• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SALVATORCentrála pro rovnoměrnou distribuci mírně zajímavých faktů
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    slunce pochopitelně nestojí na místě ale samo obíhá centrum méčné dráhy a nás, všechny planety a celý ten bordel táhne za sebou.
    slunce letí kolem středu mléčné dráhy rychlostí cca 220 kilometrů za sekundu, aka 0,073 rychlostí světla.
    to je 13 200 kilometru za minutu.
    to je 792 000 kilometru za hodinu.
    to je 19 008 000 za den.
    takže jsme s celou sluneční soustavou dnes +/- o nějakých 456 192 000 kilometrů jinde než loni ve stejnou dobu :)
    za celou svoji existenci oběhla sluneční soustava centrum mléčné dráhy osmnacktrát až dvacetkrát.
    štastnej a veselej :)
    NJAL
    NJAL --- ---

    John Tyler's son Lyon Gardiner Tyler Sr. was born in August 1853, when the former president was 63 years old. Then His son Harrison Ruffin Tyler was born in November 1928, when his father was 75 years young. Wild
    NJAL
    NJAL --- ---
    Known as a nodosaur, this 110 million-year-old, armored plant-eater is the best preserved fossil of its kind ever found.

    The Amazing Dinosaur Found (Accidentally) by Miners in Canada
    https://www.nationalgeographic.com/magazine/article/dinosaur-nodosaur-fossil-discovery
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    CROSS: "Hurricanes don’t cross the equator"!!!!! pritom je to vlastne jasny, ze nemuzou
    MCD
    MCD --- ---
    CROSS: Ke Great British Power Surge mám snad mírně zajímavý fakt. Jedna ze čtyř britských přečerpávacích elektráren (která jsou ze svého principu ideálním nástrojem k vykrytí takové špičky), nazývaná Cruachan, je - až na rezerovár, do kterého ukládá vodu - zcela skryta v jeskyni, uměle vybudované v 60. letech minulého století v kopci nad řekou a jezerem Awe.
    V době nejrozsáhlejších stavebních prací se na výstavbě podílelo kolem 4000 lidí, 36 jich zemřelo při různých nehodách. Hospoda v nedalekém městečku, kde vyrostly dělnické ubikace, se na několik let zařadila mezi nejvýdělečnější restaurační zařízení ve Velké Británii.
    Prohlídku s průvodcem vřele doporučuju.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    HNILOB: směrový oblouk to může jezdit mnohem rychleji.
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    HNILOB: coz podle mě nikdo nepotřebuje. A říká se směrový oblouk
    HNILOB
    HNILOB --- ---
    HAR4NT: do zatáčky to může jezdit mnohem rychleji.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    THEON: ale to sou takovy dojmy z dnesniho pohledu, jako dobry, tak beru usporu materialu na kolejnice, zas potrebujes na kazdej vagon ten gyroskop, to budou asi taky naky tuny homogenni kvalitni slitiny, pak armady trpajzliku, co ty gyroskopy roztacej.... Pohodli a plynulost? Jako nejak vyrazne lepsi, nez dvoustopy vlaky? To bych asi potreboval vysvetlit.
    Eliminace tangencialnich sil nevim, co je, ale predpokladam, ze dusledek je aktualni celkove vychyleni zapasu kosmickych sil vyrazne ve prospech Dobra a s tim nemam problem.
    HEJSEK23
    HEJSEK23 --- ---
    HAR4NT: má! že ušetříš 50% za kolejnice
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    NJAL: jasny, jedna z desitek zakladnich, plus pak dalsi mensi nedostatky apod;)) ne fakt, ma to nakou "vyhodu" krome toho, ze je to zajimavy, tzn pritahne to pozornost a pobavi jako atrakce?:)
    NJAL
    NJAL --- ---
    HAR4NT: Vsechny. To byla jedna ze zakladnich nevyhod.
    MEANKITTY11
    MEANKITTY11 --- ---
    my máme v práci tohle
    1967 Gyro-X 2-wheeled car - Gyroscopic car at Lane Motor Museum
    https://www.youtube.com/watch?v=2xS5pIYuoCM
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    R_U_SIRIOUS: no obávám se že zrovna z dolu by Brennana hnali až by se mu za botama prášilo. to vypadá elegentatně jen v případě, že "všechno funguje".
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    Jako kuriozita super, ale to prece neumi bejt lokomotiva a za ni priprazeny zebrinaky? Vsecky vagony se musej gyroskopizovat nebo ne?
    Ale do muzea fyziky jako mistni motoracek pro deti jakehokoliv mladi by to bylo skvely:)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HOWKING: Jo. No, pořád mi ta cena přijde neúměrně vysoká a asi fakt chápu, že se to neujalo.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    HOWKING: U nějaké lokálky bych si to asi dovedl představit. Vůbec netuším, jak by se to chovalo ve vyšších rychlostech, kdy by mohl být přínosný ten nižší odpor.

    Možná i na nějaké důlní vláčky dobrý.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    SALVATOR: Jednak ušetření materiálu, pak taky eliminace tangenciálních sil. Ani přesnost kolejnice by nemusela být taková. Celkově pohodlí a plynulost. Ale i efektivita - nejvíc tření a odporu vzduchu vniká na podvozku.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HOWKING: No, vůle... Byl by vůbec důvod? Dost by to asi přidávalo na komplexitě. A jakej by byl přínos? Napadá mě snad jedině ušetření materiálu na kolejnice. Což ovšem za cenu těch katastrof, který by nastávaly v okamžiku, kdy by stabilizační systém jakkoliv selhal, asi jen těžko stojí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam