XCHAOS: budu se opakovat, ale problem necestovani lidi v MHD spociva v tom, ze v nekterych relacich to spojeni je... proste tragicky. O absenci rychlych tangencialnich linek jsem mluvil mnohokrat, to co mame z ROPIDu v podobe "metrobusu" je parodie, co vymete kdejaky prikop a v dusledku to neni tak rychle, jak by mohlo byt - proste tangencialni linka nemuze soucasne zajistovat obsluhu vsech mistnich zastavek a jako bonus udelat okruzni jizdu kolem Prahy. To je furt reci o inspiraci zahranicim, kde ale tyhle veci bezne funguji (
a to i v Americe, kde vetsina lidi jezdi autem a pres aglomeraci mas protazene dalnice o 3 a vice pruzich).... a u nas to tangencialni spojeni z nejakeho zahadneho duvodu "nejde" . Spojeni uzlovych terminalu na periferii mezi sebou proste chybi a nikdo to neresi - naopak se cela metropole z pohledu hromadne dopravy pojima jako hvezda se stredem Mustek-Muzeum-Florenc a nuti cloveka jet do centra, i kdyz to je defacto zbytecne... a ono i kdyz s popojizdenim v zacpe ti vyjde cast autem rychlejsi (
a pohodlnejsi), nez cesta v MHD, tak co cekas, ze lidi zvoli?
Druha vec je kapacita verejne hromadne dopravy - ktera je ze mnoha smeru na hrane svych kapacitnich moznosti. At uz kvuli nedostatecne kapacite samotne drahy, tak i kvuli nedostatku personalu - sve lidi Pirati v DR DPP maji, tak si muzou snadno primo u zdroje zjistit, kolik ridicu dnes chybi. Preplnene spoje vedou k problemum ad vyse - tedy volbe individualniho dopravniho prostredku, coz je na vetsi vzdalenosti zase auto. A nevsim sem si, ze by tyhle problemy Pirati realne nejak (
vy)resili ;-) V nedohledu je i posileni metra v centru, budem radi kdyz se za deset let zacne jezdit z Pankrace aspon smer Pisnice... kde dalsi zpozdeni zpusobilo zpackane vyberko na geologicky pruzkum (
uz pod vedenim dosazenym Piraty & spol), ktere bylo nutne opakovat... o tom se uz taky nikde nepise, narozdil od silackych reci Hriba o decku hned po volbach.