• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    LOPIK: Tak jen pokračování - do prdele mě poslali i na dalších dvou pobočkách včetně centrály, tak aspoň vím, kde nenechat peníze..
    GOR
    GOR --- ---
    LOPIK: Potvrzuji, jsou to tragédi. Má to teda i své výhody - poměrně dlouho jsem neplnil nějakou následnou podmínku čerpání hypotéky a neřešili to :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LOPIK: KB jsou největší tragédi na trhu - všechno je problém, nic nejde (dokud neřeknu, že teda ruším účty, to pak jde "zázračně" všechno možné - na tomhle jsem jel roky, než mě to začlo štvát natolik, že jsem podstoupil oser se změnou všeho), neustále mají výpadek systému, nebo možná spíš "výpadek", aby nemuseli nic dělat. Když trefíš správný lidi, tak i umí prachsprostě lhát a říkat věci v přímým rozporu se smlouvou. "Náhodné" zakrývání údajů smlouvy na monitoru included.

    Jo a samozřejmě institut domovské pobočky, kdy půlku věcí odmítají řešit jinde. Dokud nepohrozím odchodem, pak můžu kdekoliv. Změna domovské pobočky nepomáhala, tak do 2 let se přesunula zpět na pobočku, kde jsem si ten účet kdysi jako malé hloupé dítě zakládal :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    LOPIK: Tohle je asi problém snižování počtu poboček a počtu úředníků. Už dávno tohle funguje u větších bank tak, že to řešíš přes telefon nebo máš svého bankovního poradce, kterému zavoláš nebo napíšeš a domluvíš se s ním. Plus je problém v tom, že aby vytřískali ze stávajících klientů nějaké poplatky a při tom měli šance získat nové klienty, kteří poplatky platit nechtějí, tak generují nové a nové produkty - takže pak tomu nerozumí ani jejich vlastní zaměstnanci.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    LOPIK: to je jeste ok, horsi je, kdyz mas ten termin rezervovanej, jen o tom nevi ten banker, u koho je rezervovanej. A resit te zacnou, az kdyz za tu pulhodinu zacnes sam nahlas resit, ze na tohle fakt nemas cas. Pokud nemusis, nebyl bych u nich. Nemyslim, ze ti umej nabidnout cokoliv vic (lepe) nez konkurence. Vtipny je, ze mi ted, pul roku po te, co jsem u nich dramaticky omezil rozsah vyuzivanych sluzeb, prisel nejaky NPS email, jak jsem s nimi spokojeny. Asi si vyjimecne vyhradim nejaky cas na poskytnuti feedbacku.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    LOPIK: Jsou a vždy byli :) Mám je na osobním blacklistu už někde od cca 2002…
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Nevíte jsou KB takový tragédi jako se mi zdají, nebo mám jen smůlu? Potřeboval jsem tam dneska něco vyřídit a na pobočce mně pošlou po půl hodině čekání pryč, že si mám zarezervovat termín.. podobnou zkušenost jsem měl, už před pár lety, kdy jsem si odpustil možnost založit si u nich účet taky kvůli něčemu podobnýmu a v rodině jsou z jejich protizákaznickýho přístupu úplně hotový (chodí kvůli trivialitám natřikrát atd. ale tam jsem dodnes myslel, že nemusí být chyba v bance).
    Bylo by pro mně pohodlný, mít tam účet, ale teď to dost rozmýšlím - jediný co od banky chci je, abych měl jak řešit, když je něco jednou za uherský rok třeba a moc mě nepřesvědčili..
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Skoro lituji, že ji nemám (-;
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    další akce

    NELDE
    NELDE --- ---
    NELDE: Tak snad hotovo, PIN poslali na pobočku, v bankomatu jsem aktivoval kartu a PIN změnil - to fungovalo zcela standardně.
    Kdybyste někdo chtěl využít nabídky KB pro klienty HB a nechtěl mobilní bankovnictví, tak to jde a mohu poradit, jak toho dosáhnout bez slepých uliček (-; Jen je asi lepší si to mobilní bankovnictví nainstalovat.
    JTP
    JTP --- ---
    NELDE: Když to bylo minule, šlo to i na ONO.
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    PATRIKCHRZ: A nebo to maji proste zasmluvnene dopredu a ta akce musela probehnout.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE:
    V mailu se nic o konkrétní značce nehovoří. Známá dnes tankovala mojí karto na MOLce a o víkendu chce v Polsku, tak pak můžu dát vědět :)

