• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KEB: Pointa je ten krok dolu z komfortu, tahat sebou powerbanku, nebo resit jestli kdyz spim u kamose, bude mit tu spravnou nabijecku, nebo ji tahat sebou. A vubec, v podstate jsme se naucili non-stop sledovat kolik procent ma baterka. Kdyz jsem mel cihlu s antenou, tak jsem mel nabijecku akorat v praci a daval to na ni nekdy, ani nevim. Jednou za cas si telefon rekl.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: Tesla landet in Qualitäts-Studie auf dem letzten Platz
    20min - Tesla landet in Qualitäts-Studie auf dem letzten Platz
    https://www.20min.ch/story/tesla-rasselt-im-qualitaetstest-durch-905126893864
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    K ty kvalite novejch aut ted vysly vysledky srovnani vsech znacek v USA. Tesla je tam srovnavana poprve a skoncila na poslednim 32 miste. Zajimavy jsou i ostatni mista, tradicni znacky ktery bejvaj vetsinou brany jako kvalitativni etalony nedopadly taky moc dobre :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: jo a ještě si můžeš nechat na LPG prebastlit co uznáš za vhodné. Při ceně LPG 13kc litr (a to je drahota)
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: ty vážně žiješ na jiné planetě. LPG má perfektní infrastrukturu, perfektní dostupnost paliva i servisu. Jednou jedinkrát jsem měl problém zaparkovat v podzemí. Cena je kolem koruny za kilometr a když náhodou dojedeš na konec světa, kde LPG není, tak prostě odjedeš na benzín.
    KEB
    KEB --- ---
    KASPAREK: můžu si koupit powerbanku za 500 a nosit ji sebou, nabít mobil trvá dvě hodiny doma na lince v kuchyni, co umí elektrický auto navíc od spalováku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Není to rozdíl. Když už je v něčem rozdíl, tak v tom, že v BMW je mnohem víc počítačů, protože v Tesle není těch X řídících jednotek, který ovládají motor a převodovku.

    Jinak to, že ta věc je celá v podstatě CAN-Bus počítačová síť s x-počítačema, to platí třeba u BMW pro úplně každý z nich už tak 20 let. U většiny dnešních aut už pomalu i to, že stáhneš okýnko, jde přes řídící jednotku, tedy počítač.

    Ad dotykový ovládání - tady má COMODOR_FALKON: naprostou pravdu. A je to taky vidět na tom, že drahý auta od levnejch se dneska typicky liší tím, že ty levný mají infotainment celej přes dotykáč, ty dražší (BMW, Audi, Mercedes, Lexus) mají nějakou formu fyzickýho ovladače, typicko kolečko/mačkátko/kroutítko s tlačítkama okolo jako je iDrive u BMW. Plus třeba ovládání gestama nebo něco.

    Ovládání čistě přes dotykáč je neskonale debilní a existujou v podstatě jen dva důvody to tak dělat.
    1) Futuristickej "čistej" vzhled.
    2) A to je hlavní důvod – prachy. Dotykovej displej je levnější než fyzický tlačítka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: 2 Kč/km se ale týkají Tesly, která už od začátku nepotřebuje nic moc umazávat, protože stojí stejně jako to BMW.

    Citigo iV nebo Zoe oproti Pandě na LPG ušetří tak 0,2 Kč/km, když to půjde dobře (nebudeš téměř vůbec používat veřejný dobíjení). Proti Pandě na benzín s bídou korunu. Proti něčemu malýmu na naftu něco mezi.

    Přitom všechny ty malý levný EV kromě dotovanýho Citigo stojej 700 tisíc a vejš, i to Citigo je o 250 tisíc dražší než ekvivalentní ICE. Tzn. začne se vyplácet po 250 000 km.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Zrovna ten all-controlling dotykáč je IMHO fail, protože vyžaduje vizuální pozornost...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH:
    1) I pokud přistoupím na Tvoje čísla, 2 Kč/km pořád znamenají, že se těch 400k rozdíl v kupní ceně umaže jen na palivu - reálně ještě dřív skrze náklady na opravu dílů, které u EV buď nejsou vůbec, nebo se mnohem méně opotřebovávají.

    LPG je spíš slepá ulička s bídnou infrastrukturou, která se špatně používá ve městě (parking) a ještě hůř na vesnici (dostupnost paliva).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ten rozdiel je ze tesla je skor pocitac na kolesach, kdezto bmw je auto s pocitacom v kabine a srandovne je ako vsetci prechadzaju na ovladanie cez dotykac miesto tlacitiek, to co tesle na zaciatku vycitali, tak ako sa ostatne telefony zacali opicit po iphone ked prisiel s dotykacom miesto tlacitiek, tiez to uz bol skor pocitac, ktory vedel telefonovat, nez telefon s kalkulackou
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: S tím souhlasím, v USA už cena dolů šla...
    The CHEAPEST Electric Cars You Can Buy!
    http://www.youtube.com/watch?v=XJrYj7YZXJE
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Plus samozřejmě má elektromobil lepší zrychlení, tišší provoz a tak.

    Ale myslel jsem to tak, že ve srovnání s tím, jak převratnej rozdíl je iPhone XR nebojaksetodneskamenuje proti Nokii 3310, je rozdíl mezi Teslou Model 3 a BMW 330d poměrně malej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Já mluvil o tom, co nabízí to auto jako takový, ne o tom, že na něj je nějaký zvýhodnění.

    V tomhle máš samozřejmě pravdu, auto se značkou EL dává komukoliv bydlícímu třeba v Praze spoustu smyslu.

    Na druhou stranu, EL značky jsou pořád i pro PHEV. Takže než si koupit pseudoauto jako Zoe, tak si radši koupím Octavii iV a mám vyřešíno.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: ja s tebou souhlasim v lecems, ale ne v tomto bode... Viz specialni povoleni pro parkovani v meste pro elektricka auta. Omezovani vjezdu pro ice pohony. To neni scify, to je realita sirici se exvropou...
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    JANOS: aha tak to jo. Ty jsou kolem 10k kč To už rozdíl je :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KASPAREK: Jenomže rozdíl je v tom, že ten elektromobil nic navíc neumí. A navíc telefon může doma nebo v práci nabít každej a když se ti vybije, neznamená to, že zůstaneš někde trčet a utratíš tisíce za odtahovku.

    Elektrický auta dojdou masivního rozšíření, ale postupně s tím, jak se vyřeší jejich problémy. Nebude to tak, že si najednou všichni řeknou "juhů, chci elektrický auto" a za pět let tím budeme jezdit všichni.

    Ono to ostatně ani technicky nejde, obměna vozovýho parku trvá zhruba 20 let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jinak, není to úplně precizní statistika, ale lepší najít nikde nemůžu. Počet BMW řady 3 z let 2019 a 2020 na Mobile.de:
    Benzín: 1 141
    Diesel: 2 546
    Hybrid: 111

    Auta jako trojkový BMW se pořád kupujou víc v naftě, stejně jako se v naftě kupujou třeba Superby.
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    Ale me treba prijde do ted neuveritelny ze si lidi zvykly na telefony co stoji 3x vic a vydrzi sotva jeden den a nevejdou se do kapsy. Ano, umi toho vic, nez smsky a volani na 3310, ale tak ty novy auto toho umi taky o dost vic. Takze bych se ani nedivil ze by si lidi zvykly na nepohodlne nabijeni, kdyz to bude zajimavy necim jinym, treba ze to bude umet posilat fotky rovnou na instac.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SEJDA: U nas je diesel tak zdanenej, ze uspora mensi spotrebou je diky tomu temer eliminovana. Diesely stojej ale vic, proto si je lidi ktery hledaj neco levnyho kupujou min.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam