránka ve stylu noir filmů 40. let (případně Sin City, pokud se v těchhle filmech neorientujete) a fakt, že se příběh odehrává v alternativním světě, který je obývaný výhradně antropomorfními zvířaty. Pokud znáte komiksy Blacksad, Grandville nebo Jack Wolfgang, tak víte přesně, co můžete od hry čekat. Pokud neznáte, tak budete místy asi hodně... na rozpacích, řekněme.

    Vsuvka #1 - pár dalších screenshotů jsem nahodil sem: [DEEFHA @ GameShots :: screenshoty z her]

    Pomiňme teď samotnou zápletku, která je čistě ve stylu drsné školy Raymonda Chandlera a je dostatečným způsobem kvalitní. Btw Chandlerovi - jakožto autorovi detektivních příběhu s Philem Marlowem v hlavní roli - autoři děkují za inspiraci i v titulcích a jedna z postav ve hře se jmenuje Filmar Low :-) Nicméně musíte přistoupit na to, že zahořklým alkoholickým detektivem s temnou minulostí a nejistou budoucností je kohout (jakože ten pták), nezbytná femme fatale je kočka (pochopitelně), mezi podezřelými je krysa a krokodýl, psychiatra představuje had jménem Dr. Sesuuous Quetzalcoatl a zdravotní sestra se jmenuje Ursula, protože je to medvědice (pun intended).

    Přitom ale nejde o nic veselého, žádný pohádkový příběh se zvířátky pro děti. Poctivá drsná detektivka se scénami, které by obstály i v Pulp Fiction (i když jsou popsané jen slovně). S jazzovou hudbou, která fantasticky podtrhuje už tak dost temnou atmosféru. S hlavní postavou, která neustále sprostě nadává a v luxusních podnicích krade lahve s neméně luxusním bourbonem. S nezbytnými honičkami v autě a střílením do pneumatik pronásledovatelů. A taky se zvířecími kurtizánami v bordelu, na jehož zdech visí obrazy a na nich jsou tyhle "slečny" tak, jak je příroda stvořila.

    Vsuvka #2 - na Steamu je mezi ostatním balastem k nalezení několikadílný dev diary, doporučuju! https://store.steampowered.com/news/app/1084640

    To může na spoustu lidí působit opravdu dost znepokojivě (spolu s jednou další dost zásadní scénou), tedy samozřejmě pokud nejste furrík a tyhle představy naopak cíleně nevyhledáváte. Je ale dobré si uvědomit, že postavy v Chicken Police mají zvířecí jen hlavy, zbytek je lidský. No, ještě občas odněkud vykoukne neposedný ocásek... Já jsem si na to nakonec nějak zvyknul hlavně kvůli té zelenooké kočce (v síťovaných šatech, ehm), kolem níž se všechno točí a která samozřejmě vůbec za nic nemůže. Je to přece kočka, žejo :)

    Ve hře je obrovské množství narážek na filmy, hudbu a skutečné celebrity z už zmiňovaných 40. let. Zároveň jsou tu typické hlášky z chandlerovských detektivek, které ale rozhodně nepůsobí jako klišé a už vůbec ne jako parodie. Spousta fórů je vyloženě dvojsmyslná a vychází ze slovních hříček, které fungují jen v angličtině (a točí se kolem zvířat a jejich pojmenování; on se třeba ten cock přímo nabízí, že...). A všechno to skvěle drží pohromadě od začátku až do konce. Málokdy se mi stalo, že bych dal hru tohohle typu na jeden zátah, ale tohle byl ten případ. Prostě mě chytila a už nepustila. Určitě i proto, že má asi nejsilnější L.A. Noire vibes, jaké jsem kdy zažil.

    Takže za mě dobrá práce! Relativně malý vývojářský tým The Wild Gentlemen z Maďarska sice s Chicken Police neudělal kdovíjakou díru do světa (ony takovéhle hry prostě nejsou pro každého), ale jednička se zjevně zaplatila (vyšla na všechny myslitelné platformy včetně Google Stadia, pokud si ještě někdo vybavujete, co to bylo). Na konci loňského roku vyšlo pokračování, podle všeho v úplně stejném stylu. A to si pište, že už se těším, až se do něj pustím :-)







    TAP
    TAP --- ---
    Casual Birder / 2h / Playdate #dohrano

    První Playdate zářez. Jedna z her Season 1, který bych si rád poctivě prošel všechny. Hrozně rád bych tady vysvětlil, co Playdate je, co je jejich herní sezóna a co za ulítlej ekosystém to všechno je, ale zatím nemám slov, postnu tady nějaký ilustrační odkazy. Ve zkratce konzole od Panicu, co se po 20 letech v dev a indie game publishing (Untitled Goose, Arco, Thank Goodness You're Here...) branži rozhodli nadělit si dárek - vlastní střelnou konzoli s klikou.

    Casual Birder je malá vtipná adventura, která vypadá jako typická plochá rpgmaker záležitost. V momentě, kdy ale ve hře vytáhnete foťák, pochopíte twist (pun intended) - pomocí kliky konzole ovládáte hloubku ostrosti objektivu. Přes hledáček foťáku tak dostává prostředí skutečnou hloubku prostoru, a gameplayem se stává ostření poletujících opeřenců. V kontextu Playdatu asi jedna z "větších" her, co jsem zatím zkoušel byly věci na pár minut, resp hříčky na vyhánění highscore v žebříčcích.

    Btw Playdate zvedl nedávno cenu, ale nabízí (pod podezřele utajeným linkem) refurbed kousky za příznivější obnos, ale počítejte s ostrým clem a poštovným. Každopádně ano, když jsem si ho takhle pořídil já, můžete i vy.
    Playdate Store
    https://play.date/shop/playdate-refurbished/

    Panic, Playdate, Infinite Independence - MinnMax Spotlight
    https://youtu.be/ZSZcJH0ewKw?si=5TCT4dm8B7lc8B9o


    Panic Podcast: Season 1, Episode 6: The Story of Playdate
    https://youtu.be/z3lREw_gf8E?si=abbZ44iOzCZj6TPp


    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Viewfinder - 4.4 hod., na steamu zrovna v akci za polovic (12,5e).
    Hrozne prijemna puzzle jednohubka, vzdalene pripomnelo Witness stylizaci anebo lehce Superliminal mechanikami. Puzzly jsou originalni a zajimave, ale nejsou to zadne silene zakysy, na pozadi lehky storytelling, za dva vecery zfouknute.
    Viewfinder - Announcement Trailer | PS5 Games
    https://www.youtube.com/watch?v=k_lIQ2EZRH8&ab_channel=PlayStation


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc březen je za námi, kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ provedena.
    DFOJTIK
    DFOJTIK --- ---
    MATEEJ: Cca pred pul rokem byla The Lamplighters League soucasti Humble Bundle. Jsem si ji s chuti zahral a to rovnou 2x za sebou, stalo mne to celkem 240 hodin. Je to ve stylu XCOM ale s tematikou obdobi pred druhou svetovou valkou a feelingem Indiana Jonese.
    Velkou roli tam hraje vybava a 'magie'. Behem akce je mozne na mape zbirat magicke karty a ty magicke karty je pak mozne ucit jednotlive agenty. Tim ziskava magicke schopnosti. Jde o schopnosti typu - inspiruj ostatni hrace. pridej si akci, pridej akci jinemu, sraz nekoho na zem, hod fireball, apod.
    Jinak srazeni na zem a jiny crowd control je hodne dulezity. Vetsinou jsi silne precisleny. Takze potrebujes bud klicove nepritele srazit aodlozit si je na dalsi kolo. Nebo vygenerovat dostatecne mnozstvi akci at je mozne zabit ihned. A zajimavy je taky stres, kdy plne vystrsovany nepritel se da zabit jednou akci a jeste tu akci vrati.

    Best Companion, Best team :: The Lamplighters League General Discussions
    https://steamcommunity.com/app/1167750/discussions/0/4634863075334306545/

    jinak opravdu optimalizace a technicky stav je tristni, loading nekterych map sel i do minut. Coz byl nejvetsi problem hry. Jinak narust obtiznosti je opravdu brutalni a nedoporucuji poprve hrat na nejvyssi uroven.
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    JUNGLER: Možná toto?
    Fix ESC-Pause menu connect to server Steam at Far Cry 3: Blood Dragon Nexus - Mods and community
    https://www.nexusmods.com/farcry3blooddragon/mods/4?tab=description
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam