• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub

    Tento klub slouží k boji proti komunismu (a zejména bolševické totalitě) mírovými prostředky. Je třeba stále připomínat fakta těm, co zapomněli a předávat zkušenosti těm, co v tom svinstvu nežili.

    Hodní a nevinní komunisté aneb jak se nám pod nimi žilo

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SHEALA --- --- 22:25:13 7.12.2011 ---
    me ten socik prisel jako takovej ustav socialni pece. Proste, klienti sou lehce nakrmeny, lehce pripocurany, a ven se vylezt neodvazi, protoze by je vrchnost servala, a ignorujou ty, co sou zavreny v klecovejch luzkach.
    rozbalit záhlaví
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    FIN: muj nazor: lid neni pouze skupina lidi, je to zidealizovana skupina lidi
    TAJSO
    TAJSO --- ---
    FIN: vzhledem k tomu, že lid zneužili jak komunisti (lidová demokracie) tak NSDAP (národně socialistická lidová strana, v jednom ze svých vlastních označení) a další podobné zrůdnosti asi bych to slovo obcházel obloukem. Často by se zdálo, že degradovalo z označení velké skupiny lidí, kteří mají něco společného na proszé označení plebsu/lůzy (my vládnoucí vrstva prosazujeme vůli lidu)..
    BIDLO
    BIDLO --- ---
    FIN: Lid je kupa písku.
    BONGI
    BONGI --- ---
    FIN: Ja bych vnimal lid jako mnozinu, kde jednotlive prvky mnoziny jsou lidi. Charakter a chovani mnoziny se nemusi nutne shodovat s charakterem a chovanim jednotlivych prvku, a to dokonce ani vetsiny techto prvku - bude spis dan charakterem a chovanim hlasite a akcni podmonoziny, ktera ovsem nemusi byt vetsinova - viz treba casto uzivana "mlcici mensina". Na lid se da ledacos svest, lidem se da ledacos obhajit, lid je jen pojem, nazev mnoziny, ktery na rozdil od jednotlivce nic konkretniho nepodnika ani neznamena.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    FIN: "Lid buduje socialismus, ale lidi na to serou" :D
    FIN
    FIN --- ---
    měl bych takový zvědavý dotaz: co je to "lid"? až doposud jsem se domníval, že lid je cosi, co se sestává z lidí. žijících v daném časoprostoru. tedy že když se řekne, například, "lidi si zvolili Zemana" je to v podstatě totožné s "lid si zvolil Zemana", i když víme, že tato obecná věta ve skutečnosti neznamená "všichni, každý jeden", ale "ta (rozhodující) většina, i když část/někteří ho nevolili".
    ovšem teď to skoro vypadá, jako by "lid" byl něco jiného než "lidi", tedy jako by lid najednou nebyl "větší množství lidí", případně "to množství oprávněné volit", a proto by mě zajímalo, jakou novou náplň případně to slovo má.

    čistě technicky podotýkám, že ano, že se stává že jednotliví lidé ztrácejí najednou individualitu, když se stávají součástí davu, to však není věc výhradně voleb (tedy vlády realizované prostřednictvím volených zástupců), ale dochází k tomu často, třeba na fotbale, různých festech atd. tedy že skutečnost, že lidé "v hejnu" méně se chovají a jednají jako individuality (kteráž je pozorovatelná okem pouhým, známá a zřejmá), nezdála se mi až doposud důvodem, abych chápal slovo "lid" nějak jinak, s novým významem...

    ještě techničtěji lze pak říci, že demokracie je ofc vláda lidí, záleží jen na těch lidech, zda budou zestádnění anebo si budou udržovat vyšší úroveň a pořád jednotlivě přemýšlet... (což rádi nedělají:-)
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    CHORCHEOS: To si pletou demokracii a ochlokracii.
    BONGI
    BONGI --- ---
    FIN: Souhlasim, prave pro tohle jsem pro co nejvic exaktni vyjadrovani, zvlaste pokud se tyce pejorativniho smyslu ad hominem. Ale jinak to vazne nestalo za delsi diskuzi.
    BONGI
    BONGI --- ---
    CHORCHEOS: OK, rikejme tedy misto zamer - naplnuje ducha demokracie vice. Ale abych dal priklad - jestlize 51 procentni vetsina se chopi moci a uskutecnuje ji formou diktatu bez respektovani prava mensin a jejich prezentace, je to rozhodne mensi, skoro nulove, naplnovani zameru demokracie o vlade lidu, demokracii v dnesnim vetsinovem chapani tohoto pojmu. To abys me nechytal za slovo a nevychazel z puvodniho Aristotelova chapani.
    FIN
    FIN --- ---
    BONGI: oba víme, že ve skutečnosti byl můj povzdech do jisté míry obrazný, že správně znamenal "bez vzdělání a/nebo všeobecného rozhledu" a že to bylo alegorické vyjádření "ach jo, to je zas pitomost..." myslím si rovněž, že oba víme i to, že o to, aby mě fakticky upozornil doslovně na to, že dotyčný má školu, Littleimu vůbec nešlo, jako spíš svou poznámkou ve stejném duchu vyjádřil nesouhlas s mým názorem plynoucím z mé, do jisté míry obrazné, poznámky, jejíž pravý význam zněl "ach jo, taková blbost". A tím bych to uzavřel, za další snahu a nějaké přesnější doformulovávání to fakt nestojí. Respektive mně, zejména když vím, že druhá strana je zkouší trolit a čeká, co z toho vypadne :-)

    WANAH: nejen mohl, mohl bych i nyní. Jen jsem se druhé strany zeptal, kdo mi zaplatí ten čas, který strávím vypisováním všech základních skutečností, a, kupodivu, se k tomu nějak neměla :-) ad počáteční záměr: nebyl. jsem si tak povzdechl, na to zareagoval L a pak už jsem jen zvědavě čekal, co z toho vypadne. proběhlo dle očekávání :-) proto jsem to v klidu samonasírace ze své strany ukončil :-)
    CHORCHEOS
    CHORCHEOS --- ---
    BONGI: OK, ačkoliv já bych se neodvažoval tvrdit, co to znamená "záměr vlády lidu" v čase. Coby příslušník jedné takové menšiny tomu dnešnímu vývoji jen přihlížím. To ale neznamená, že tomu přestaneme říkat demokracie, ta sama o sobě žádné humanistické vlastnosti nemá.
    BONGI
    BONGI --- ---
    CHORCHEOS: Souhlasim. Demokracie je forma vladnuti na spravnim celkem a hodnoceni dobra ci spatna je subjektivni. Chtel jsem jen rict, ze vetsina spravnich celku, ktere jsou demokraticky spravovany, ma zabudovanou ochranu mensin a jejich prav, tedy vice naplnuje zamer vlady lidu nez diktatura, i kdyby to mela byt diktatura vetsiny.
    CHORCHEOS
    CHORCHEOS --- ---
    BONGI: demokracie je vláda lidu. Není to vláda lidí, ale vláda masy. V obecné rovině není ani správná ani nesprávná, takové hodnocení je jen o osobních preferencích.
    WANAH
    WANAH --- ---
    BONGI: ono to možná nezdá, ale fakt to sem patří. I kdyby ne, fakt tě rozčiluje, že po dvou měsících ticha se tu lidi chtějí bavit? Jestli očekáváš update antikomunistické zprávy z fronty tak já ti klidně dam vědět až se něco změní :)
    WANAH
    WANAH --- ---
    PANDA_JE_MRTVA: no mohl by uvést argumenty a rozbor situace, ale tomu se říká overkill.
    Tywe fakt někoho žádáš o argumenty pro protistranu, která s něčím “relativně souhlasí” ? Anebo jde o to, že je to FIN a ty víš že má samonasírací režim?;)

    LITTLELI: Korelace neimplikuje kauzalitu. Stačí to takhle?


