SEJDA: Ano, mám. Respektive ne u BMW obecně, ale konkrétně u BMW řady 3.
Trojka je manažerskej sedan, auto typicky používaný na delší cesty a na větší nájezdy. Velmi málo se kupuje jako rodinný, na to si dneska většina lidí pořizuje spíš X3 nebo něco takovýho, když už BMW.
Podíl benzínových motorů je výrazně větší u malých aut, kde se naftový nevyplatí z řady důvodů, větší u soukromých aut a naopak tím menší, čím je to větší, těžší a víc se s tím jezdí.
Tady je třeba statistika:
BMW jako takový mělo v roce 2018, tedy už po propadu způsobeným Dieselgate, pořád nadpoloviční většinu aut na naftu.
• EU diesel car sales share by brand | Statista
https://www.statista.com/statistics/425324/eu-car-sales-share-of-diesel-engines-by-brand/
Trojka bude mít navíc nadprůměrnej podíl dieselů i na poměry BMW, protože je to často třeba služebák.
Navíc já jsem srovnával top motorizace, aby se vyrovnal výkon Tesly. Benzíny se spíš prodávají ty levný, 3- a 4válcový (318i, 320i, 330i). M340i je, jak už naznačuje přítomnost emka v označení, sportovní model, přestupeň M3, má to zbytečně moc výkonu (asi 370 koní), třílitrovej šestiválec, prostě hračka pro velký kluky.
V týhle kategorii se mnohem víc prodává právě M340d, která jede o něco málo hůř (má 340 koní vs. 374 u M340i) a žere třeba o třetinu míň.