    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: To jsem zvědav. Z HB mi řekli, že úvěrové produkty zatím vypovídat nebudou, to znamená, že s nimi mají nějaké úmysly. Ale to se týká skutečných úvěrů.
    Myslíš, že se jim to vyplatí - tolik to tu cenu zase nenavýší - kdo ji neužívá, tak to použije a splatí.
    Mimochodem je to jakákoli stanice nebo jen vybrané typu Shell?
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    Moneta má úrok na spořáku 5,5 %, stačí zase povyhrožovat převodem peněz jinam.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: to ne, ale může kreditky prodat jiné bance, jako "živé", tj. za vyšší cenu
    NELDE
    NELDE --- ---
    SPLIFFBOY: Vtipný je, že končí, takže takovou akcí nové zákazníky nepřitáhne.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    To je stejne vtipny, jak se letos banky predhanej s cashbackem. Muzeme vlade a jeji windfall tax podekovat se peknou naloz darecku…
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    k vybraným kreditním kartám nyní posílá Hello info o akci - 10 % bonus při nákupu u čerpací stanice ode dneška do konce víkendu. Max 500 Kč
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    FLEGMA: když jsem pracoval v pojišťovně, tak nám "zmrazili" platbu pro našeho škodního zástupce v Anglii kvůli jménu poškozeného v poznámce (arabsky znějící jméno). A začali nám pak blokovat všechny platby ve prospěch škodního zástupce, dokud jsme věrohodně nedoložili "nezávadnost" transakce.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    PATRIKCHRZ: Díky, ještě zkusím zahrozit a použiju tvoji formulaci. Ono to není žádné hnidopišství, kdybych na druhou stranu něco já zaplatil pozdě bance, tak hned skáčou pokuty a sankce klidně za den prodlení. AML red flag je myslím nepravděpodobný, protože plus mínus stejnou částku posílám každý měsíc a obě firmy jsme z IT sektoru, obor vývoj software, tedy žádný strip klub nebo Monte Carlo autobazar :-)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    PATRIKCHRZ: Jenže pro banku není zase tak těžké si obhájit/zpětně vyfabrikovat, že to opravdu pozastavili kvůli AML, ačkoli skutečný důvod byl jiný.

    NAVARA: Tak u věcí minulých je to poněkud nerelevantní, neboť pokud dojdu k závěru, že jde o podezřelý obchod, tak ten obchod vůbec nemám provést, příp. musím odložit splnění příkazu klienta až do uplynutí lhůty, kterou má FAÚ na posouzení. Kdybych reportoval o tom, jak jsem pro klienta před rokem propral peníze, tak bych si sám sral do kalhot :-).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    GHOSTSTALKER: no, ale aspoň víš, na čem jsi. Hlavně arbitrovi nemůže lhát. Takže ty se dozvíš, že máš problém s AML. A nebo zjistíš, že byl problém s vnitřními systémy banky.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    GHOSTSTALKER: Vím, že připravovaný trestný čin (a nejspíše i probíhající), ale i reportoval věci minulé - třeba i kvůli kterým se na tebe obrátil?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CERMI_FOX: Ano, pokud klient páchá něco, co je v rozporu s AML předpisy, tak mám povinnost to oznámit.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    GHOSTSTALKER: offtopic, ale to mě zaujalo. Ty jako advokát máš povinnost naprášit klienta o tom, co ti, ve vší důvěrnosti, sdělí? Advokátní mlčenlivost tu neplatí?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    PATRIKCHRZ: Tak to odůvodnění je obvykle "Provedení transakce jsme pozdrželi na základě AML předpisů. Podrobnosti Vám bohužel nemůžeme sdělit." :-) Já třeba jako povinná osoba-advokát vůbec klientovi nesmím sdělit, že jsem ve vztahu k němu oznámil podezřelý obchod. Předpokládám, že to stejně budou mít banky.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    NELDE: Ja na AML nedelam, ale jak pise PATRIKCHRZ:

    Podminek je hodne a je to celkem sofistikovany.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    HONZAL: částka je pouze jeden z markantů. Může to být osoba příjemce (případně jeho obchodní partneří), poznámka k platbě, předchozí platby, prostě cokoliv.

    NELDE: pokud to odůvodní, tak ne. Ale musí to právě odůvodnit. Takže se aspoň dozvíš proč :D.
    NELDE
    NELDE --- ---
    HONZAL: Pár tisíc euro už je v limitu pro AML, ne?
    HONZAL: On to také mohl být problém na straně slovenské fio, o kterém česká podpora nemusí vědět, resp. to nesmí šířit klientům české fio.
    PATRIKCHRZ: Platí D+1 i v případě AML checku?
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    jo, to AML je taky pravda. Ale nepravdepodobne, pokud to je platba v normalni castce. Leda by byl dodavatel AML rizikovy (nebo sam flegma)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    FLEGMA: možná by stálo za to přes ten FIO servis napsat nejdříve dotaz:
    Odesílal jsem platbu ve středu. Podle pravidel Evropské unie musí banky standardně zajistit připsání SEPA platby na účet příjemcovy banky v režimu D plus 1. Vzhledem k tomu, že v důsledku pozdního připsání platby mi byla způsobena škoda, žádám o vysvětlení kdo je za pozdní připsání zodpovědný, abych mohl uplatnit svůj nárok na náhradu škody.
    No a viděl bys, co odpoví. Pokud nebudou reagovat, nechat dodavatele vyčíslit smluvní pokutu a napsat ještě jednou "žádám o proplacení částky xy. Jedná se o smluvní pokutu, kterou jsem byl nucen zaplatit v důsledku pozdního doručení platby, když FIO banka nedodržela splatnost D+1", pokud opět neodpoví (očekávám, že nikoliv), tak to dát na finančního arbitra, tomu už odpovědět musí :D
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    FLEGMA: 1. podpora FIO je nedostatečná, o tom žádná. Problémy jsou málokdy, ale když něco nastane, řešení je obtížnější než v jiných bankách
    2. platba mohla být zadržena, protože splňovala některý z markantů AML, nebo dokonce na žádost státního orgánu, ale to banka nikdy nesmí uvést.
    Čistě teoreticky můžeš uplatit nárok na náhradu škody (třeba se šábnout s dodavatelem o smluvní pokutu :) ), pak by banka byla nucena aspoň reagovat a částečně poodkrýt důvod zpoždění. Kdyžtak lze popohnat přes finančního arbitra.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    FLEGMA: Muze to byt tech. problem a to je neco, co v souvislosti s platbama banka radsi neprizna :-) reputacni problem
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Tak jsem měl poprvé velice negativní zkušenost s FIO. Normálně je převod EUR z české do slovenské FIO instantní, posílám takhle každý měsíc už roky fakturační platbu.
    Minulý týden jsem ve středu brzo ráno převáděl pár tisíc EUR za fakturu, v sobotu mi píše dodavatel, že mu nic nepřišlo, tak jsem zkontroloval platbu, platba se odečetla normálně, přišla notifikace o provedené platbě, konfirmaci platby šlo stáhnout.
    Napsal jsem přes FIO servis stížnost kvůli nedokončené platě, v pondělí jsem zavolal na podpořu, abych to popohnal, vědouc jak laxní je FIO zákaznická podpora. Chlapík z podpory se mě nejdřív snažil odbýt, že mi nemůže nijak pomoci (tohle je taky prima vtip, zavolat do banky, kde řeknou, že nemají s platbama nic společného - čistý otisk FIO DNA, sice super internet bankovnictví, ale podpora totálně na pankáče :-) Dal jsem mu číslo FIO servis požadavku, co jsem zadával do IB a slíbil, že řešení popožene a dostanu odpověď ještě ten den. Za 45 minut po telefonátu na podporu peníze dorazily příjemci, takže eskalace na podpoře měla efekt, fajn. Teprve dnes (úterý) odpoledne mi přišla odpověď z FIO servisu, že se moje platba "bez problémů zpracovala a odeslala". Podobné hororové příběhy, kdy banky bezdůvodně zadržují peníze jsem zatím slyšel spíš o ČSOB nebo Komerční bance, tedy u velkých bank se zahraničním vlastníkem. Že bude FIO dělat podobné levoty a ani se neomluví, je pro mě velké překvapení. Možná se jednalo jen o technickou poruchu (den před platbou 13.6. měli velké problémy s el. bankovnictvím), ale i v takovém případě bych očekával omluvu s odkazem na technické problémy. Asi pomalu doiterujeme do stavu, kdy si budeme posílat LTC, jen účetnictví je potom krapet komplikovanější :-)
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    XARGH: Ale píšou že to nemůžu změnit pouze po dobu kampaně, což v mém případě už netrvá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam