• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SALVATORCentrála pro rovnoměrnou distribuci mírně zajímavých faktů
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    Já zas četl docela uspokojivý vysvětlení pásek přes oko tím, že když se navigovalo pomocí sextantu, tak se skrz nej koukalo do slunce, respektive se musel srovnat odraz slunce v zrcadle s horizontem. No a dřív nebyly zatmavovací sklíčka, který by ty paprsky filtrovaly. Tak si představte, co udělá s okem několik desítek let pravidelnýho čumění do slunce skrz malej dalekohled.

    Zdroj: trust me bro. Na první dobrou jsem to nenašel a nemám teď na pořádnej průzkum internetů kapacitu
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    KEJML: zajímalo by mě, kolikrát v historii byla objevená a zapomenutá
    KEJML
    KEJML --- ---
    Fascinujeme, jak velký věci na Zemi možná pořád ještě neznáme. Největší (dle objemu) jeskyni na světě objevili ve středním Vietnamu místní člověk až v roce 1991, přičemž pak zapomněl kde je, znovuobjevil ji v roce 2008 a první mapování začalo až v roce 2009.

    Hang Sơn Đoòng - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hang_S%C6%A1n_%C4%90o%C3%B2ng




    (obrázek se dá rozklikniut a tam stáhnout i ve větším rozlišení)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    TAPINA: mnojo vona je dole. Ja zvyklej z fotaku tam mas cocku, iris senzor :). Jsem zas o neco blbejsi.

    V kazdem pripade reseni piratskeho problemu to nemeni. Podle mne vubec nejde o zornici.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    RAINBOF: Ty máš čočku před zornicí? S tím bych někam zašla.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    No to je cely moc pekny a nevim jak to mate vy ale moje oko ma pred zornici cocku starajici se o ostření pak nejaka zornice a kdesi podtim mam fotocitlivej senzor.

    Nemohlo by jit naahodou o ten ?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    NELLAS: you can't blame British rail for that!
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    Já bych googlila spíš bladeless.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TLOUDEV: googli blameless turbine..
    vymyslel to Tesla btw.
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    E2E4: neprosel jsem captchou :-( asi jsem robot.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    existují bezvrtulove větrné elektrárny

    Bladeless Wind Turbine Wind Energy - News - ESRC
    https://www.esrconline.org/news/2021/04/16/bladeless-wind-turbines/
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    TLOUDEV: le pardon...smažu se na kompu

    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    SCHWAB: zkusim si zakrejt oko, az budu 'bojovat dole'. s vysledky se radeji delit nebudu :-)
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    TAPINA: nojo.
    nicméně ta pirátská teorie, kdy zakrytí jednoho oka má pomoci v boji dole je imo divná
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    LORD_DE_SEIS: ehm, mel jsem dojem, ze v nazvu fora se pise 'faktu', zkus prosim tolik nesermovat slovem 'udajne'...
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    TAPINA: přeivapilo mě to. Co píšeš je logické. Někde asi bude hranice, do jaký intenzity se ty mršky řídí tmavším okem. Nebo spíš naopak, kdy v rámci ochrany se rozšíření řídí tim osvětlenějším.

    zakryté oko imho odpovídá světelným podmínkám podpalubí:)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Test na izokorii se dělá taky že se pacientovi jedno oko zakryje a druhé se osvítí oftalmoskooem, což je prudké bodové světlo přímo do oka, takže se zornička stáhne na minimum. A po odkrytí by ta druhá měla být stažená stejně.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    SCHWAB: Tak vzhledem k tomu, že ve tmě maximálně prd uvidíš, ale nadměrné světlo ti může oko poškodit, tak je v zájmu jedince, aby se oči přizpůsobovaly tomu, které je víc osvětlené. Asi jen u zrcadla zas tolik světla nemáš.
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    Teď čtu že to údajně dělali i piloti

    Piloti letadel používali pásku přes oko, aby si zachovali noční vidění, když byl příliš velký rozdíl v intenzitě světla uvnitř a vně jejich letadla, například když létali v noci nad jasně osvětlenými městy. Jedním okem mohli pozorovat dění venku, a když bylo třeba, sundali pásku ze zakrytého oka a byli schopni pohodlně přečíst neosvětlené mapy a přístroje uvnitř kokpitu.

    Ale jsou to jen nějaký články, zatim nic podložitelného
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    TAPINA: tak jsem to byl vyzkoušet před zrcadlo a buď nejsem zdravej jedinec, nebo je ve vzduchu chyba "v prekladu".
    Zakreju si oko a odhalená zornička se přizpůsobí té ve tmě. Takže když jedno oko vidí málo světla, přizpůsobí se obě:]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam