KEB: s kýmkoliv rozhodně ne, a ostatně pořád máme bývalé komunisty, myšleno ti, kteří žili v totalitním systému a účastnli se ho, ne nějaké "ideové" komunisty, kteří se asimilovali do současného politického života a nikdo s nimi nemá.
Obecně je tahle otázka podobná tomu, jestli západní intelektuální buddhisté jsou skutečně buddhisté, nebo ne. Většinou mají specifickou směs životního stylu, který je hodně odlišný od běžného života laické veřejnosti v nominálně buddhistických zemích. Aspirují trochu na to, co je v těchto zemích už považováno za praktikování, mnišství... ale dooprady to myslím dělají jinak.
Janka asi ví, na které straně barikády by stála, kdyby zažila Pařížskou komunu. Což já tak jednoznačně ne, asi bych utekl... ale asi si dovedu představit, že jisté sympatie v intelktuální rovině bych k nim choval. A neměl bych sympatie k represivnímu potlačení. A je to pro ní důležité, je součástí nějaké kontinuity, která tuhle historii nějak vypráví dál, stejně jako náboženská hnutí se odvolávají k událostem stovky a tisíce let starým, které byly mnohokrát převyprávěny, reinterpretovány a dezinterpretovány.
Já k té kontinuitě nepatřím, ale dovedu jí nějak zařadit do historického kontextu. Jestli se dokáže se svými názory seberealizovat u Pirátů, nebo je používá spíš ke svému zviditelnění, to je jiná otázka. Já sám pro její vyloučení z RV hlasovat nebudu, ale mám pocit, že bychom měli některým členům odhlasovat určité vyjímky, udělat z nich jakési "velvyslance pro jiné sousedící myšlenkové směry" a dát tohle jejich působení do určitého kontextu - tedy aby bylo jasné, že na těch akcích nevystupují jménem celé Pirátské strany (čehož pravda jde dosáhnout odvoláním z RV, ale pak zase každého pirátského funkcionáře zavážeme určitýum "slibem čistoty" a budeme ho hlídat, na jaké akci se smí a nesmí objevovat...)