aerodynamické tunely mají více než stoletou historii a jedním z prvních, kdo používal aerodynamický tunel byl Eiffel - známý spíše návrhem konstrukce známé věže v Paříži, která nese jeho jméno:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1631072117300888Ve Francii Gustave Eiffel (1832–1923) postavil svůj první větrný tunel s otevřeným zpětným chodem v roce 1909, poháněný elektromotorem o výkonu 67 hp (50 kW), na Champs-de-Mars, poblíž úpatí věže, která nese jeho jméno. .
Mezi lety 1909 a 1912 provedl Eiffel ve svém aerodynamickém tunelu asi 4000 testů a jeho systematické experimentování stanovilo nové standardy pro letecký výzkum. V roce 1912 byla Eiffelova laboratoř přemístěna do Auteuil, předměstí Paříže, kde jeho aerodynamický tunel s dvoumetrovou zkušební částí funguje dodnes.[11] Eiffel výrazně zlepšil účinnost větrného tunelu s otevřeným zpětným chodem uzavřením testovací sekce do komory, navržením rozšířeného vstupu s voštinovým usměrňovačem proudění a přidáním difuzoru mezi testovací sekci a ventilátor umístěný na konci difuzoru po proudu; toto bylo uspořádání následované množstvím aerodynamických tunelů později postavených; ve skutečnosti se nízkorychlostní větrný tunel s otevřeným návratem často nazývá větrný tunel Eiffelova typu.
Překlad z Google Translatoru - zdroj a více o aerodynamických tunelech včetně historie:
Wind tunnel - Wikipediahttps://en.wikipedia.org/wiki/Wind_tunnel#fakt