    FIN: nezlob se, ale při svém rozhledu a intelektu ses tomu celému mohl vyhnout a nebo to jednoduše ukončit. jednu invektivu plynule rozvineš v jinou, ke všemu ještě nadutější aniž by si byl alespoň vtipnej. Co byl vlastně tvůj počáteční záměr?
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    BONGI: Já bych podotknul, že to nebyla diskuze... ale takový monolog jednoho člověka plný invektiv.
    BONGI
    BONGI --- ---
    Já bych s dovolením něco podotknul :
    1. Nerozumím proč je tahle diskuze v antikomunistickém auditku - nemyslím si, že anarchokapitalismus se blíží komunismu.
    2. Fine, na tvůj komentář, že "Ano, počty nevzdělaných narůstají, je to smutné, ale je to tak." ti Littleli odpověděl, že dotyčný vzdělání má KU MFF. Jeho poznámka tedy dávala smysl. Tvůj další argument, že vzdělání není zárukou pro "neblbost" je validní, ale neobhajuje ten první komentář, ani ho neupřesňuje. Nicméně je pravda, že tu máme spoustu vysoce vzdělaných fachidiotů.
    3. Littleli, daně jednoznačně ke státu patří. Je vždy zajímavé vidět, jak při potřebě čerpání ze státního rozpočtu se volá po lepším vybírání daní a naplňování rozpočtu ale v momentu jejich odevzdávání se volá po jejich zrušení či minimalizaci. Jenže výdaje a příjmy jsou spojené nádoby. Otázkou (při existenci státu) je tedy míra - zbytečné výdaje oproti zbytečným daním.
    4. Hlavní myšlenkou ale je jestli stát ano či ne a jestli existuje lepší správní celek, který by svým občanům zajistil lepší podmínky. Dovolím si pochybovat, že anarchokapitalismus něco takového SYSTÉMOVě nabízí tak, aby tento celek mohl existovat a udržet se jak ve vnitřním pořádku a klidu, tak i v obraně k vnějšímu prostředí a jeho vlivu.
    5. Demokracie není diktát většiny menšině. Zrovna tahle věta použitá i jako argument moc o všeobecném vzdělání a nehlouposti dotyčného nemluví. Spíš vnáší pochyby. Demokracie - tedy správná demokracie totiž respektuje práva menšin i právo na prezentování jejich názorů. Dokonce jejich práva chrání. Pokud se dostane do fáze pouhého diktátu, už to není demokracie, ale totalita hlasité většiny (příklady byly například v Číně). Ano je to nebezpečí demokracie, které se musí hlídat, ale není to její charakteristika.

    Jinak si myslím, že další diskuze už asi patří jinam.

    FIN
    FIN --- ---
    PANDA_JE_MRTVA: tak já to zopakuji: pokud někdo vážně myslí takové přirovnání, nemá cenu se o tom ani bavit. jinými slovy: je zbytečné plýtvat sebemenší snahou, když někdo okamžitě a samozřejmě nechápe rozdíly. ano, odkazuji na samozřejmost takového postřehu. za druhé, já se v tom nešťoural - to nemáte prostě pravdu. já jen jedovatě níže podotkl toto [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ], zašťoural se v tom littleli, který mě přišel upozornit, že dotyčný má mff, a když jsem opáčil, že škola před blbostí nechrání, chvíli v tom pokračoval. nepříliš úspěšně. a teď jste natoupil vy a jak koukám na plusíky, okamžitě přilétl harold a lonestar. takže, já se moc omlouvám, ale na tu partičku trollů se vám, promiňte, vyseru. každý joul strávený snahou argumentovat s touto skvadrou, je zbytečně vyhozený. a kromě toho jsem již podstatné sdělil litlellimu: dohodneme se, zaplatíte mi můj čas a budu. ale zadarmo kašpárka trollům nedělám. tak zas někdy :-)
    PANDA_JE_MRTVA
    PANDA_JE_MRTVA --- ---
    FIN: nerad se vám do toho vkládám, ale argumenty a rozbor situace byste mohl podat i vy, kolego. nejdříve mluvíte o nevzdělanosti bez nějakého konkrétního odkazu [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ] a následně pokračujete, když nesouhlasíte s myšlenkou přirovnání státu k mafii viz
    [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ]. ale bez dalšího vysvětlení, proč si tak myslíte, odkážete na zřejmost onoho tvrzení, což nakonec podáváte jako důkaz (aniž byste cokoliv konkrétního zmínil). a pokud se nechcete ohánět podle vás zřejmými fakty, nevim, proč jste se v tom šťoural. argument typu "to by měl vědět každý a kdo to neví, je ňouma" není podle mě platný.
    FIN
    FIN --- ---
    LITTLELI: "nějaké ty argumenty", tzn. rozbor situace a vysvětlování z mého úhlu pohledu zřejmého, chceš ty - proto nebudu já shánět někoho, ale (eventuálně) ty. kde, prosím pěkně, spočívá logika v tom, že ty bys něco chtěl (nějaké ty další argumenty = rozbor), ale já sháněl zaplacení času na to, aby to vzniklo? to je ten anarchokapitalismus?
    no, chlapci, jen další důvod k tomu, aby se podobným věcem člověk vyhýbal jako čert kříži :-)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    Snad seženeš někoho, kdo ti ten tvůj drahocenný čas zaplatí. Mě tohle stačí, já svůj čas v téhle debatě ušetřím.
    FIN
    FIN --- ---
    nicméně, abych to zjednodušil: pokud někomu není jasný rozdíl mezi chodem státu (jakkoliv se projeví lidský faktor a nastává nekonečný kolotoč korupce, pochybení a tak dále) a praktikami zločinecké organizace, tak není na mně, abych to do detailů vysvětloval (jen proto, že by někdo rád viděl ty argumenty), tak prostě jen nemá cenu ztrácet tou snahou čas. tedy neplacený. idealista už nejsem.
    FIN
    FIN --- ---
    LITTLELI: "myšlenka individuální svobody" je hezká věc, ale je to pojem dost abstraktní, dokud nepřejdeme ke konkrétnostem a praxi. zato srovnávání státu, jeho chodu a praktik mafií je už dost konkrétní věc.

    pokud, jak soudím z argumentu "co tam napsané je a co se nakonec z toho vyvinulo", chceš náhodou upozornit na skutečnost, že hezké myšlenky v ústavách pak poněkud utrpí "šedivou praxí reality", tak té jsem si vědom - musel bych být hodně zaostalý (až tak, že bych sem sotva psal), kdybych nebyl (si toho vědom). nciméně ani zklamání idealistovo, že zlaté ideály v praxi poněkud utrpí, naprosto nečiní srovnání státu s mafií o nic méně pitomým, abych tak řekl :-)
    FIN
    FIN --- ---
    LITTLELI: myslíš si dost blbě. před pár lety jsem, čistě náhodou, psal články do jednoho populárního časopisu, ten druh, co mu soukromě říkám "dějepisný blesk pro lid", a přesto, že ty články jsou ve výsledku hodně prosté a poplatné vkusu lidového čtenáře (není jednoduché to napsat, btw, dá dost práci se naučit psát "lidově populárně špatně"), tak zrovna jedno z témat, o němž jsem psal, byla mafie, její počátky, přechod z původní italské na italsko-židovskou, později přijetí prvních černošských gangů a tak dále a i když výsledek je na konci blbý, člověk musí napřed dost nastudovat, aby z toho pak tu kravinu udělal. a při té příležitosti, jakkoli nám tady v evropě je americká realita cizí (a ta italsko-sicilská nakonec taky) jsem si určitou představu udělal.

    a díky tomu mám poměrně určitý dojem, jak moc jsem rád, že žiju v normálním státě a ne v oblastech s nezanedbatelným vlivem mafií přesahujících třebas až do sféry tak polooficiální, jako byly americké odbory, zejména v loděnicích. takže než budu blbě plácat hubou, jak trefně říkáš, co o tom víš ty?
    FIN
    FIN --- ---
    LITTLELI: opravdu mám vysvětlovat, tzn. pracně rozepisovat, věc tak triviální, jako je rozdíl mezi chodem, službami a s tím spojenými náklady společenského zřízení jakž takž řízeného vůlí většiny a praktikami původně hodně národnostní, později už méně, přesto však pořád svébytné organizace fungující spíše na bázi klanovo-rodinně-zvykové?

    inu, proč ne. kdo mi bude hradit čas? který strávím touto pracnou argumentací a srovnáním celé řady aspektů?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam